• Anonym (Tyko Tönt)

Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?

Om jag förstått är en riktig incel en person (ofta man) som aldrig lyckats få till något sexuellt umgänge. Med risk för att låta dryg är jag lite nyfiken på vad som gör att de aldrig lyckas. Särskilt med tanke på alla dejtingsajter idag.

Jag är själv ingen incel men har haft perioder där jag känt mig som en (det har nog de flesta) där jag inte lyckas få kontakt med någon och blir nobbad hela tiden. Jag gav mig ut i dejtingsvängen igen efter en separation och det gick ganska knackigt. Förmodligen för att jag inte var särskilt seriös, hade ingen bild och krafsade ihop en halvdan presentation på fem minuter. Trots detta har jag nu på ett år varit på ett tiotal dejter, fem av dem ledde till sex, två av dem blev kk och en av dem träffar jag fortfarande då och då.

Jag är absolut ingen snygg eller attraktiv person. En helt normal, halvfet 40-åring. Väldigt nördig (datorer och teknik), lite tafatt med tjejer, kan nog uppfattas som lite lätt töntig av vissa. Har ibland lite svårt att läsa rummet och kan uppfattas som självgod och självcentrerad. Jag borde avskräcka fler kvinnor men även de som inte var intresserade tyckte att det var trevligt att träffas (sa de iaf).

Sa vad gör dessa incels så speciellt oattraktiva att de aldrig får till nåt? Det måste vara något mer än vanlig blyghet.

• Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Om) skrev 2022-10-17 21:27:52 följande:
    Man skulle ge mer empati
    2. Oavsett orsak så skulle man förstå att något är jobbigt
    3. Du skulle inte sagt troligen att man får säga hur man vill när man diskuterar sexuella preferenser 
    Etc
    Inte säkert. Om jag hade träffat en obehaglig person med noll självinsikt I verkliga livet så hade  jag inte visat någon empati eller kommit med råd. I bästa fall hade jag avslutat samtalet så fort som möjligt och gått därifrån. I sämsta fall hade jag talar om för personen att hen var obehaglig och saknade självinsikt, och gått därifrån. 

Din punkt 3 förstår jag inte.
  • Anonym (Om)
    Anonym (Tyko Tönt) skrev 2022-10-17 16:26:01 följande:
    Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?

Om jag förstått är en riktig incel en person (ofta man) som aldrig lyckats få till något sexuellt umgänge. Med risk för att låta dryg är jag lite nyfiken på vad som gör att de aldrig lyckas. Särskilt med tanke på alla dejtingsajter idag.

Jag är själv ingen incel men har haft perioder där jag känt mig som en (det har nog de flesta) där jag inte lyckas få kontakt med någon och blir nobbad hela tiden. Jag gav mig ut i dejtingsvängen igen efter en separation och det gick ganska knackigt. Förmodligen för att jag inte var särskilt seriös, hade ingen bild och krafsade ihop en halvdan presentation på fem minuter. Trots detta har jag nu på ett år varit på ett tiotal dejter, fem av dem ledde till sex, två av dem blev kk och en av dem träffar jag fortfarande då och då.

Jag är absolut ingen snygg eller attraktiv person. En helt normal, halvfet 40-åring. Väldigt nördig (datorer och teknik), lite tafatt med tjejer, kan nog uppfattas som lite lätt töntig av vissa. Har ibland lite svårt att läsa rummet och kan uppfattas som självgod och självcentrerad. Jag borde avskräcka fler kvinnor men även de som inte var intresserade tyckte att det var trevligt att träffas (sa de iaf).

Sa vad gör dessa incels så speciellt oattraktiva att de aldrig får till nåt? Det måste vara något mer än vanlig blyghet.

Bitterhet för man blir behandlad socialt på ett annat sätt än vad man skulle annars bli om det intr handlar om sex.

Exempelvis väldigt få personer hade sagt att recept inte handlar om någon terapi när olika personer ber om råd och vill diskutera allmänt. 

Man hade inte fått höra om man skulle vara förlorare, misslyckad etc. 
    Reaktionen beror allstå hel del troligen på dålig bemötande socialt. 
  • Anonym (Om)
    Anonym (Jag är inte bitter) skrev 2022-10-17 21:33:30 följande:
    Ursäkta, men du skrev själv tidigare om hur incels vädrar sin taskiga kvinnosyn på forum, och att det inte alls motsvarar hur de beter sig IRL. 
    Jag snackar om i allmänhet på internet och i verkliga livet.

Det är sant att olika personer(vissa incel) kan skriva på ett annat sätt på internet när man är anonym, men jag tycker ändå det är en stor skillnad jämfört med hur andra diskuterar när det inte handlar om sex. 
  • Anonym (Om)
    Anonym (Wtf) skrev 2022-10-17 21:33:36 följande:
    Inte säkert. Om jag hade träffat en obehaglig person med noll självinsikt I verkliga livet så hade  jag inte visat någon empati eller kommit med råd. I bästa fall hade jag avslutat samtalet så fort som möjligt och gått därifrån. I sämsta fall hade jag talar om för personen att hen var obehaglig och saknade självinsikt, och gått därifrån. 

Din punkt 3 förstår jag inte.
    Personer kanske bli obehagliga efter ni beter er socialt i allmänhet när det handlar om sex. 
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Om) skrev 2022-10-17 21:34:38 följande:
    Bitterhet för man blir behandlad socialt på ett annat sätt än vad man skulle annars bli om det intr handlar om sex.

Exempelvis väldigt få personer hade sagt att recept inte handlar om någon terapi när olika personer ber om råd och vill diskutera allmänt. 

Man hade inte fått höra om man skulle vara förlorare, misslyckad etc. 
    Reaktionen beror allstå hel del troligen på dålig bemötande socialt. 
    Dina inlägg osar av offermentalitet. Allt är någon annans fel, de stackars incelsen är tvungna att vara våldsamma för ingen vill knulla med dem.
  • Anonym (Om)
    Anonym (Wtf) skrev 2022-10-17 21:40:20 följande:
    Dina inlägg osar av offermentalitet. Allt är någon annans fel, de stackars incelsen är tvungna att vara våldsamma för ingen vill knulla med dem.
    Offermentalitet ifrån din sida i så fall.
    Du vill att andra ska förändras heller hur? 
  • Anonym (Om)
    Anonym (Wtf) skrev 2022-10-17 21:40:20 följande:
    Det är fel med våld men era kommentarer kan säkert göra vissa bittra. 
  • Anonym (Klop)

vet inte om någon annan skrivit i tråden, men jag antar att de inte kan attrahera en tjej för att de faktiskt inte gillar tjejer. Inte i meningen att de skulle vara homosexuella utan att de inte gillar tjejer i bokstavlig mening. Bitterheten som osar på nätet är bara ett symptom på det. de skrämmer bort tjejer, säkert omedvetet och medvetet, för att bekräfta sin valda verklighet.

• Anonym (Wtf)
    Anonym (Om) skrev 2022-10-17 21:38:19 följande:
    Personer kanske bli obehagliga efter ni beter er socialt i allmänhet när det handlar om sex. 
    Nu pratade jag inte bara om sex, utan obehagliga personer utan självinsikt. Strunt samma om det handlar om sockerkaka eller sex.

Du menar alltså att det är kvinnornas fel när incels går ut på stan och hugger ihjäl kvinnor med yxa? 
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Om) skrev 2022-10-17 21:41:20 följande:
    Offermentalitet ifrån din sida i så fall.
    Du vill att andra ska förändras heller hur? 
    Nej, jag har inget behov att förändra någon. Varför tror du det?
Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?