• Anonym (Skitstövel)

Berättade att jag var otrogen.

Jag är en 35 åring kvinna som har varit tillsammans med min man i 15 år, varav 8 år som gift. Tillsammans har vi två barn, 8 år och 11 år. 

Som rubriken, jag har gjort mitt livs största misstag och låg med min arbetskollega en gång och vi hade pratat med varandra i ett par veckor. Saker och ting ledde till ett dåligt ligg. 

Berättade det för min man i söndags och av självklara skäl vill han skiljas. Jag mår förfärligt dåligt av det här och ångrar mig sinnessjukt mycket. Önskar mest av allt att han förlåter mig och att vi tar oss igenom det här tillsammans. Men jag förstår samtidigt att jag kan inte begära det från honom. 

Har jag rätt till att må dåligt? Kan jag förlåta mig? Hur går vi vidare? 

• Svar på tråden Berättade att jag var otrogen.
  • Gullvivor
    Anonym (Överreaktion) skrev 2022-07-27 04:12:21 följande:
    "en riktig man"? Nu hör man att du är gift med en muslim...
    Det där kunde inte bli mer obegripligt.. va? 
    Tycker du själv att det är manligt att bli bedragen av sin kvinna och förlåta det "för barnens skull"? 
  • Anonym (Jaha)
    Gullvivor skrev 2022-07-27 13:15:30 följande:
    Tycker du själv att det är manligt att bli bedragen av sin kvinna och förlåta det "för barnens skull"? 
    Jaha, ska vi förstå det som att du tycker att det är omanligt att glömma och förlåta? Det tycker inte jag. Och jag hoppas för TS och barnens skull att hennes man är lagd åt det hållet.  

Det är patetiskt och osmakligt med alla negativa inspel. Jag hoppas och tror att det går bra för TS med eller utan nuvarande man. Du tycker nog att jag är okvinnlig nu som tror att det kommer att gå bra för TS även utan sin man.. Flört
  • Anonym (Överreaktion)
    molly50 skrev 2022-07-27 12:21:58 följande:
    Fast varför ska man hålla tyst och ta risken att det kommer fram på annat sätt?
    Då riskerar det ju bara att bli ännu värre.
    För både ens partner och barn. Tror du att det sårar mindre?
    Är det verkligen värt det för att slippa få ta konsekvenser av sina handlingar?
    Tycker du inte att din partner själv har rätt att få välja hur h*n vill leva sitt liv?
    Hur skulle det kunna göra det? Mannen man var med lär ju inte skvallra... Och man är inte så dum att man själv berättar för någon. 
  • Anonym (Överreaktion)
    Gullvivor skrev 2022-07-27 13:15:30 följande:
    Ja, faktiskt. Om det bara hände en gång, typ på fyllan. Inte månader och år av ett dubbelliv med en älskare - det kan man nog inte begära.
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Överreaktion) skrev 2022-07-27 23:11:14 följande:
    Ja, faktiskt. Om det bara hände en gång, typ på fyllan. Inte månader och år av ett dubbelliv med en älskare - det kan man nog inte begära.
    Men det är ju precis det som det typ är frågan om här. Månader av dubbelliv som eskalerade i ett ligg. Eller har du en annan historia?
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Överreaktion) skrev 2022-07-27 23:11:14 följande:
    Och ts har inte sagt något om att det hände på fyllan heller.
  • molly50
    Anonym (Överreaktion) skrev 2022-07-27 23:09:39 följande:
    Hur skulle det kunna göra det? Mannen man var med lär ju inte skvallra... Och man är inte så dum att man själv berättar för någon. 
    Risken finns alltid ändå.
    Någon kan ha sett en,man kanske råkar försäga sig på fyllan t ex.
    Eller så orkar man själv inte gå och bära på hemligheten.
    Varför tycker du att det är rätt att gå och ljuga för sin partner och låta denne leva i en lögn?
    Skulle du själv vilja bli behandlad så av din partner?
    Har man problem i förhållandet så försöker man väl lösa det problemet alt gör slut innan man väljer att hoppa i säng med någon annan?
    Kommunikation är a och o för att det ska fungera. 
  • Anonym (Överreaktion)
    molly50 skrev 2022-07-28 11:55:05 följande:
    Risken finns alltid ändå.
    Någon kan ha sett en,man kanske råkar försäga sig på fyllan t ex.
    Eller så orkar man själv inte gå och bära på hemligheten.
    Varför tycker du att det är rätt att gå och ljuga för sin partner och låta denne leva i en lögn?
    Skulle du själv vilja bli behandlad så av din partner?
    Har man problem i förhållandet så försöker man väl lösa det problemet alt gör slut innan man väljer att hoppa i säng med någon annan?
    Kommunikation är a och o för att det ska fungera. 
    Ni är lite naiva här. Kanske för mycket Dr Phil?
  • molly50
    Anonym (Överreaktion) skrev 2022-07-28 12:35:17 följande:
    Ni är lite naiva här. Kanske för mycket Dr Phil?
    Mitt ex trodde nog inte heller att han skulle bli avslöjad.
    Och det är det nog många andra otrogna som inte heller har trott.
    Så det kanske är de som är otrogna som är naiva?
  • Anonym (Överreaktion)
    molly50 skrev 2022-07-28 12:44:00 följande:
    Mitt ex trodde nog inte heller att han skulle bli avslöjad.
    Och det är det nog många andra otrogna som inte heller har trott.
    Så det kanske är de som är otrogna som är naiva?
    Nja, man måste ju kunna sköta det med lite smarthet och finess..!
Svar på tråden Berättade att jag var otrogen.