• Anonym (...)

    Jo jag skiter i dina barn!

    Bara för att förtydliga för FL mobben.


    De flesta bryr sig inte om ? bonusbarn?. De har redan föräldrar så varför förväntar ni er alltid att andra ska axla något som helst ansvar eller göra uppoffringar för era ouppfostrade söndercurlade ungar?


    Gör DITT jobb och sluta ställ krav på andra!

  • Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!
  • Anonym (styvförälder)
    Anonym (...) skrev 2022-06-16 23:56:22 följande:

    Och som väntat blir FLmobben helt galna över att det finns vuxna som inte vill hjälpa till att curla sönder deras ungar.


    Är det fb mobben som lämpar över sina söndercurlade ungar på dig?
    Är det inte partnern?

    Varför tar du ut din ilska på folk som inte har med din familj att göra eller andras eller? Är det inte partnern som gör det?

    Återigen varför tar du inte ut din ilska på den som gör som du inte vill och inte på andra som inte har med din familj att göra.

    Bryr du dig alltså mer om vad okända personer på nätet har för åsikter och tycker att det är deras fel hur ni har det i er familj?

    Om man tycker att partnern gör fel som lämpar över ansvar på en som man inte vill ha och tycker att ens partner har söndercurlade barn och man skiter i partnerns barn är det väl ett problem mellan en själv och ens partner.
    Ingen annan har del i det, inte en Fl mobben som du kallar folk på FL.
    Man kan bli förälskad i någon men tycker man att den är en usel förälder är det ju ändå partnern man då får ta med.

    Du får säga till partnern, du är en usel förälder som har söndercurlade barn som jag skiter i och inte vill att du axlar något ansvar över på mig.
    Det spelar ingen roll om du att du säger det till folk på ett diskussionsforum och lägger skulden på andra.

    Bara du och din partner om du är missnöjd om hur partnern gör kan ändra det.
    Spelar ju ingen som helst roll vad andra tycker om hur ni ska göra.

    Man får helt enkelt säga vad man känner, vill inte sen partnern ändra sig utan vill att du ska ta hand om barnen får du tänka om, partnern kanske heller inte vill fortsätta om du skiter i hans barn, men det får ni ju då diskutera.
    Barnen försvinner ju inte om dom inte snart är vuxna.

    Vad tycker du själv kan göras om man inte trivs och tycker som om partners barn?

    Sitta och spy galla över det på nätet eller ta det med partnern.
    Eller är det inte just partnern som är "skyldig" till situationen?

    Du får det att låta som du får ta hand om några andra barn, att någon mobb blir arga för att du inte vill ta hand om andras barn, som sagt det är väl inga andra som lämpar över barnen på dig, det är din partner.
    Varför bli arg på andra än partnern då?

    Är det en "mobb" på nätet eller din partner som "skyldig" till situationen i familjen och kan göra något åt det?

    Skulle partnern inte "lämpa över" barnen på dig om folk tyckte annorlunda på FL?

    Har aldrig förstått det där med att det är andras fel och vad andra tycker.
    Det är du och din partner som bestämmer hur ni ska ha det i er familj, är man missnöjd tar man det med sin partner. Vad folk tycker på ett forum är ju helt oviktigt för andras familjeliv.
    Eller tror du att så många partners med barn som lämpar över sina barn på nya partnern läser här? 
    Är det dom du vänder dig till?
    För vad jag läser oftast här är kvinnor som är missnöjda över att deras nya man lämpar över barnen på dom, inte lika ofta det motsatta.
    Det är väl för att det ändå är mest kvinnor på detta forum.

    Men är det du hoppas på att många främst då pappor (eftersom det är flest kvinnor som skriver om det här) ska läsa och förstå att dom inte ska lämna över ansvar på nya kvinnan?
    Tror du att det är många pappor här som läser det?

    Vem är det du riktar din kritik mot? random folk på nätet eller partnern som du är missnöjd med?

    För att få en förändring är bättre att göra det mot partnern, lite om man är arg på andra.

    Du verkar som sagt mer arg på en "mobb" på nätet än på den partnern som gör som du inte vill. Vänd dig till partnern för en förändring och ta ut ilskan på rätt person.
  • Anonym (...)
    Anonym (styvförälder) skrev 2022-06-17 06:47:51 följande:
    Är det fb mobben som lämpar över sina söndercurlade ungar på dig?
    Är det inte partnern?

    Varför tar du ut din ilska på folk som inte har med din familj att göra eller andras eller? Är det inte partnern som gör det?

    Återigen varför tar du inte ut din ilska på den som gör som du inte vill och inte på andra som inte har med din familj att göra.

    Bryr du dig alltså mer om vad okända personer på nätet har för åsikter och tycker att det är deras fel hur ni har det i er familj?

    Om man tycker att partnern gör fel som lämpar över ansvar på en som man inte vill ha och tycker att ens partner har söndercurlade barn och man skiter i partnerns barn är det väl ett problem mellan en själv och ens partner.
    Ingen annan har del i det, inte en Fl mobben som du kallar folk på FL.
    Man kan bli förälskad i någon men tycker man att den är en usel förälder är det ju ändå partnern man då får ta med.

    Du får säga till partnern, du är en usel förälder som har söndercurlade barn som jag skiter i och inte vill att du axlar något ansvar över på mig.
    Det spelar ingen roll om du att du säger det till folk på ett diskussionsforum och lägger skulden på andra.

    Bara du och din partner om du är missnöjd om hur partnern gör kan ändra det.
    Spelar ju ingen som helst roll vad andra tycker om hur ni ska göra.

    Man får helt enkelt säga vad man känner, vill inte sen partnern ändra sig utan vill att du ska ta hand om barnen får du tänka om, partnern kanske heller inte vill fortsätta om du skiter i hans barn, men det får ni ju då diskutera.
    Barnen försvinner ju inte om dom inte snart är vuxna.

    Vad tycker du själv kan göras om man inte trivs och tycker som om partners barn?

    Sitta och spy galla över det på nätet eller ta det med partnern.
    Eller är det inte just partnern som är "skyldig" till situationen?

    Du får det att låta som du får ta hand om några andra barn, att någon mobb blir arga för att du inte vill ta hand om andras barn, som sagt det är väl inga andra som lämpar över barnen på dig, det är din partner.
    Varför bli arg på andra än partnern då?

    Är det en "mobb" på nätet eller din partner som "skyldig" till situationen i familjen och kan göra något åt det?

    Skulle partnern inte "lämpa över" barnen på dig om folk tyckte annorlunda på FL?

    Har aldrig förstått det där med att det är andras fel och vad andra tycker.
    Det är du och din partner som bestämmer hur ni ska ha det i er familj, är man missnöjd tar man det med sin partner. Vad folk tycker på ett forum är ju helt oviktigt för andras familjeliv.
    Eller tror du att så många partners med barn som lämpar över sina barn på nya partnern läser här? 
    Är det dom du vänder dig till?
    För vad jag läser oftast här är kvinnor som är missnöjda över att deras nya man lämpar över barnen på dom, inte lika ofta det motsatta.
    Det är väl för att det ändå är mest kvinnor på detta forum.

    Men är det du hoppas på att många främst då pappor (eftersom det är flest kvinnor som skriver om det här) ska läsa och förstå att dom inte ska lämna över ansvar på nya kvinnan?
    Tror du att det är många pappor här som läser det?

    Vem är det du riktar din kritik mot? random folk på nätet eller partnern som du är missnöjd med?

    För att få en förändring är bättre att göra det mot partnern, lite om man är arg på andra.

    Du verkar som sagt mer arg på en "mobb" på nätet än på den partnern som gör som du inte vill. Vänd dig till partnern för en förändring och ta ut ilskan på rätt person.
    Först blir ni tokiga och vill ni bestämma vem jag ska flytta ihop med och nu vad jag får diskutera i ett diskussionsforum..
    Varför tar alltid FLmobben ut sin ilska på alla som inte vill ta ansvar för andras bortskämda ungar?
  • Anonym (Just det)
    Anonym (...) skrev 2022-06-17 07:44:51 följande:
    Först blir ni tokiga och vill ni bestämma vem jag ska flytta ihop med och nu vad jag får diskutera i ett diskussionsforum..
    Varför tar alltid FLmobben ut sin ilska på alla som inte vill ta ansvar för andras bortskämda ungar?
    Gör inte misstaget att tro att det bara gäller din tråd. Eller ens olika ämnen/moral eller etiska frågeställningar.

    FL-mobben tar ut sin frustration på allt och alla. Dom är bittra och FL är deras ventil för deras egen personligt upplagrade irritation över livet i allmänhet. Så istället för att ta tag i sitt liv, sitter dom kvar i soffan och vädrar ut sin bitterhet här.
  • Ess
    Anonym (...) skrev 2022-06-17 07:44:51 följande:
    Först blir ni tokiga och vill ni bestämma vem jag ska flytta ihop med och nu vad jag får diskutera i ett diskussionsforum..
    Varför tar alltid FLmobben ut sin ilska på alla som inte vill ta ansvar för andras bortskämda ungar?
    Det vet du väl att på fl har särkullarna alltid den centrala rollen, och alla andra ska buga för dem och låta deras vilja styra allt. Det spelar heller ingen roll om de är tre år eller trettio, de är navet i allas liv och de ska alltid komma först.
  • Anonym (Signe)
    Ess skrev 2022-06-17 08:06:30 följande:
    Det vet du väl att på fl har särkullarna alltid den centrala rollen, och alla andra ska buga för dem och låta deras vilja styra allt. Det spelar heller ingen roll om de är tre år eller trettio, de är navet i allas liv och de ska alltid komma först.
    Exakt, det är det som är så speciellt med FL. Om man läser på Flashback tex så har folk en mer pragmatisk syn på bonusbarn. Man kanske inte älskar dom alla gånger men dom är ens partners barn och man respekterar dom. Men hela navet i familjen ska inte snurra runt bonusbarnen. Här på FL så framstår det som barnmisshandel om kvinnan i familjen inte älskar och omhuldar bonusbarnen som sina egna 
  • Anonym (nja)
    Anonym (...) skrev 2022-06-17 07:44:51 följande:
    Först blir ni tokiga och vill ni bestämma vem jag ska flytta ihop med och nu vad jag får diskutera i ett diskussionsforum..
    Varför tar alltid FLmobben ut sin ilska på alla som inte vill ta ansvar för andras bortskämda ungar?
    Vi bestämmer inte vem du ska flytta ihop med men vi har rätt att uttrycka åsikten att det är dumt att bo ihop med någon vars barn man inte står ut med. Precis som du har rätt att uttrycka dina åsikter.

    Annars håller jag med dig om att det är fel att lämpa över ett föräldraansvar på bonusföräldern.
  • Anonym (Pinki)

    Tror du startar tråden enbart för att provocera. Vissa är nutidssjuka dvs jag, jag och åter jag i fokus. 


    De flesta andra inser att när man träffar en partner ingår det att visa intresse för dennes barn och andra anhöriga. Man blir inte reducerad som person genom att dela med sig, jag lovar. 

  • Anonym (Mman)

    Finns här verkligen inga moderatorer kvar längre? Den senaste tiden tycker jag att gränserna verkligen flyttats vad gäller diskussionsklimat, hets och trådar som jag känner skapas i rent provokativt syfte...

  • sextiotalist
    Anonym (...) skrev 2022-06-16 23:56:22 följande:

    Och som väntat blir FLmobben helt galna över att det finns vuxna som inte vill hjälpa till att curla sönder deras ungar.


    Det är nog väldigt få som tycker att man ska hjälpa till med att curla sönder barnen.
    Men det är ju en ytterlighet, precis som din inställning är en ytterlighet. För de allra flesta räcker det med att man ha en bra relation och att man trivs med varandra
    I min värld behöver man inte älska varandra och den nya ska vara en extraförälder. 
    Personligen skulle jag ha det väldigt svårt att leva med en man som dansade efter barnens pipa (oavsett ålder) och när barnen är vuxna, inte kunna ha en vuxen relation med sina barn
  • Mandel

    Frågan är kanske vem som kräver eller förväntar sig att någon annan ska ta ansvar för deras barn och rikta irritationen dit.

    Eftersom jag levt tillsammans med barnens far i 25 år så vet jag hur han är och vet därmed att det är han som låter deras bonusmamma "ta hand" om det som rör barnen eller att barnen får lösa det själva till stor del. Inget jag som biomamma kan råda över.
    Jag har inga som helst krav på barnens bonusmamma utan är evigt tacksam för allt hon gör för dem och hoppas att hon gör det för att hon vill. Om inte så är det deras far hon får ta ut ilskan över hans bristande föräldraansvar på och inte på mig. 


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!