Jävla kontrollant!!
Jag är i gbg just nu och hälsar på en familjemedlem som bor här. Jag bor i Stockholm i vanliga fall. Vi skulle åka in till stan från där hon bor och tänkte ta bussen in. Eftersom jag har min 3 månaders bebis med mig reser jag med barnvagn, och jag tänkte att man då såklart åker gratis. Jag tycker det är en självklarhet att man får åka gratis när man har barnvagn och/eller är gravid. Vid hållplatsen innan vi ska kliva av kliver det på biljettkontrollanter. Jag sa som det var att jag tog för givet att man åker gratis när man har barnvagn med sig. Jag åker alltid gratis i Stockholm. Kontrollanten var dock helt dum i hela huvudet och bemötte mig iskallt med orden att det är resenärens ansvar att ta reda på vad som gäller. Jag bad henne om att vara lite snäll denna gång, att ha förståelse för att man kan göra fel, men nej! Hon ska prompt ge mig tilläggsavgift på 1500 kr och vara helt dum och oförstående. Otrevlig ska man inte tala om. Hur kan man ha hjärta att ge tilläggsavgift till en småbarnsmamma som råkade göra fel? Jag frågade lite spydigt om hon aldrig gör fel. Får inget svar. Hjärtlös kontrollantjävel är vad hon var, antar att alla kontrollanter är lika knäppa i skallen. Fattar inte varför hon inte lät mig köpa biljett på plats istället och ge mig en chans att göra rätt. Kan man överklaga på något sätt?