• Anonym (Arg resenär)

Jävla kontrollant!!

Jag är i gbg just nu och hälsar på en familjemedlem som bor här. Jag bor i Stockholm i vanliga fall. Vi skulle åka in till stan från där hon bor och tänkte ta bussen in. Eftersom jag har min 3 månaders bebis med mig reser jag med barnvagn, och jag tänkte att man då såklart åker gratis. Jag tycker det är en självklarhet att man får åka gratis när man har barnvagn och/eller är gravid. Vid hållplatsen innan vi ska kliva av kliver det på biljettkontrollanter. Jag sa som det var att jag tog för givet att man åker gratis när man har barnvagn med sig. Jag åker alltid gratis i Stockholm. Kontrollanten var dock helt dum i hela huvudet och bemötte mig iskallt med orden att det är resenärens ansvar att ta reda på vad som gäller. Jag bad henne om att vara lite snäll denna gång, att ha förståelse för att man kan göra fel, men nej! Hon ska prompt ge mig tilläggsavgift på 1500 kr och vara helt dum och oförstående. Otrevlig ska man inte tala om. Hur kan man ha hjärta att ge tilläggsavgift till en småbarnsmamma som råkade göra fel? Jag frågade lite spydigt om hon aldrig gör fel. Får inget svar. Hjärtlös kontrollantjävel är vad hon var, antar att alla kontrollanter är lika knäppa i skallen. Fattar inte varför hon inte lät mig köpa biljett på plats istället och ge mig en chans att göra rätt. Kan man överklaga på något sätt?

• Svar på tråden Jävla kontrollant!!
  • Xlr8
    Anonym (Arg resenär) skrev 2022-09-12 16:18:24 följande:
    Jävla kontrollant!!

Jag är i gbg just nu och hälsar på en familjemedlem som bor här. Jag bor i Stockholm i vanliga fall. Vi skulle åka in till stan från där hon bor och tänkte ta bussen in. Eftersom jag har min 3 månaders bebis med mig reser jag med barnvagn, och jag tänkte att man då såklart åker gratis. Jag tycker det är en självklarhet att man får åka gratis när man har barnvagn och/eller är gravid. Vid hållplatsen innan vi ska kliva av kliver det på biljettkontrollanter. Jag sa som det var att jag tog för givet att man åker gratis när man har barnvagn med sig. Jag åker alltid gratis i Stockholm. Kontrollanten var dock helt dum i hela huvudet och bemötte mig iskallt med orden att det är resenärens ansvar att ta reda på vad som gäller. Jag bad henne om att vara lite snäll denna gång, att ha förståelse för att man kan göra fel, men nej! Hon ska prompt ge mig tilläggsavgift på 1500 kr och vara helt dum och oförstående. Otrevlig ska man inte tala om. Hur kan man ha hjärta att ge tilläggsavgift till en småbarnsmamma som råkade göra fel? Jag frågade lite spydigt om hon aldrig gör fel. Får inget svar. Hjärtlös kontrollantjävel är vad hon var, antar att alla kontrollanter är lika knäppa i skallen. Fattar inte varför hon inte lät mig köpa biljett på plats istället och ge mig en chans att göra rätt. Kan man överklaga på något sätt?

Varför förväntar du dig stående ovationer och special behandling för att lyckas få till ett ligg?
    Förra  året var det 0.55% av befolkningen som gjorde samma sak. Och du förväntar dig åka gratis??

Jag tillhör en mycket liten grupp på så där 5-7 ppm (parts per million) som någonsin har erhållit dom utbildningarna jag har i Sverige. Vart är min gratis tåg linje från mitt hem till mitt jobb?
  • Anonym
    Xlr8 skrev 2022-09-12 19:12:36 följande:
     Varför förväntar du dig stående ovationer och special behandling för att lyckas få till ett ligg?
    För att hon får det i Stockholm och tror att detta är allmänt representativt, skrev hon ju.
    En icke helt ovanlig inställning hos huvudstadsbor.
  • Anonym (Göteborgare)

Kanske du nästa gång kan kliva på linje 16 i GBG och tro den åker till Mälarhöjden.Cool

• Anonym (H)

Troll: Det går inte att citera. 

De vet inte om du har giltig biljett om du inte erkänner, gå bara av vid nästa hållplats så är det lugnt. 

• Xlr8
    Anonym skrev 2022-09-12 19:19:36 följande:
    För att hon får det i Stockholm och tror att detta är allmänt representativt, skrev hon ju.
    Visst men man bör inse att det iaf är ett privilegium där på då. Varför skulle det vara det på andra ställen?
    Sen tar hon upp sjutton gånger att hon har barn som någon förmildrande omständighet. 
  • Xlr8
    Anonym skrev 2022-09-12 19:19:36 följande:
    By the way vart är min tåglinje?
  • Anonym (123)
    Xlr8 skrev 2022-09-12 19:37:22 följande:
    By the way vart är min tåglinje?
    Dit!
  • Anonym (Troll)
    Anonym (H) skrev 2022-09-12 19:30:55 följande:

Troll: Det går inte att citera. 

De vet inte om du har giltig biljett om du inte erkänner, gå bara av vid nästa hållplats så är det lugnt. 

Precis, men nu verkar det ju som att ts erkände att hon inte hade biljett, och då hade de kunnat hålla henne kvar. Men alltid bra att veta förutsättningarna.
  • Anonym (s)

Det här är en fredagstråd va? Verkar inte trovärdig

• Hannahistan82

Om man ska få åka gratis för att man är gravid, när tycker du det ska börja gälla? V. 30, v 20, , v6? Och hur ska man bevisa det? Intyg från barnmorska eller ska det räcka med foto på gravtest med datumtagg?

Svar på tråden Jävla kontrollant!!