• Anonym (Tyko Tönt)

Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?

Om jag förstått är en riktig incel en person (ofta man) som aldrig lyckats få till något sexuellt umgänge. Med risk för att låta dryg är jag lite nyfiken på vad som gör att de aldrig lyckas. Särskilt med tanke på alla dejtingsajter idag.

Jag är själv ingen incel men har haft perioder där jag känt mig som en (det har nog de flesta) där jag inte lyckas få kontakt med någon och blir nobbad hela tiden. Jag gav mig ut i dejtingsvängen igen efter en separation och det gick ganska knackigt. Förmodligen för att jag inte var särskilt seriös, hade ingen bild och krafsade ihop en halvdan presentation på fem minuter. Trots detta har jag nu på ett år varit på ett tiotal dejter, fem av dem ledde till sex, två av dem blev kk och en av dem träffar jag fortfarande då och då.

Jag är absolut ingen snygg eller attraktiv person. En helt normal, halvfet 40-åring. Väldigt nördig (datorer och teknik), lite tafatt med tjejer, kan nog uppfattas som lite lätt töntig av vissa. Har ibland lite svårt att läsa rummet och kan uppfattas som självgod och självcentrerad. Jag borde avskräcka fler kvinnor men även de som inte var intresserade tyckte att det var trevligt att träffas (sa de iaf).

Sa vad gör dessa incels så speciellt oattraktiva att de aldrig får till nåt? Det måste vara något mer än vanlig blyghet.

• Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?
  • klyban
    Anonym (Om) skrev 2022-10-27 19:01:12 följande:
    Aggressiva kvinnor har säkert större chancer än agressiva incels

Och de är inge incells heller.
    Och vi andra normala vi undviker dessa oftast.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    Anonym (Klop) skrev 2022-10-27 17:54:39 följande:
    Uppenbarligen är du bitter på kvinnor TROTS allt det där. Det är du själv som påstår hur män ska vara och att kvinnor slipper allt sånt. 
    Kvinnor har andra krav på sig. Skillnaden mellan kvinnor och män är att kvinnor kan göra något åt de krav män har.

Har mannen otur och har liten penis, är kortväxt är det inte mycket att göra.
    klyban skrev 2022-10-27 19:24:33 följande:

Och de är inge incells heller.
    Och vi andra normala vi undviker dessa oftast.

99% av alla incels är harmlösa men du väljer att haka upp dig på den procenten som uppenbarligen skrämmer och provocerar dig.
  • klyban
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-27 20:35:38 följande:
    99% av alla incels är harmlösa men du väljer att haka upp dig på den procenten som uppenbarligen skrämmer och provocerar dig.

Jag har aldrig någonsin pratat om incells som är nöjda med sin situation, och de är harmlösa som du säger.
    De jag pratar om är INTE harmlösa.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Cissi)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-27 20:34:11 följande:
    Kvinnor har andra krav på sig. Skillnaden mellan kvinnor och män är att kvinnor kan göra något åt de krav män har.

Har mannen otur och har liten penis, är kortväxt är det inte mycket att göra.
    Liten penis...är mannen en jäkel på att få kvinnor att njuta så spelar det liksom mindre roll. Kort? Inte viktigt när annat finns på plats.
    klyban skrev 2022-10-27 20:47:14 följande:

Jag har aldrig någonsin pratat om incells som är nöjda med sin situation, och de är harmlösa som du säger.

Vem har sagt att de harmlösa incelsen är nöjda?
    klyban skrev 2022-10-27 20:47:14 följande:

Lever man i ofrivilligt celibat är man väl knappast nöjd? Skillnad vore om det var ett frivilligt celibat.
  • Anonym (Klop)

Tolkningsföreträde, att inte vara en bitter, kvinnoföraktande incel är garanterat ett minimumkrav som dessa individer i allra högsta grad kan göra något åt. I stället så skyller dessa och du på att det är kvinnors fel och att kvinnor har för höga krav och att dessa mäns tillkortakommanden inte går att göra något åt. Du kan väl inte påstå att det är längden eller penisstorleken det handlar om?

Allt för att knuffa bort ansvaret för personlig utveckling. Näe, vi säger att det är kvinnors fel så behöver jag inte göra något åt mig.

Anonym (Klop) skrev 2022-10-27 20:53:36 följande:

Tolkningsföreträde, att inte vara en bitter, kvinnoföraktande incel är garanterat ett minimumkrav som dessa individer i allra högsta grad kan göra något åt. I stället så skyller dessa och du på att det är kvinnors fel och att kvinnor har för höga krav och att dessa mäns tillkortakommanden inte går att göra något åt. Du kan väl inte påstå att det är längden eller penisstorleken det handlar om?

Allt för att knuffa bort ansvaret för personlig utveckling. Näe, vi säger att det är kvinnors fel så behöver jag inte göra något åt mig.

Det är väl männens tur att få säga det kvinnor som rultar fram på gator och torg sagt länge... Jag duger som jag är!
  • Anonym (Klop)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-27 21:01:40 följande:
    Det är väl männens tur att få säga det kvinnor som rultar fram på gator och torg sagt länge... Jag duger som jag är!
    jämför du överviktiga kvinnor med män som är bittra och kvinnoföraktande? Dessa kvinnor skyller antagligen inte sin övervikt på männen. Det du inte verkar inse är att kvinnor nästan omöjligt kan bli ihop med någon som är bitter och kvinnoföraktande. Hur skulle det gå till? Skulle krävas en ganska stor dos av självförakt för att kunna göra något sånt. Vilket dessa män narcissistiskt inte inser, allt är ju kvinnors fel, det får han bekräftat varje gång han får nobben.  
Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?