• Anonym (Tyko Tönt)

Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?

Om jag förstått är en riktig incel en person (ofta man) som aldrig lyckats få till något sexuellt umgänge. Med risk för att låta dryg är jag lite nyfiken på vad som gör att de aldrig lyckas. Särskilt med tanke på alla dejtingsajter idag.

Jag är själv ingen incel men har haft perioder där jag känt mig som en (det har nog de flesta) där jag inte lyckas få kontakt med någon och blir nobbad hela tiden. Jag gav mig ut i dejtingsvängen igen efter en separation och det gick ganska knackigt. Förmodligen för att jag inte var särskilt seriös, hade ingen bild och krafsade ihop en halvdan presentation på fem minuter. Trots detta har jag nu på ett år varit på ett tiotal dejter, fem av dem ledde till sex, två av dem blev kk och en av dem träffar jag fortfarande då och då.

Jag är absolut ingen snygg eller attraktiv person. En helt normal, halvfet 40-åring. Väldigt nördig (datorer och teknik), lite tafatt med tjejer, kan nog uppfattas som lite lätt töntig av vissa. Har ibland lite svårt att läsa rummet och kan uppfattas som självgod och självcentrerad. Jag borde avskräcka fler kvinnor men även de som inte var intresserade tyckte att det var trevligt att träffas (sa de iaf).

Sa vad gör dessa incels så speciellt oattraktiva att de aldrig får till nåt? Det måste vara något mer än vanlig blyghet.

• Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?
  • Anonym (Klop)

Tolkningsföreträde skriver:
    Mannen skall vara lång, självsäker och ha humor. 

Allt detta slipper kvinnorna.

du bevisar verkligen min poäng med ditt inlägg. Det finns en anledning till att du är singel, och det beror inte på kvinnorna (inte heller på att du är kort eller saknar humor heller) du verkar vara sinnebilden på min beskrivning dessvärre.

• klyban
    Anonym (Klop) skrev 2022-10-27 16:49:28 följande:

du bevisar verkligen min poäng med ditt inlägg. Det finns en anledning till att du är singel, och det beror inte på kvinnorna (inte heller på att du är kort eller saknar humor heller) du verkar vara sinnebilden på min beskrivning dessvärre.

Läste det med och tänkte herre gud, även om det är sant för vissa, men inte generellt eller ens nära.

Börjar undra om inte detta är en sådan där extrem SD incell vi har och med att göra, men vi får se vart svaren leder, för där finns svaret på vilket det är.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    Anonym (Klop) skrev 2022-10-27 16:49:28 följande:

Jag är lång, självsäker, har humor och är gift.

Frågor på det? 

klyban skrev 2022-10-27 16:52:21 följande:

Läste det med och tänkte herre gud, även om det är sant för vissa, men inte generellt eller ens nära.

Börjar undra om inte detta är en sådan där extrem SD incell vi har och med att göra, men vi får se vart svaren leder, för där finns svaret på vilket det är.

SD är en skam för landet.
  • klyban
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-27 16:53:39 följande:
    SD är en skam för landet.
    Aggressiva incells är lika illa.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
    klyban skrev 2022-10-27 17:03:52 följande:
    Aggressiva incells är lika illa.
    Aggressiva kvinnor är lika illa.
  • Anonym (Cissi)

Det finns ingen mall för hur en man ska vara. Kort, rund, utåtriktad-introvert...allt beror på passformen med andra människor. Har en kompis som är riktigt kort, han har alltid haft extremt mkt tjejer efter sig. Det lär bero på att han trivs riktigt jäkla bra med kvinnor och dom med honom, han är charmig som få på sitt alldeles egna sätt. Ingen jobbig alfahanne utan bara en schysst person med respekt och nyfikenhet på andra människor.

Bara som ett exempel.

• klyban
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-27 17:07:05 följande:
    Aggressiva kvinnor är lika illa.

För vem?

Och vilka aggressiva kvinnor?
    De som jag hade sex med för de stötte och ville ligga med mig fast jag är  varken lång eller snygg?

Du börjar spåra ut nu, så varför låtsas mera?
    Lika gärna du börjar låta som den du är.

Anonym (Cissi) skrev 2022-10-27 17:14:09 följande:

Det finns ingen mall för hur en man ska vara. Kort, rund, utåtriktad-introvert...allt beror på passformen med andra människor. Har en kompis som är riktigt kort, han har alltid haft extremt mkt tjejer efter sig. Det lär bero på att han trivs riktigt jäkla bra med kvinnor och dom med honom, han är charmig som få på sitt alldeles egna sätt. Ingen jobbig alfahanne utan bara en schysst person med respekt och nyfikenhet på andra människor.

Bara som ett exempel.

ETT undantag... gäsp.
    klyban skrev 2022-10-27 17:15:58 följande:

För vem?

Och vilka aggressiva kvinnor?
    De som jag hade sex med för de stötte och ville ligga med mig fast jag är  varken lång eller snygg?

Du börjar spåra ut nu, så varför låtsas mera?
    Lika gärna du börjar låta som den du är.

För dem som deras aggression går ut över.
Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?