• MagganTop

BF JANUARI 2023

Hej! Här kan vi samlas med BF jan 2023Hjärta 

• Svar på tråden BF JANUARI 2023
  • Eveven

Vecka 6 (5+1) idag. Skrev fel igår?? Inte lärt mig dessa veckor än. Jag fick ju en blödning igår, som visade sig på pappret men inte i trosan vid 11:00 och ingen fortsatt blödning eller rosa flytning alls efter det. Normala flytningar och ingen värk. Så vi pustade ut igår och fortsatte leva vidare. Vi utgick från att det var från samlaget kvällen innan och tänkte ha lite mjukare just nästa gång, för att slippa oro. Men nu vet vi att det kan hända och att det inte ä någon fara.  {#emotions_dlg.flower}

Jag har få symtom. 100 % hanterbara.
    Ömma/svullna bröst, börjar bli tröttare i huvudet och har fått lite konstiga matvanor. Skulle inte säga att jag mår illa. Men ibland är jag verkligen inte hungrig, och ibland är jag JÄTTE hungrig - inte vart så tidigare. Idag på jobbet, fick jag bara i mig halva portionen mat. Ikväll gjorde mannen spagetti och köttfärssås, och det fanns inte en cell i min kropp som kunde äta det. Så blev knäckemackor för mig med ost och gurka. 

• Smurfananna

Eveven det är säkert från samlaget, eftersom att den var så liten!{#emotions_dlg.flower} Jag har också få symptom, endast lite molvärk som kommer och går. Hoppas man får lite mer symptom än så går endå in i vecka 6 imorgon! 

• Maymom
    Smurfananna skrev 2022-05-31 07:16:55 följande:

Eveven det är säkert från samlaget, eftersom att den var så liten!{#emotions_dlg.flower} Jag har också få symptom, endast lite molvärk som kommer och går. Hoppas man får lite mer symptom än så går endå in i vecka 6 imorgon! 

Jag har också få symptom, eller framförallt så har jag inte illamåendet som är så vanligt och som jag haft vid tidigare graviditeter. Har hört av både vänner och flera härinne att de inte varit illamående eller knappt haft symptom, jag försöker vila i att det också är normalt. :)

Och jag var illamående när jag fick MA, så illamående är ingen garanti för nåt...
    Försök njuta av att du mår bra. :)

Närmsta tiden här nu är fylld av fest, sommaravslutning på jobbet och midsommar... dvs många stunder då jag ska låtsas som ingenting och smussla med alkoholfria drycker... får se hur jag lyckas med det... Men också många stunder med fokus på annat, och som får tiden att gå lite fortare, vilket är skönt! :)

• Smurfananna

Maymom ja förstår inte hur Man svarar personligen till dig, skriver från telefonenSkrattande Det känns jätte skönt & inte ha några symptom, men samtidigt känner man sig så ogravid,, haha! Hur långt gången är du nu? jag ska på inskrivnings samtal nästa vecka den 9:e, då går jag in i vecka 7 (6+0).

• Fyrklöverns

Hej alla!

Känner igen mig så mycket i allt ni skriver. Är i 5+1 idag och har haft bruna flytningar sedan imorse. Igår började det med orange flytning. Känner mig jätteorolig då jag hade ett missfall förra månaden. Men det började med färskt blod direkt. Får hoppas att den här lilla ärtan vill vara kvar! <3 Har inga smärtor och känner mig fortfarande illamående till och från. Brösten ömmar kanske lite mindre idag, men det brukar variera lite från dag till dag har jag märkt. 

Blivit bokad till bm på inskrivning om 2 v och ska även träffa läkare ang NIPT 16/6. Hoppas på att de kan göra ett ultraljud redan då, ska iaf be om det så att man ser hur det står till. 

• MagganTop
    Fyrklöverns skrev 2022-05-31 11:42:55 följande:

Hej alla!

Känner igen mig så mycket i allt ni skriver. Är i 5+1 idag och har haft bruna flytningar sedan imorse. Igår började det med orange flytning. Känner mig jätteorolig då jag hade ett missfall förra månaden. Men det började med färskt blod direkt. Får hoppas att den här lilla ärtan vill vara kvar! <3 Har inga smärtor och känner mig fortfarande illamående till och från. Brösten ömmar kanske lite mindre idag, men det brukar variera lite från dag till dag har jag märkt. 

Blivit bokad till bm på inskrivning om 2 v och ska även träffa läkare ang NIPT 16/6. Hoppas på att de kan göra ett ultraljud redan då, ska iaf be om det så att man ser hur det står till. 

Nyfiken på varför du ska träffa läkare inför nipt? 
  • Fyrklöverns
    MagganTop skrev 2022-05-31 12:07:53 följande:
    Nyfiken på varför du ska träffa läkare inför nipt? 
    BM förklarade tyvärr inte det och jag glömde fråga! Men det ska göras ett ultraljud också så misstänker att det kan vara det. Enligt mina beräkningar så är jag bokad för tidigt då jag förstått att det görs från v 10. Men hittade denna informationen på annan sida:

? Innan blodprovet tas bokas ett läkarbesök då en ultraljudsundersökning genomförs, för att fastställa graviditetsveckan. Då ges även information om testet. Du gör också upp med läkaren om svaret ska ges per telefon eller vid ett besök.
    Sedan bokas tid för blodprovet och då ber dig fylla i och signera en testbeställning.?
  • MagganTop
    Fyrklöverns skrev 2022-05-31 12:58:08 följande:
    BM förklarade tyvärr inte det och jag glömde fråga! Men det ska göras ett ultraljud också så misstänker att det kan vara det. Enligt mina beräkningar så är jag bokad för tidigt då jag förstått att det görs från v 10. Men hittade denna informationen på annan sida:

? Innan blodprovet tas bokas ett läkarbesök då en ultraljudsundersökning genomförs, för att fastställa graviditetsveckan. Då ges även information om testet. Du gör också upp med läkaren om svaret ska ges per telefon eller vid ett besök.
    Sedan bokas tid för blodprovet och då ber dig fylla i och signera en testbeställning.?
    Okej. Jag har gjort nipt tidigare och ska även göra denna gång, men har aldrig träffat en läkare inför det Glad
  • MagganTop
    Men det kanske skiljer sig om man bokar privat eller via vården förresten? Jag har bara bokat privat och betalt ur egen ficka? 
  • Fyrklöverns
    MagganTop skrev 2022-05-31 14:03:49 följande:
    Men det kanske skiljer sig om man bokar privat eller via vården förresten? Jag har bara bokat privat och betalt ur egen ficka? 
    Aha okej, det kan vara där det skiljer sig åt då :)
    Detta är via regionen. 
Svar på tråden BF JANUARI 2023