• Anonym (Tyko Tönt)

Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?

Om jag förstått är en riktig incel en person (ofta man) som aldrig lyckats få till något sexuellt umgänge. Med risk för att låta dryg är jag lite nyfiken på vad som gör att de aldrig lyckas. Särskilt med tanke på alla dejtingsajter idag.

Jag är själv ingen incel men har haft perioder där jag känt mig som en (det har nog de flesta) där jag inte lyckas få kontakt med någon och blir nobbad hela tiden. Jag gav mig ut i dejtingsvängen igen efter en separation och det gick ganska knackigt. Förmodligen för att jag inte var särskilt seriös, hade ingen bild och krafsade ihop en halvdan presentation på fem minuter. Trots detta har jag nu på ett år varit på ett tiotal dejter, fem av dem ledde till sex, två av dem blev kk och en av dem träffar jag fortfarande då och då.

Jag är absolut ingen snygg eller attraktiv person. En helt normal, halvfet 40-åring. Väldigt nördig (datorer och teknik), lite tafatt med tjejer, kan nog uppfattas som lite lätt töntig av vissa. Har ibland lite svårt att läsa rummet och kan uppfattas som självgod och självcentrerad. Jag borde avskräcka fler kvinnor men även de som inte var intresserade tyckte att det var trevligt att träffas (sa de iaf).

Sa vad gör dessa incels så speciellt oattraktiva att de aldrig får till nåt? Det måste vara något mer än vanlig blyghet.

• Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?
  • Anonym (Cissi)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-27 17:20:31 följande:
    ETT undantag... gäsp.
    Nejjj...inte ett undantag. Kolla på IKEA på helgen eller varsomhelst...hur många trinda tunnhåriga män som inte alls är långa, självsäkra och vad det nu var med partners. Ditt svar visar ju med vad det snarare är som skiljer, otrevligt beteende. Japp ;)
  • AndreaBD
    Anonym (Cissi) skrev 2022-10-27 17:34:09 följande:
    Nejjj...inte ett undantag. Kolla på IKEA på helgen eller varsomhelst...hur många trinda tunnhåriga män som inte alls är långa, självsäkra och vad det nu var med partners. Ditt svar visar ju med vad det snarare är som skiljer, otrevligt beteende. Japp ;)
    Precis. Och vi känner säkert alla fler undantag också. T.ex.  min mans kompis som verkar vara väldigt populär hos kvinnor, trots att han är kortare än många av dem. Jag tycker inte heller att han ser bra ut. Min man påstår att han kan vara charmig. Det måste vara det, då. 
  • Anonym (Klop)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-27 16:52:48 följande:

Jag är lång, självsäker, har humor och är gift.

Frågor på det? 

Uppenbarligen är du bitter på kvinnor TROTS allt det där. Det är du själv som påstår hur män ska vara och att kvinnor slipper allt sånt. 
  • klyban
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-27 17:21:45 följande:
    För dem som deras aggression går ut över.
    Så inget hade du då, men kanske komemr nästa inlägg?
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    klyban skrev 2022-10-27 18:13:42 följande:
    Så inget hade du då, men kanske komemr nästa inlägg?
    Du vann.
  • Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    Anonym (Klop) skrev 2022-10-27 17:54:39 följande:
    Uppenbarligen är du bitter på kvinnor TROTS allt det där. Det är du själv som påstår hur män ska vara och att kvinnor slipper allt sånt. 
    Jag konstaterar bara att jag är ett av många bevis för min tes.
  • klyban
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-27 18:38:54 följande:
    Du vann.
    Nope, inget har ändrat sig om aggressiva incells.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-27 18:39:51 följande:

En anekdot är betydelselöst för ditt påstående, det är bara ord på en rad utan direkt mening om man som du väljer glömma av.
    Men sure, ett fåtal stämmer in på din beskrivning, men vad ska dessa få säga om alla?

• Anonym (Om)
    klyban skrev 2022-10-27 17:03:52 följande:
    Aggressiva incells är lika illa.
    Aggressiva kvinnor har säkert större chancer än agressiva incels
  • Anonym (Klop)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-27 18:39:51 följande:

Så, du menar att det spelar ingen roll att du är bitter på kvinnor så länge du är lång och humoristisk? Att bittra, kvinnoföraktande män har svårt att hitta någon har mer att göra med deras längd än att de faktiskt inte gillar kvinnor? näe

jag antar att du lyckats dölja ditt kvinnoförakt för din fru, för annars skulle det nog inte blivit något giftermål. alternativt saknar din fru självbevarelsedrift.

Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?