• Anonym (Trådskaparen)

Bråk över säng, behöver er hjälp

Vad tycker ni själva är en rimlig storlek för två personer ha i en dubbelsäng? Skriv nedan svar tack.

Jag och min sambo är oense och utan att nämna här i inlägget om diverse storlek vi båda är oense om att ha, så vill jag gärna att ni skriver er krav på storlek.

1. vilken storlek har ni i er säng om ni är sambos? 90,120,140,160,180 cm säng?

2. Hade ni kunnat ha 140 cm säng och sova två på? De blir 70 cm vardera sovsida, motivera gärna för och nackdel tack 

• Svar på tråden Bråk över säng, behöver er hjälp
  • katrinp

180cm har vi, perfekt i mitt tycke för gott om plats att vara utan beröring om det tex är så galet varmt som nu.

Förr hade vi 140, funkar bra när man är nykär men sen jobbigt att inte få eget utrymme, vilket jag behöver för att kunna sova.

• Anonym (bred)

1) Vi har 180 (två 90-sängar). Jag skulle inte kunna tänka mig mindre.

Köpte 80-säng till 7-åringen, men insåg att den är alldeles för smal. Som tur är kan man dra ut den, så nu sover hon på 160 cm. 10-åringen har 105cm vilket är lagom när man sover själv.

2) Nej, aldrig 140 för två personer. Hade inte sovit bra utan plats att röra mig.

• Anonym (kjkj)

Jag har haft 140 cm för två personer, är ingen liten person heller och nja, det GÅR, men inget jag skulle vilja om jag inte var tvungen av utrymmesskäl. 

Nu har vi 160 cm, det går bra, men kanske hade vi sovit ännu bättre i en 180 cm bred säng. 

• Anonym (Två olika)

Min säng är 70 cm och min sambos 90 cm. Smalare än så hade inte varit praktiskt. Hade hans säng varit lika smal som min hade hans långa skånkar ofta hamnat på min sida.

• Anonym (King)

Har 210 cm (dvs 2 x 105 cm). Underbart rymligt.

• AndreaBD
    Ålahoe skrev 2022-07-20 15:02:06 följande:

1. 180
    2. Nej. Ohållbart lite plats. Vadå fördel?

Samma svar från mig. :)
  • Anonym (Hmm)

1) 120 cm om partnern är normalbyggd, 160 cm om partnern är tjock
    2) Jag skulle inte köpa den storleken för det är svårare att hitta sängkläder till den storleken, om man t ex råkar vara i en affär och hittar något fint. Det är ingen standardstorlek som så. Om den går att sova i beror på hur stor partnern är.

90 cm är enkelsäng, två personer får inte plats på ett bekvämt sätt
    120 cm går alldeles utmärkt om partnern är normalbyggd
    140 cm är en idiotisk storlek pga tidigare nämnd orsak
    160 cm behövs om partnern är stor men då hamnar man för långt ifrån varandra så annars hade 140 cm varit bättre
    180 cm är en annan idiotstorlek, vem sjutton behöver vräka på med så bred säng, också svår att hitta sängkläder till

• Anonym (Trådskaparen)

Tack för svaren! Fler får gärna skriva Skrattande

• Guldnovan

1. Min är 150 och det är gränsfall om det skulle funka med en man regelbundet.  Nu går det bra, singel. 
    2. Nej. Enda fördel med 140 är att den inte tar upp hela rummet. 

Svar på tråden Bråk över säng, behöver er hjälp