• Anonym (Tyko Tönt)

Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?

Om jag förstått är en riktig incel en person (ofta man) som aldrig lyckats få till något sexuellt umgänge. Med risk för att låta dryg är jag lite nyfiken på vad som gör att de aldrig lyckas. Särskilt med tanke på alla dejtingsajter idag.

Jag är själv ingen incel men har haft perioder där jag känt mig som en (det har nog de flesta) där jag inte lyckas få kontakt med någon och blir nobbad hela tiden. Jag gav mig ut i dejtingsvängen igen efter en separation och det gick ganska knackigt. Förmodligen för att jag inte var särskilt seriös, hade ingen bild och krafsade ihop en halvdan presentation på fem minuter. Trots detta har jag nu på ett år varit på ett tiotal dejter, fem av dem ledde till sex, två av dem blev kk och en av dem träffar jag fortfarande då och då.

Jag är absolut ingen snygg eller attraktiv person. En helt normal, halvfet 40-åring. Väldigt nördig (datorer och teknik), lite tafatt med tjejer, kan nog uppfattas som lite lätt töntig av vissa. Har ibland lite svårt att läsa rummet och kan uppfattas som självgod och självcentrerad. Jag borde avskräcka fler kvinnor men även de som inte var intresserade tyckte att det var trevligt att träffas (sa de iaf).

Sa vad gör dessa incels så speciellt oattraktiva att de aldrig får till nåt? Det måste vara något mer än vanlig blyghet.

• Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?
  • Anonym (Cissi)
    Xenia skrev 2022-10-28 14:52:26 följande:
    Men han är antagligen utåtriktad.

Men för en incel är det troligen lättare att satsa på utseendet (t ex fysisk träning) än att bli utåtriktad (om man egentligen är introvert) och charmig (om man är tystlåten och självcentrerad) och humoristisk (om man saknar humor).

Att försöka vara trevlig och intresserad av andra människor (inte bara snygga tjejer) är väl en början. Fake it till you make it?
    Nej, han är faktiskt introvert. Detta med att många tror att vara extrovert är det rätta, det stämmer inte. Jag t ex är inte intresserad av en typisk säljarman med bara yta, det är personligheten som gör mig glad oavsett om en person är introvert eller extrovert.

Imo så har nästan alla människor något fint i sin personlighet, det gäller att visa den.

Om man funderar över varför incels vill ha en relation med en tjej, det borde ju bero på att dessa män är intresserade av en person. För det lär ju inte vara så att dom kan tänka sig att ligga med precis vem som helst.
  • Anonym (Om)
    Anonym (Klop) skrev 2022-10-27 21:08:47 följande:
    jämför du överviktiga kvinnor med män som är bittra och kvinnoföraktande? Dessa kvinnor skyller antagligen inte sin övervikt på männen. Det du inte verkar inse är att kvinnor nästan omöjligt kan bli ihop med någon som är bitter och kvinnoföraktande. Hur skulle det gå till? Skulle krävas en ganska stor dos av självförakt för att kunna göra något sånt. Vilket dessa män narcissistiskt inte inser, allt är ju kvinnors fel, det får han bekräftat varje gång han får nobben.  
    Kvinnor kan tycka männen har för stora krav eller att samhället ska acceptera feta kvinnor
  • Anonym (Om)
    Anonym (Klop) skrev 2022-10-28 13:48:20 följande:

Tolkningsföreträde, du säger 

Alla män i förhållanden är tofflar i olika utsträckning. De som anser sig inte var det är oftast de sorgligaste exemplen.

Kvinnor har inget att förhålla sig till. De föds rätt och ligger rätt i tiden. Kravställare helt enkelt.

Männen får anpassa sig till kvinnorna eller vara ensamma.

vad menar du med -sorgligaste exemplen- med män som inte anser sig vara tofflar? Och varför skulle män anpassa sig till kvinnor som de då föraktar? Allt för att inte vara ensamma säger du, ser du inte att det är en omöjlighet? Män ska låtsas vara tofflar för att få ett förhållande, samtidigt som de i hemlighet föraktar könet de har ett förhållande med.

jag försöker på olika sätt få dig att förstå att en kvinna omöjligen kan ha ett förhållande med en man som föraktar henne. Du verkar tycka det är ok om han är en toffel för uppenbarligen så är det så ditt eget förhållande ser ut. 

sen har du uppenbarligen en helt skev syn på att kvinnor inte har några krav på sig. Bara i den här tråden så har du föraktfullt uttalat dig om hur kvinnor är. så hur kan du samtidigt påst att kvinnor inte har några krav på sig?

Finns/fanns kvinnor som var ihop med män men samtidigt tyckte de att de inte fått välja fritt utan efter önskemål från männens krav. 
  • Anonym (Klop)

Tolkningsföreträde, du påstår att män måste vara toffel för att ha ett förhållande med en kvinna. Vad gör du då för toffligt i ditt förhållande och hur får du det att fungera med din bitterhet och ditt kvinnoförakt? 

• Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    Xenia skrev 2022-10-28 14:41:33 följande:
    Det är väl i incelkillarnas eget intresse att ändra på sig, iaf om de vill få till det med tjejer.
    Absolut måste männen ändra på sig. Kvinnor duger som de är
    Anonym (Klop) skrev 2022-10-28 17:18:06 följande:

Tolkningsföreträde, du påstår att män måste vara toffel för att ha ett förhållande med en kvinna. Vad gör du då för toffligt i ditt förhållande och hur får du det att fungera med din bitterhet och ditt kvinnoförakt? 

Jag iakttar par i min omgivning och drar mina slutsatser utifrån detta. Själv markerar jag hårt mina gränser så jag inte blir som brorsan, pappa, svärfar, morfar, farfar etc.
    klyban skrev 2022-10-28 14:49:17 följande:
    Oh gude nåd om de måste anpassa sig, för det vill dom inte.
    Kvinnorna slipper ju anpassa sig. Då är det väl jämställt om männen slipper?
    klyban skrev 2022-10-27 19:24:33 följande:

Och de är inge incells heller.
    Och vi andra normala vi undviker dessa oftast.

Du vet om att den första incelen var en kvinna?
  • Xenia
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-27 22:33:57 följande:
    Män skall vara dörrmattor som krälar för kvinnorna...
    Så om en man inte är bitter och hatar kvinnor, då är han en dörrmatta? Logiken lyser med sin frånvaro.
    Xenia skrev 2022-10-30 00:11:06 följande:
    Så om en man inte är bitter och hatar kvinnor, då är han en dörrmatta? Logiken lyser med sin frånvaro.
    Om en man måste höra med "regeringen" är han en toffel.
Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?