• Anonym (Tyko Tönt)

Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?

Om jag förstått är en riktig incel en person (ofta man) som aldrig lyckats få till något sexuellt umgänge. Med risk för att låta dryg är jag lite nyfiken på vad som gör att de aldrig lyckas. Särskilt med tanke på alla dejtingsajter idag.

Jag är själv ingen incel men har haft perioder där jag känt mig som en (det har nog de flesta) där jag inte lyckas få kontakt med någon och blir nobbad hela tiden. Jag gav mig ut i dejtingsvängen igen efter en separation och det gick ganska knackigt. Förmodligen för att jag inte var särskilt seriös, hade ingen bild och krafsade ihop en halvdan presentation på fem minuter. Trots detta har jag nu på ett år varit på ett tiotal dejter, fem av dem ledde till sex, två av dem blev kk och en av dem träffar jag fortfarande då och då.

Jag är absolut ingen snygg eller attraktiv person. En helt normal, halvfet 40-åring. Väldigt nördig (datorer och teknik), lite tafatt med tjejer, kan nog uppfattas som lite lätt töntig av vissa. Har ibland lite svårt att läsa rummet och kan uppfattas som självgod och självcentrerad. Jag borde avskräcka fler kvinnor men även de som inte var intresserade tyckte att det var trevligt att träffas (sa de iaf).

Sa vad gör dessa incels så speciellt oattraktiva att de aldrig får till nåt? Det måste vara något mer än vanlig blyghet.

• Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?
  • Anonym (Jag är inte bitter)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-31 21:30:56 följande:

En man skall vara lång, ha självförtroende och ha humor.

Allt detta slipper kvinnor.

De kan vara korta, tjocka och tråkiga men får ligga ändå.

Pratar vi enbart ligga, eller pratar vi längre relationer? För det är två helt olika grejer. Det finns de som ligger runt men aldrig lyckas få till ett längre förhållande, och de som aldrig ens har varit i närheten av ett ONS men ändå har hittat en partner att bli gammal med. Samt att kriterierna för vem man kan tänka sig att ligga med och vem man kan tänka sig att leva med kan skilja sig diametralt.
  • Emer66
    Anonym (Jag är inte bitter) skrev 2022-10-31 22:10:46 följande:
    Pratar vi enbart ligga, eller pratar vi längre relationer? För det är två helt olika grejer. Det finns de som ligger runt men aldrig lyckas få till ett längre förhållande, och de som aldrig ens har varit i närheten av ett ONS men ändå har hittat en partner att bli gammal med. Samt att kriterierna för vem man kan tänka sig att ligga med och vem man kan tänka sig att leva med kan skilja sig diametralt.
    Det håller jag med dig om. 
    Det gäller tänker kvinnor likadan där. 

Det finns tillfälliga ligg man fått med hem fån krogen , och sen finns det män man kan tänka sig visa upp för släkt och vänner.  
  • Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    Emer66 skrev 2022-10-30 16:58:19 följande:
    Att genomsnitts kvinnan föredrar långa män om hon får önska,  är inte samma sak som att säga att korta män inte har någon chans.

Det är som att säga att "genomsnittsmannen gillar stora bröst,  så tjejer med små bröst kan inte få en pojkvän".  

Det funkar inte så. 
    Tjejer med små bröst kan operera dem.

Korta män får gilla läget.
    Emer66 skrev 2022-10-31 23:03:21 följande:
    Det håller jag med dig om. 
    Det gäller tänker kvinnor likadan där. 

Det finns tillfälliga ligg man fått med hem fån krogen , och sen finns det män man kan tänka sig visa upp för släkt och vänner.  
    Visa upp? Som en jakttrofé?
  • Anonym (,)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-01 07:37:29 följande:
    Tjejer med små bröst kan operera dem.

Korta män får gilla läget.
    Och riskera sjukdom och död? För ett par bröst? Ovärt. Bättre leva som singel då.
    Anonym (,) skrev 2022-11-01 07:50:37 följande:
    Och riskera sjukdom och död? För ett par bröst? Ovärt. Bättre leva som singel då.
    Men kvinnor med små bröst har ett VAL till skillnad från korta män.
  • Anonym (Jag är inte bitter)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-01 08:07:11 följande:
    Men kvinnor med små bröst har ett VAL till skillnad från korta män.
    Klackskor? 
    Anonym (Jag är inte bitter) skrev 2022-11-01 08:18:21 följande:
    Klackskor? 
    Vad hjälper det när kvinnor också har höga klackar?
  • Anonym (Om)

Taskigt att kalla det lathet om man gör sitt bästa. 

• Anonym (Om)
    Anonym (Tyko Tönt) skrev 2022-10-17 16:26:01 följande:
    Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?

Om jag förstått är en riktig incel en person (ofta man) som aldrig lyckats få till något sexuellt umgänge. Med risk för att låta dryg är jag lite nyfiken på vad som gör att de aldrig lyckas. Särskilt med tanke på alla dejtingsajter idag.

Jag är själv ingen incel men har haft perioder där jag känt mig som en (det har nog de flesta) där jag inte lyckas få kontakt med någon och blir nobbad hela tiden. Jag gav mig ut i dejtingsvängen igen efter en separation och det gick ganska knackigt. Förmodligen för att jag inte var särskilt seriös, hade ingen bild och krafsade ihop en halvdan presentation på fem minuter. Trots detta har jag nu på ett år varit på ett tiotal dejter, fem av dem ledde till sex, två av dem blev kk och en av dem träffar jag fortfarande då och då.

Jag är absolut ingen snygg eller attraktiv person. En helt normal, halvfet 40-åring. Väldigt nördig (datorer och teknik), lite tafatt med tjejer, kan nog uppfattas som lite lätt töntig av vissa. Har ibland lite svårt att läsa rummet och kan uppfattas som självgod och självcentrerad. Jag borde avskräcka fler kvinnor men även de som inte var intresserade tyckte att det var trevligt att träffas (sa de iaf).

Sa vad gör dessa incels så speciellt oattraktiva att de aldrig får till nåt? Det måste vara något mer än vanlig blyghet.

Om du jämför med dig själv så blir det svårt att förstå andra som har andra förutsättningar 
Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?