• Anonym (Arg resenär)

Jävla kontrollant!!

Jag är i gbg just nu och hälsar på en familjemedlem som bor här. Jag bor i Stockholm i vanliga fall. Vi skulle åka in till stan från där hon bor och tänkte ta bussen in. Eftersom jag har min 3 månaders bebis med mig reser jag med barnvagn, och jag tänkte att man då såklart åker gratis. Jag tycker det är en självklarhet att man får åka gratis när man har barnvagn och/eller är gravid. Vid hållplatsen innan vi ska kliva av kliver det på biljettkontrollanter. Jag sa som det var att jag tog för givet att man åker gratis när man har barnvagn med sig. Jag åker alltid gratis i Stockholm. Kontrollanten var dock helt dum i hela huvudet och bemötte mig iskallt med orden att det är resenärens ansvar att ta reda på vad som gäller. Jag bad henne om att vara lite snäll denna gång, att ha förståelse för att man kan göra fel, men nej! Hon ska prompt ge mig tilläggsavgift på 1500 kr och vara helt dum och oförstående. Otrevlig ska man inte tala om. Hur kan man ha hjärta att ge tilläggsavgift till en småbarnsmamma som råkade göra fel? Jag frågade lite spydigt om hon aldrig gör fel. Får inget svar. Hjärtlös kontrollantjävel är vad hon var, antar att alla kontrollanter är lika knäppa i skallen. Fattar inte varför hon inte lät mig köpa biljett på plats istället och ge mig en chans att göra rätt. Kan man överklaga på något sätt?

• Svar på tråden Jävla kontrollant!!
  • Anonym (H)

Snyggt försök att provocera. Men skatt du vet till nästa gång kan de inte göra något om du vägrar säga vem du är du hade bara kunnat gå därifrån de får inte hålla fast dig. 

• Jonnynilsson
    Anonym (Arg resenär) skrev 2022-09-12 16:18:24 följande:
    Jävla kontrollant!!

Jag är i gbg just nu och hälsar på en familjemedlem som bor här. Jag bor i Stockholm i vanliga fall. Vi skulle åka in till stan från där hon bor och tänkte ta bussen in. Eftersom jag har min 3 månaders bebis med mig reser jag med barnvagn, och jag tänkte att man då såklart åker gratis. Jag tycker det är en självklarhet att man får åka gratis när man har barnvagn och/eller är gravid. Vid hållplatsen innan vi ska kliva av kliver det på biljettkontrollanter. Jag sa som det var att jag tog för givet att man åker gratis när man har barnvagn med sig. Jag åker alltid gratis i Stockholm. Kontrollanten var dock helt dum i hela huvudet och bemötte mig iskallt med orden att det är resenärens ansvar att ta reda på vad som gäller. Jag bad henne om att vara lite snäll denna gång, att ha förståelse för att man kan göra fel, men nej! Hon ska prompt ge mig tilläggsavgift på 1500 kr och vara helt dum och oförstående. Otrevlig ska man inte tala om. Hur kan man ha hjärta att ge tilläggsavgift till en småbarnsmamma som råkade göra fel? Jag frågade lite spydigt om hon aldrig gör fel. Får inget svar. Hjärtlös kontrollantjävel är vad hon var, antar att alla kontrollanter är lika knäppa i skallen. Fattar inte varför hon inte lät mig köpa biljett på plats istället och ge mig en chans att göra rätt. Kan man överklaga på något sätt?

Haha, jo så är det. Det finns en värld utanför vårt fina Stockholm. Där är man lite annorlunda och inte som oss Stockholmare :)
  • Anonym (fjantigt)
    Anonym (Arg resenär) skrev 2022-09-12 16:24:44 följande:

Men herregud vilka elaka svar! Är ni kontrollanter själva eller? Har ni aldrig gjort fel??

Men det är väl inget att vara arg över. Det var inte som du hade tänkt dig - end of story. 
  • Anonym (hoppi)

Beklagar att du har svårt att förstå hur samhället fungerar. 

Det kanske finns nån kurs du kan gå? 

• Friger
    Anonym (123) skrev 2022-09-12 18:19:10 följande:
    Ok, så du jämför mig med en nazist för att jag tycker att man ska sköta sina åtaganden?
    Både som utnyttjare av buss//parkering/whatever och som kontrollant?

Hur tror du att det skulle se ut om de inte fanns?
    Ahhh jag skrev ju det i kommentaren. Det var inga problem när kontrollerna skedde lagom. Skötte du dig och betalade så var det oftast inga problem om du glömde någon gång ibland. Men satte du det i system att inte betala så var det inte lönsamt.

Att sätta dit mammor med barnvagn och gamla tanter o d. Nä det gör jag inte om det inte finne en ovanligt bra anledning.

Sån jag är. Plus att jag är lite elak mot sådana som dig! :)
  • Anonym (123)
    Friger skrev 2022-09-12 18:47:10 följande:
    Ahhh jag skrev ju det i kommentaren. Det var inga problem när kontrollerna skedde lagom. Skötte du dig och betalade så var det oftast inga problem om du glömde någon gång ibland. Men satte du det i system att inte betala så var det inte lönsamt.

Att sätta dit mammor med barnvagn och gamla tanter o d. Nä det gör jag inte om det inte finne en ovanligt bra anledning.

Elak?
    Trodde du att du var elak?

Du var bara pinsamt plump. Att vara elak är något helt annat, ska du veta.

Hur tänker du om mammor utan barnvagn då?
  • Anonym (Pinsamt)
    Anonym (123) skrev 2022-09-12 18:49:28 följande:
    Elak?
    Trodde du att du var elak?

Du var bara pinsamt plump. Att vara elak är något helt annat, ska du veta.

Hur tänker du om mammor utan barnvagn då?
    Håller verkligen med. Inte ett dugg elakt, enbart pinsamt för Friger själv. 
  • Anonym (123)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2022-09-12 18:54:34 följande:
    Håller verkligen med. Inte ett dugg elakt, enbart pinsamt för Friger själv. 
    Precis.
    Verkligen ett rejält bottennapp.
  • Anonym
    Friger skrev 2022-09-12 18:47:10 följande:

Jag fattar uppriktigt inte vad som gör mammor med barnvagn det minsta mer "untouchable" än någon annan. Inte gamla tanter heller. I synnerhet inte när det gäller regler som att betala för tjänsten man börjat använda.
    Går det att förklara?
Svar på tråden Jävla kontrollant!!