• Anonym (I)

    Väntetid 11 h på akuten

    Idag var vi en hel barnfamilj på akuten med den yngsta. Vi var där 11 h och fick varken smörsås eller nåt att dricka. Sängen var obäddad och fick ingen dosa till tv. Inte heller nåt roligt till barnen kom dom in med. Barnen mådde dåligt och skrek att dom ville hem... min man fick gå iväg till affären och handla mat. När vi sa att vi ville ha bestick så suckade dom.

    först fick vi komma in i ett rum där dom tog blodtryck på barnet, sen sa sköterskan att vi skulle till ett rum. Då var det på tal att jag skulle övernatta där med ens barnet. Satt i rummet 4 h utan att nån kom in. hade hoppats eller önskat att nån kunde komma dit och förklara läget Och säga att läkaren kommer sen... eller förklara rutinerna. Men nä inget sånt, fick trycka på larmet. ingen dök upp. Tillslut gick jag ut och tog kontakt med sköterskorna. Hon sa att jag måste vänta och andra står före mig. Det förstår jag och respekterar det..Några timmar senare kom läkaren och pratade.. Hon sa att hon skulle komma tillbaka om några timmar för att höra hur de gått för oss med barnet. Hon kom 45 min försent och hade inte tid att prata med oss ens 3 min. hon sa att hon hade mycket och gick ut igen. Sen kom hon 2 h senare och hade då inte tid igen... total tid 11 h på akuten utan att ha kommit fram till nåt 

    förstår att akuta fall går före , men får det gå till såhär? När jag promenerade i korridoren sa dom att jag får hålla mig på rummet jag fått... där satt jag och Barnen och stirrade in i en vägg ... 

  • Svar på tråden Väntetid 11 h på akuten
  • Anonym (G2)
    Drottningen1970 skrev 2022-05-21 06:08:19 följande:

    Varför i hela helvete drar man med sig hela familjen till akuten. 


    och förväntar sig underhållning? 


    så sjukt knäppt.


    Och varför måste typ 100 skriva SAMMA sak? Du har inte läst att andra redan skrivit detta?
  • Anonym (G2)

    Ett stort problem är också för patienter där det inte är uppenbart allvarligt, dvs en fot har inte gått av, utan något inre har hänt som är lite ovanligt, då får man ingen hjälp på vårdcentral, jouren eller akuten. Då får man hoppa mellan dessa instanser tills de gör ordentligt utredning. Det är också hemskt. 

  • ElaineBenes

    Kom på att en gång var där volontärer från röda korset. De hade en termos kaffe med och gick runt och bjöd de som fick dricka. 
    De fanns även där och tröstade mig som var jätteynklig och grät av smärta och feber. Helt underbara! Har funderat på att börja volontära efter det. 

    Men som sagt var, det var inte sjukhuset utan röda korsets kaffe. 
    Sjukhusen har väl ingen budget för gratismat till vårdsökande? Alla fokuserar på tiden och prioriteringar, jag tänker även på att det inte ingår i kostnaden för ett läkarbesök

  • Anonym (G2)

    Där jag bor får man mackor om man är där länge och om man blir inlagd på akuten och ska stanna minst ett dygn så får man lunchbricka. Hur skulle man annars överleva? Det måste ju finnas överallt att man får mat när man är inskriven?

  • Anonym (Hedenhös)
    Anonym (G2) skrev 2022-05-21 21:05:19 följande:

    Där jag bor får man mackor om man är där länge och om man blir inlagd på akuten och ska stanna minst ett dygn så får man lunchbricka. Hur skulle man annars överleva? Det måste ju finnas överallt att man får mat när man är inskriven?


    På alla sjukhus när man blivit inskriven erbjuder mat. Inte alla erbjuder mat till ej inskrivna personer. Problemet här var nog att TSs barn inte blev inlagt och därför inte erbjuden mat. 
  • Anonym (surethinghoney)

    Väldigt många lösa trådar och absurda påståenden men TS har aldrig återvänt.

  • Anonym (I)
    Anonym (Hedenhös) skrev 2022-05-21 21:10:47 följande:
    På alla sjukhus när man blivit inskriven erbjuder mat. Inte alla erbjuder mat till ej inskrivna personer. Problemet här var nog att TSs barn inte blev inlagt och därför inte erbjuden mat. 
    Jag var där 2 dygn utan mat.... 
  • Spucks
    Anonym (I) skrev 2022-05-21 21:36:41 följande:
    Jag var där 2 dygn utan mat.... 
    11 timmar är två dygn?
    Och varför köpte inte din man mer mat åt dig då? Och varför hämtade han inte några leksaker och böcker till barnet, så hen inte har så tråkig under väntetiden?
    Jag hade först
    ått ditt gnällande om du var ensamstående och inte tänkt på den långa väntetiden eller inte hade tid att packa ihop något, eftersom barnet hämtades av ambulansen.
    Med ni är ju tydligen tv
    å vuxna, då kan ni väl fixa det ni behöver själva.
  • Anonym (Hedenhös)
    Anonym (I) skrev 2022-05-21 21:36:41 följande:
    Jag var där 2 dygn utan mat.... 

    11 h enligt din ts? Eller var det 11 h ni varit där när du skrev och ni sedan var där ytterligare 37 h? 


    Var du inskriven eller väntade du på akuten? Ditt barn som var sjukt ska erbjudas mat mot avgiften för platsen när man är inskriven på sjukhus. De sjukhus jag varit på som anhörig har man fått köpa mat i kafeterian. 

Svar på tråden Väntetid 11 h på akuten