Inlägg från: Anonym (Klop) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klop)

Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?

Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-12-13 23:40:36 följande:

Det är kvinnor som ratar männen vilket tydligt framgår om man ids läsa artiklarna.

Att du VILL inte läsa artiklarna är en annan sak.

Hahaha!!! Det är så synd om männen
  • Anonym (Klop)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-12-14 00:17:35 följande:
    Jenny Sonesson: De barnlösa singelmännen blir allt fler i Sverige

Fler män blir inte blir pappor och tvingas leva utan partner. Detta är något som borde sysselsätta landets nya Jämställdhetsmyndighet snarare än menscertifiering. De ensamstående männens frustration kan bli grogrund för kriminalitet, missbruk eller politisk extremism. Det är obegripligt att så många feminister fortfarande vänder bort blicken från problemet.
    Vad anser du att feministerna ska göra åt de barnlösa singelmännen?
  • Anonym (Klop)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-12-14 00:33:16 följande:

Genom att stötta pojkar så de lyckas lika bra som flickorna i skolan.

Män som inte lyckas på arbetsmarknaden går helt enkelt inte hem hos kvinnorna konstaterar professor Sundström. Forskarkollegan Boschini befarar  i en färsk intervju med tidningen Forskning & Framsteg  att utveckling fortsätter i negativ riktning då kvinnor utbildar sig mer än män.

För kvinnor finns ingen motsvarande koppling till ställningen i arbetslivet och barnafödande.

Varför citerar du saker som du inte står för i så fall angående min fråga om vad feministerna ska göra åt de barnlösa singelmännen?

för övrigt så håller jämställdhetsmyndigheten på med att göra utbildning jämställt.
    https://jamstalldhetsmyndigheten.se/jamstalldhet-i-sverige/delmal-3-jamstalld-utbildning/
  • Anonym (Klop)
    Anonym (Om) skrev 2022-12-14 17:04:49 följande:
    Du vill att männen inte ska ha liknade åsikter som kvinnorna har, att vara taskig när någon från motsattskön har det sämre än sig själv 
    Ingen av dina åsikter liknar något jag sett en kvinna skriva. Dina åsikter är helt verklighetsfrånvända. Män som kvinnor tycker det. Inget som är könsbundet, du skriver bisarra inlägg.
  • Anonym (Klop)
    ClumsySmurf skrev 2022-12-14 19:38:23 följande:
    Jag anser att  (vänster)feministerna inte ska göra något öht, så förstör de mindre.
    Anonym (Klop) skrev 2022-12-14 01:21:55 följande: #1194
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-12-14 00:33:16 följande:

Genom att stötta pojkar så de lyckas lika bra som flickorna i skolan.

Män som inte lyckas på arbetsmarknaden går helt enkelt inte hem hos kvinnorna konstaterar professor Sundström. Forskarkollegan Boschini befarar  i en färsk intervju med tidningen Forskning & Framsteg  att utveckling fortsätter i negativ riktning då kvinnor utbildar sig mer än män.

För kvinnor finns ingen motsvarande koppling till ställningen i arbetslivet och barnafödande.

Varför citerar du saker som du inte står för i så fall angående min fråga om vad feministerna ska göra åt de barnlösa singelmännen?

för övrigt så håller jämställdhetsmyndigheten på med att göra utbildning jämställt.
    https://jamstalldhetsmyndigheten.se/jamstalldhet-i-sverige/delmal-3-jamstalld-utbildning/

Jämställdhetsmyndigheten håller på med att göra utbildning "jämställt" bl.a. genom att bekämpa antipluggkulturen med normkritiskt genusflum. Mer genusflum = mer inkompetens men låtsaskompetensen ser fint ut i ett cv och gynnar genusflummarnas egna plånböcker.

Jämställdhetsmyndigheten kryllar av inkompetenta genusflummare som kanske ska sätta sej vid skolbänken igen eller söka jobb dom de klarar av, t.e.x dela ut reklam eller skriva tråkiga sagoböcker.

Det är dags för vänsterfeminismen att börja normritisera sej själv och städa sin egen bakgård från strukturell inkomptens.
    KlantSmurfen skrev 2019-11-21 13:07:35 följande: #91
    Humortajm:
    Pojkar har generellt sett lägre betyg än flickor. Skillnaden brukar förklaras med att en "antipluggkultur" håller pojkarna tillbaka. Vad är antipluggkultur och vad kan man göra åt den? Vi besöker två skolor som på olika sätt jobbar med att höja pojkarnas resultat. På Järvenskolan Tallås i Katrineholm jobbar man normkritiskt, medan Karsby international school i Norsborg fokuserar på vuxennärvaro och studieteknik. Fredrik Zimmerman har forskat i vad som kännetecknar skolor som i stället lyckats skapa en "pluggkultur"

urplay.se/program/207642-skolministeriet-pojkarna-och-antipluggkulturen
    Hur mycket du än länkar till något som bygger på Zimmermans "forskning" så är det fortfarande pseudovetenskap, hans studier går ut på att bevisa den slutsats han redan hade. Har hans påståenden något stöd utanför genus"vetenskapen"?

När det kommer dumheter om killar från en manlig genusexpert kan jag inte låta bli att driva med dem.
    [....]

Tydligen så vill föregående talare att feministerna borde göra något med tanke på alla texter denna klipper in.

Visst, allt är en konspiration orkestrerad av de svåråtkomliga vänsterfeministerna som gömmer sig i varje myndighet.

dom där vänsterfeministerna gör allt fel, blundar för att vissa män inte blir pappor, säkert infiltrerat jämställdhetsmyndigheten för att sänka nivån på pojkars utbildning också. Dom vill säkert att män ska bli utan sex också. Ondskan personifierad.
  • Anonym (Klop)
    ClumsySmurf skrev 2022-12-14 22:07:40 följande:

infiltrerar INTE jämställdhetsmyndigheten
    Men de suddar ord i mina inlägg

Vänsterfeministerna sitter i sitt hemliga näste och drar i marionetternas trådar. Dom lesbiska vänsterfeministerna försöker göra om alla män till kvinnor. Allt för att kunna ligga mer. vänsterfeministerna förklär sina onda planer till genus. Då misstänker ingen någonting. förutom du, clumsysmurf, du är dom på spåren.
  • Anonym (Klop)
    Anonym (Om) skrev 2023-01-30 16:32:14 följande:
    3."Den logik du pratar om och som många (de flesta?) kvinnor och MÄN hävdar är: att de själva inte vill ligga med vem som helst utan få ha rätten att välja sexpartners. De flesta människor (även män) vill INTE ligga med precis alla som vill ligga med dem. Logiken är alltså att ALLA MÄN och KVINNOR   slipper ligga med någon de inte vill ligga med"

Så andra får tycka att andra är skyldiga något men det ska handla om att slippa ligga med mig om jag föreslår något. 
    Du har ju samma rätt att slippa ligga med män eller kvinnor också.
  • Anonym (Klop)

Har du sex med någon som inte vill ha sex med dig så är det våldtäkt. 

• Anonym (Klop)
    Anonym (Om) skrev 2023-01-30 16:57:18 följande:
    Vad är skillnaden mellan krav på mig och mina krav på andra? 
    Det som andra har för krav behöver inte vara så trevligt heller. 

har någon krav på någon annan att plocka ur diskmaskinen så är det också frivilligt.

Du behöver ju inte ha sex bara för att någon annan vill det.

men det känns som du snurrar runt. Du vill ju inte bli påsatt av vem som helst, varför skulle någon annan vilja det? Handlar om trygghet för människor.

• Anonym (Klop)

Du kan inte ställa krav, oavsett om någon säger nej. krav är ett felaktigt användning av ordet.

Du kan däremot fråga om någon vill ha sex, och sen acceptera ett nej.

• Anonym (Klop)

Skulle du komma med kravet att en kvinna ska ha sex med dig, då kan det nog klassas som våldtäkt. 

du kan komma med krav på banken att de ska ge dig alla pengar också. Skulle kunna klassas som rån eller rånförsök.

sluta använd ordet krav. Har du missbedömt uttrycket kanske?

• Anonym (Klop)
    Anonym (Om) skrev 2023-01-30 18:10:55 följande:
    Jag har inte heller godkänt det som folk ställer krav på mig. 
    Har någon ställt ett krav på att du ska ha sex med denne?
  • Anonym (Klop)

Om skriver Så exempelvis om en kvinna säger att hon vill ha en erfaren man så är ju syftet att hon vill att andra ska anpassa till hennes krav och att hon ska vilja ha sex med det hon vill ha. 

det du skriver stämmer ju inte. Har aldrig hört en kvinna ställa krav på någon på det viset.

är det möjligt att du förväxlar krav med önskemål? Kan tänka mig att en kvinna eller man för den delen önskar en partner med erfarenhet. Om den hittar en sådan återstår att se.

• Anonym (Klop)
    Anonym (Om) skrev 2023-01-30 19:07:34 följande:
    Du säger att någon är skyldig någon nu.
    Nej, nu har du gjort en feltolkning igen.
  • Anonym (Klop)
    Anonym (Om) skrev 2023-01-30 19:40:38 följande:
    Vad är skillnaden jämfört med andras krav?
    Ingen kan ställa krav på någon annan. Du har fått det om bakfoten.
  • Anonym (Klop)

Vi kan väl testa?
    jag kräver att du slutar älta det här ämnet nu.

• Anonym (Klop)

Ja, vad är krav egentligen? Jag tolkar det som ett tvingande anspråk, motsatsen till skuld. 

använder du ett tvingande anspråk på någon annan vad gäller sex så våldtar du denne.

• Anonym (Klop)

Om, handlar det om semantik? Skulle inte tolka ?kvinnors krav? enligt artikel du länkade till som faktiska krav. Kvinnan väljer väl att vara singel om hon inte hittar sin drömprins enligt ?kravlistan?

att ställa krav på att kvinnor har sex med någon de inte vill ha sex med, samtidigt som man hävdar att det är en mänsklig rättighet är en helt annan sak.

nu har jag förstått att du har autism så skillnaden är väl mer uppenbar för andra.

• Anonym (Klop)
    Anonym (Om) skrev 2023-01-31 12:31:51 följande:
    Krav som andra personer kan strunta i. 

När kvinnan väljer vara utan sexpartner så kan de fortvarande tycka att männen är dåliga. 
    Samt att männen ska hypotetiskt ha en möjlighet att få anpassa sig till kraven. 
    Så ditt sk ?krav? på att sex är en mänsklig rättighet och att kvinnor du väljer ut ska ha sex med dig är något att strunta i.

Jag skulle rekommendera att du slutar använda ordet krav (och att sex är en mänsklig rättighet) och i stället uttrycker dig med att du ?önskar?, eller ?vill någon? det är mindre provocerande. Det du skriver kopplar folk ihop med våldtäkt.

någon som vill ha sex kräver inte det, varken män eller kvinnor.
Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?