• MagganTop

BF JANUARI 2023

Hej! Här kan vi samlas med BF jan 2023Hjärta 

• Svar på tråden BF JANUARI 2023
  • Anonym (Fb grupp)

Det finns fortfarande platser kvar i fb gruppen! Skriv ett dm till Lindflower om du vill vara med Baby

• Isafina
    Anonym (Fb grupp) skrev 2022-05-27 22:11:05 följande:

Det finns fortfarande platser kvar i fb gruppen! Skriv ett dm till Lindflower om du vill vara med Baby

Fick en länk för några veckor sedan & skickade en förfrågan då men har inte blivit inbjuden än. 
  • Fyrklöverns

Vaknade imorse av en hemsk upplevelse, fick orgasm i sömnen men det gjorde så fruktansvärt ont i livmodern som bara krampade. Har haft orgasm i sömnen tidigare men då var det en behaglig känsla. Blev livrädd att det skulle börja blöda eller nåt men nej, verkar ha varit sammandragningar eller nåt. Någon som upplevt samma? 

• lipa3646
    Fyrklöverns skrev 2022-05-28 11:46:28 följande:

Vaknade imorse av en hemsk upplevelse, fick orgasm i sömnen men det gjorde så fruktansvärt ont i livmodern som bara krampade. Har haft orgasm i sömnen tidigare men då var det en behaglig känsla. Blev livrädd att det skulle börja blöda eller nåt men nej, verkar ha varit sammandragningar eller nåt. Någon som upplevt samma? 

Jag har när jag vänta tvåan, började i början av grav o höll på hela graviditeten men ut kom en liten prins :)
  • Fyrklöverns
    lipa3646 skrev 2022-05-28 12:50:23 följande:
    Jag har när jag vänta tvåan, började i början av grav o höll på hela graviditeten men ut kom en liten prins :)
    Vad skönt att höra att allting gick bra, tack för att du delar med dig! <3 :)
  • SE91

Hej.
    Vad roligt att kunna följas åt i en facebookgrupp. 
    Jag är i vecka 8 precis idag och har då bf den 13/1. Plussade för snart 3 veckor sedan och det är vårt första barn så allt är väldigt nytt. Det kom som en glad liten överraskning då jag och min sambo egentligen tänkt börja försöka först till hösten.
    Jag mår ganska bra än så länge vilket jag är glad över. Är oerhört trött, ömma bröst, lite molande i magen och är ganska svullen.
    Håller tummarna att allt går som det ska Glad

• Maymom

V.8+1 idag. Tiden går så långsamt... vill bara veta om det finns nåt därinne nu, vul om 2 veckor.

symptom hittills:
    utebliven mens
    ingen migrän
    yrsel i v.7-8, (antar det är symptom)
    halsbränna(har aldrig haft förutom vid graviditet)
    ilningar, stickningar runt livmodertrakten/växtvärk.
    svullen mage.

längtar till när svullnaden över magen lägger sig, den är inte lika fin som själva gravidmagen sen. :)
    Med förra barnet kom magen runt v.19 och gick att dölja till vecka 25, då berättade jag för jobbet.
    Undrar hur det blir denna gång...

• MagganTop
    Maymom skrev 2022-05-29 08:25:33 följande:

V.8+1 idag. Tiden går så långsamt... vill bara veta om det finns nåt därinne nu, vul om 2 veckor.

symptom hittills:
    utebliven mens
    ingen migrän
    yrsel i v.7-8, (antar det är symptom)
    halsbränna(har aldrig haft förutom vid graviditet)
    ilningar, stickningar runt livmodertrakten/växtvärk.
    svullen mage.

längtar till när svullnaden över magen lägger sig, den är inte lika fin som själva gravidmagen sen. :)
    Med förra barnet kom magen runt v.19 och gick att dölja till vecka 25, då berättade jag för jobbet.
    Undrar hur det blir denna gång...

Jag är 8+2 idag så vi är nära varann Kyss känns så overkligt att något växer i magen, har noll symtom vilket gör att man är mer orolig. har ul om tre veckor så ska bli skönt att få ett svar om allt är som det ska Glad hade inga symstom i min förra graviditet heller så vet att det inte behöver va ett dåligt omen (dock har jag fått nästäppa men det är ju inget överdrivet symtom)  Gravid 

Jag är hemma mammaledig så slipper gömma mig för kollegor Oskyldig kommer vara i vecka 20 när det är dags att börja jobba igen men det var oklart om chefen ville stänga av mig eller inte då man som gravid fortfarande räknas som riskgrupp för corona.
  • Maymom
    MagganTop skrev 2022-05-29 08:32:59 följande:
    Jag är 8+2 idag så vi är nära varann Kyss känns så overkligt att något växer i magen, har noll symtom vilket gör att man är mer orolig. har ul om tre veckor så ska bli skönt att få ett svar om allt är som det ska Glad hade inga symstom i min förra graviditet heller så vet att det inte behöver va ett dåligt omen (dock har jag fått nästäppa men det är ju inget överdrivet symtom)  Gravid 

Jag är hemma mammaledig så slipper gömma mig för kollegor Oskyldig kommer vara i vecka 20 när det är dags att börja jobba igen men det var oklart om chefen ville stänga av mig eller inte då man som gravid fortfarande räknas som riskgrupp för corona.
    Ja du har väl också bf den 6/1 väl?
    Det är så skönt att höra om andra som inte mår illa. Jag har mått illa tidigare graviditeter så har ju tänkt att detta inte kommer gå vägen iom inget illamående. (Å andra sidan mådde jag illa när det blev ma så jag vet ju att det inte betyder nåt)
    nästäppa hade jag med första barnet också, osäker om det är pga graviditet eller begynnande förkylning men har vaknat med det ett par dar nu.

åh vad skönt att slippa dölja det. Jag har en kollega som fick missfall nyligen så känns lite jobbigt att berätta, så jag hoppas det kan dröja lite innan jag behöver berätta.
  • Emzor1

Ems1991: Vad skönt att du hittills verkar ha mått såpass bra! Spännande med ultraljud, är det kub du ska göra? :) Håller alla tummar och tår att allt ser bra ut!

Jag mår bra, har lyckats hålla igång träningen vilket har hjälpt :) Idag vaknade jag för första gången med ganska ordentligt illamående och riktiga kramper i magen, det släppte en timme senare men var väldigt obehagligt.. längtar också tills ultraljud, känns som att det bidrar med ett rejält lugn :)

Svar på tråden BF JANUARI 2023