• Anonym (Är det vanligt tro)

    Blev hon gravid av egoistisk vilja

    Finns det fler därute som blivit pppor oplanerat men som undrar om det var ett aktivt val från kvinnan. Att hon sa det var en säker period fast hon visste att det inte var så.
    Att hela upplägget bygger på en lögn. Där hon spelar med. 

    Gäller detta för extertraktade män med bra gener son hon ville åt. 

  • Svar på tråden Blev hon gravid av egoistisk vilja
  • Anonym (Tjejen)

    Ja min syster lurade honom och hon blev gravid! Hon visste att han inte ville ha barn, dom hade bara dejtat ett tag och hon ville verkligen vara ensamstående mamma! Sjukt men sant!

  • Anonym (M)
    Anonym (ärlighet håller längst) skrev 2022-06-08 10:46:10 följande:
    Din personliga åsikt Anonym ("M")?
    På mitt?
    I så fall får du mer än gärna precisera dig. 
    Min post angav en realistisk och klarsynt bild 
    av manipulativa och oärliga fruntimmer! 
    Inget annat väl?.............................................
    Som tur är stämmer den åsikten långt ifrån
    på alla kvinnor. De allra, allra, flesta tjejer är
    moget ansvarstagande precis som de flesta karlar
    och "lurar" ingen stackare in i ofrivilligt föräldra-
    skap (pga egna rädslor eller hang ups). De
    skyddar sig i samförstånd och tills med mannen.
    Har ingen egen agenda i familjeprojektet AB. 
    Allt handlar till syvende och sist om bebisens be-
    hov! Bebisen välkomnas av två föräldrar
    när bägge är med på noterna... Glad 
    No regrets. Inga sura miner.
    Glädjen tar över... Glad
    Men om ex vis mannen vill satsa allt på karriären
    eller sin forskning,
    eller om ex vis kvinnan vill resa jorden runt
    bör parterna kommunicera sina tankar
    och ambitioner. Ända in i sovrummet...................
    Vad har hänt med det hederliga vanliga,
    ärliga och transparenta samtalet?! Där parterna
    öppet lägger upp alla korten på bordet?

    Omvänd förfrågan här. Hyser du ett förakt för kvinnor
    - innerst inne - som indirekt förmedlades i din
    reaktion på min post???

      
    Ja, männen du beskriver som låter sig luras till inte bara ett barn utan till flera barn samt äktenskap, du framställer dom som viljelösa offer som inte kan ta egna beslut. Är det så du ser på män? 

    Ja, du ondgjorde dig över manipulativa och oärliga kvinnor som lurar män in i ett livslångt lidande, men det du glömde säga är att ingen har tvingat dom. De har en egen vilja. Eller menar du att män inte har en egen vilja, att de inte kan lämna en kvinna som lurat på ett barn utan de är så obotligt korkade att de stannar kvar och låter henne fortsätta?
  • Anonym (ärlighet håller längst)
    Anonym (Tjejen) skrev 2022-06-08 14:32:44 följande:

    Ja min syster lurade honom och hon blev gravid! Hon visste att han inte ville ha barn, dom hade bara dejtat ett tag och hon ville verkligen vara ensamstående mamma! Sjukt men sant!


    Varför vände sig din syster då inte till en spermadonator
    /spermabank??! 
    När killen sagt nej till barn.
    Hon själv önskade bli ensamstående mamma.
    Var det tjugo års underhåll hon var ute efter 
    av mannen??!
    Rätt rejält ojuste mot killen i det här fallet!
    Ja det låter osunt faktiskt.
  • Anonym (ärlighet håller längst)
    Anonym (M) skrev 2022-06-08 14:43:35 följande:
    Ja, männen du beskriver som låter sig luras till inte bara ett barn utan till flera barn samt äktenskap, du framställer dom som viljelösa offer som inte kan ta egna beslut. Är det så du ser på män? 

    Ja, du ondgjorde dig över manipulativa och oärliga kvinnor som lurar män in i ett livslångt lidande, men det du glömde säga är att ingen har tvingat dom. De har en egen vilja. Eller menar du att män inte har en egen vilja, att de inte kan lämna en kvinna som lurat på ett barn utan de är så obotligt korkade att de stannar kvar och låter henne fortsätta?
    Postade back i tråden en replik till en debattör (# 36): "5-7 stycken utan att haja ett fnatt... då är nog den genuppsättningen inget nån borde efterstäva". 
    Vilken i sin tur var en kommentar på ett tidigare inlägg av mig.

    Gillar män Big Time, är filantrop! men jo jag är bekant med män som "låtit sig luras" inte bara till ett barn utan till flera och i konceptet, ja till äktenskap. De framstår lite besvikna på kvinnan som blev gravid på rekordtid. Bittra på livet - alla fina barn och barnbarn till trots. Dylika vittnesmål (iaf den förstfödde, men om agerandet "redan satt i system", tänk "återfallsförbrytare" fast "inom hemmets hägn") är ett återkommande tema... Vem drar här slutsatsen av män som "viljelösa offer"? Det är inte min värdering. Var finner du den? Däremot anser jag en naivitet verkar involverad men för mig är den egenskapen en annan sak.  

    Ja, har hört storys om män som råkar ut för desperat kvinna som "snärjer sin karl" genom att "bli gravid" trots ihärdigt hävdande "säker period". Rätt så många män (och kvinnor) är trygghetsnarkomaner men f a känner de en ansvarskänsla inför sitt barn/sina barn och stannar kvar i hopp om att allt ordnar sig till sist i relationen till barnets/barnens mamma. Visst kan en man precis som en kvinnan invänta med att uttrycka sin "påtvingade" position till dess barnet/barnen blir större, men är det så korkat anser du?? Är det samma sak som att vara "viljelös"? Vem har tala om "ett livslångt lidande" menar du? Det brukar finnas många ljusglimtar och glädjeämnen i äktenskap trots om inledningen något dubiös. 

    Konkret svar: ja många män befinner sig i relationer i de omständigheter som TS öppnar med, "Blev hon gravid av egoistisk vilja". Exakt vad vi diskuterar här i tråden. Männen har oxå ett eget ansvar i ekvationen. Vet inte om den stavas "impulskontroll" men främst hävdar jag ansvaret för en graviditet landar hos kvinnan och mannen tillsammans.

     
  • Anonym (!)



    Det här är varför säkra perioder är ett skämt och inget någon bör syssla med om man inte vill bli förälder. Jag har alltid haft regelbunden mens med 34-36 dagar mellan. (Röda dagar är mens, gröna är fertila dagar) Helt plötsligt fick min menscykel för sig att dra till med en superkort månad och jag kunde bli gravid från första dagen efter min mens slutade. Dagar som jag generellt skulle räkna som väldigt säkra, om jag gick efter sådant. 


    Man behöver ju inte utgå från att folk är falska och välplanerade för sannolikheten att personen trodde på det själv är stor. Om man sedan inte är lika avigt inställd till barn så är det ju inte lika hemskt med en olycka och man kanske inte lägger lika mkt tanke på det.  

  • Anonym (Är det vanligt tro)
    mazzzarin skrev 2022-06-07 21:42:53 följande:

    Är tjejen lite streetsmart kan hon se till både att bli gravid OCH få killen att tro att det var oplanerat. Antagligen finns det massor av män som tror att de blev pappor oplanerat och som kanske fortsätter att tro det tills de börjar reflektera långt senare eller kanske resten av sina liv. Men hon vill inte bli lämnad under graviditeten eller som nyförlöst, och sedan kommer önskan om syskon osv osv. Så det finns alltså mycket starka incitament att hålla pappor borta från den typ av funderingar som anges i trådstarten, dvs att det varit planerat från mammans sida. Därmed får den man som yppar denna typ av funderingar finna sej i att bli förlöjligad, hånad, messerschmittad, och få sin papparoll starkt ifrågasatt. Typisk härskarteknik alltså. 
    Ni pappor som utsätts för detta: Ta inte åt er! Ni vet ju inte den bakomliggande agendan hos de som försöker förlöjliga och förminska er anonymt på ett webforum. Uppenbarligen finns det någon öm tå hos dessa människor som får dem att ödsla energi på en sådan här fråga.
    Jag själv bryr mej inte om sympati eller ej från anonyma människor på ett forum. Det bästa man kan göra är att leva ett bra liv och vårda sina relationer med de som betyder nåt irl. Bli inte bitter mot mamman.. även om hon inte spelat med öppna kort så har hon ändå burit och fött er avkomma. Lev väl. Ta hand om er. Var ett föredöme och en bra förälder.


    Tack, jag gillar det du skriver. Balanserat till skillnad från många andra. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Mamma) skrev 2022-06-08 06:04:11 följande:
    Jag tror att det är extremt ovanligt att kvinnor medvetet lurar män att bli gravida, även om det troligen finns några enstaka.
    Själv vet jag att jag blev lurad då jag fick ett erkännande under förlossningen. Älskar mitt barn, men för jävligt fult gjort.
    "Pappan" har aldrig funnits i bilden sen BB tiden.
    Det tror jag med, att det är ovanligt.
  • Anonym (Är det vanligt tro)
    Anonym (ärlighet håller längst) skrev 2022-06-08 16:20:47 följande:
    Postade back i tråden en replik till en debattör (# 36): "5-7 stycken utan att haja ett fnatt... då är nog den genuppsättningen inget nån borde efterstäva". 
    Vilken i sin tur var en kommentar på ett tidigare inlägg av mig.

    Gillar män Big Time, är filantrop! men jo jag är bekant med män som "låtit sig luras" inte bara till ett barn utan till flera och i konceptet, ja till äktenskap. De framstår lite besvikna på kvinnan som blev gravid på rekordtid. Bittra på livet - alla fina barn och barnbarn till trots. Dylika vittnesmål (iaf den förstfödde, men om agerandet "redan satt i system", tänk "återfallsförbrytare" fast "inom hemmets hägn") är ett återkommande tema... Vem drar här slutsatsen av män som "viljelösa offer"? Det är inte min värdering. Var finner du den? Däremot anser jag en naivitet verkar involverad men för mig är den egenskapen en annan sak.  

    Ja, har hört storys om män som råkar ut för desperat kvinna som "snärjer sin karl" genom att "bli gravid" trots ihärdigt hävdande "säker period". Rätt så många män (och kvinnor) är trygghetsnarkomaner men f a känner de en ansvarskänsla inför sitt barn/sina barn och stannar kvar i hopp om att allt ordnar sig till sist i relationen till barnets/barnens mamma. Visst kan en man precis som en kvinnan invänta med att uttrycka sin "påtvingade" position till dess barnet/barnen blir större, men är det så korkat anser du?? Är det samma sak som att vara "viljelös"? Vem har tala om "ett livslångt lidande" menar du? Det brukar finnas många ljusglimtar och glädjeämnen i äktenskap trots om inledningen något dubiös. 

    Konkret svar: ja många män befinner sig i relationer i de omständigheter som TS öppnar med, "Blev hon gravid av egoistisk vilja". Exakt vad vi diskuterar här i tråden. Männen har oxå ett eget ansvar i ekvationen. Vet inte om den stavas "impulskontroll" men främst hävdar jag ansvaret för en graviditet landar hos kvinnan och mannen tillsammans.

     
    Bra inlägg!
  • Anonym (XXX)
    Anonym (M2) skrev 2022-06-08 10:11:25 följande:
    Han bytte ut hennes p-piller som han var gullig och hämtade varje kväll tillsammans med en kopp te.
    Jag läste om ett fall i Tyskland, där en kvinna som ville bli farmor (!) hettade upp svärdotterns p-piller i ugnen! Hon hade googlat sig till att man kunde göra så - den sorten i alla fall förlorar sin verkan om de hettas upp till 50 grader. Och som abort är i princip förbjudet i Tyskland (även om det finns läkare som utför det, men ingen skulle göra det på en välanpassad gift kvinna i rätt ålder), så fick hon sitt önskade barnbarn! Och svärdottern förlät henne när hon väl hade barnet i famnen!
  • Anonym (XXX)
    Anonym (!) skrev 2022-06-08 16:25:54 följande:

    Det här är varför säkra perioder är ett skämt och inget någon bör syssla med om man inte vill bli förälder. Jag har alltid haft regelbunden mens med 34-36 dagar mellan. (Röda dagar är mens, gröna är fertila dagar) Helt plötsligt fick min menscykel för sig att dra till med en superkort månad och jag kunde bli gravid från första dagen efter min mens slutade. Dagar som jag generellt skulle räkna som väldigt säkra, om jag gick efter sådant. 


    Man behöver ju inte utgå från att folk är falska och välplanerade för sannolikheten att personen trodde på det själv är stor. Om man sedan inte är lika avigt inställd till barn så är det ju inte lika hemskt med en olycka och man kanske inte lägger lika mkt tanke på det.  


    Säkra perioder kräver att man använder någon av de fertilitetsdatorer som finns. Då kissar man på en sticka och stoppar in i datorn, vissa dagar i månaden, och datorn läser då av hormonvärdena och justerar de säkra dagarna om det behövs. Då kan det inte bli som du beskriver. För övrigt är metoden inte lämplig om man har en ovanligt lång (som du har) eller ovanligt kort menscykel. Den bör hålla sig mellan 29 och 31 dagar, mycket regelbundet. När man börjar närma sig klimakteriet ska man inte heller använda den metoden, för då kroppen börja få för sig diverse oregelbundenheter. 

    Men annars är det en väldigt bra metod, som inte kräver att man stoppar in något i kroppen - hormoner eller annat - som kan skada eller påverka något. (Men om jag var man skulle jag inte lita på det. Kvinnan kan lätt "glömma" att ta de där urinproven, om hon väldigt gärna vill ha en liten till... Sedan glömmer hon att hon har glömt, och skyller på tillverkaren av maskinen!)
Svar på tråden Blev hon gravid av egoistisk vilja