• Anonym (Tyko Tönt)

Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?

Om jag förstått är en riktig incel en person (ofta man) som aldrig lyckats få till något sexuellt umgänge. Med risk för att låta dryg är jag lite nyfiken på vad som gör att de aldrig lyckas. Särskilt med tanke på alla dejtingsajter idag.

Jag är själv ingen incel men har haft perioder där jag känt mig som en (det har nog de flesta) där jag inte lyckas få kontakt med någon och blir nobbad hela tiden. Jag gav mig ut i dejtingsvängen igen efter en separation och det gick ganska knackigt. Förmodligen för att jag inte var särskilt seriös, hade ingen bild och krafsade ihop en halvdan presentation på fem minuter. Trots detta har jag nu på ett år varit på ett tiotal dejter, fem av dem ledde till sex, två av dem blev kk och en av dem träffar jag fortfarande då och då.

Jag är absolut ingen snygg eller attraktiv person. En helt normal, halvfet 40-åring. Väldigt nördig (datorer och teknik), lite tafatt med tjejer, kan nog uppfattas som lite lätt töntig av vissa. Har ibland lite svårt att läsa rummet och kan uppfattas som självgod och självcentrerad. Jag borde avskräcka fler kvinnor men även de som inte var intresserade tyckte att det var trevligt att träffas (sa de iaf).

Sa vad gör dessa incels så speciellt oattraktiva att de aldrig får till nåt? Det måste vara något mer än vanlig blyghet.

• Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?
  • Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    Anonym (,) skrev 2022-10-30 14:15:33 följande:
    Fler och fler kvinnor blir ingenjörer, läkare, programmerare, ekonomer, jurister etc. Men det är inte lösningen på problemet. 

För vem ska jobba inom välfärdsyrken, menar du då? Vård och omsorg, skola, städ? Om alla kvinnor lämnade de yrkena skulle det bli total samhällskollaps.

Det märkliga är snarare att det värderas så lågt. 

Helt enig. Att ta hand om människor är tyvärr underskattat.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/APP6a5/kvinnliga-mattetalanger-efterlyses

• Anonym (Jag är inte bitter)
    klyban skrev 2022-10-30 12:55:56 följande:

Haha, Peter var känd långt före GoT och som förekommer giftermålet med denna fru.
    Men såklart om man utgår ifrån GoT endast, så har han aldrig varit kände före.

Första stora huvudrollen i en film hade han 2003, och de gifte sig 2005, så direkt vrålkänd var han inte direkt. The Station Agent heter filmen. Den är bra, se den. 
  • klyban
    Anonym (Jag är inte bitter) skrev 2022-10-30 15:36:25 följande:
    Första stora huvudrollen i en film hade han 2003, och de gifte sig 2005, så direkt vrålkänd var han inte direkt. The Station Agent heter filmen. Den är bra, se den. 

Upptäckte han själv långt före GoT, det jag gillade med honom direkt och som skådis, det var att det inte kändes som han var där för sin längd, utan för sin talang.

Men hur någon kan missa en dvärg i hollywood är omöjligt, så jag skulle säga känd redan då.
    Men inget som nu efter GoT, för där har han klivit upp mot den allra högsta skaran av kändisskap.
    Sen tittar jag inte på allt han gör, jag är inte den typen av fan, utan fan av genres som faller mot scifi, fantasy och mystery.

Men en sak jag reagerat på sedan länge, det är hur bra saker han är med i.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Emer66
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-30 12:07:17 följande:

Nu är det bevisat ? storleken har betydelse.

I en relation vill båda att mannen ska vara längst, visar ny forskning.

? Det handlar om primitiva föreställningar, säger Lars Denick, professor i socialpsykologi.

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/yvmJ5x/killarna-kommer-till-korta

Att genomsnitts kvinnan föredrar långa män om hon får önska,  är inte samma sak som att säga att korta män inte har någon chans.

Det är som att säga att "genomsnittsmannen gillar stora bröst,  så tjejer med små bröst kan inte få en pojkvän".  

Det funkar inte så. 
  • Xenia
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-29 23:39:59 följande:
    Absolut måste männen ändra på sig. Kvinnor duger som de är
    Ja, TS frågar ju:

Sa vad gör dessa incels så speciellt oattraktiva att de aldrig får till nåt? Det måste vara något mer än vanlig blyghet.
  • Anonym (Abel)
    Emer66 skrev 2022-10-30 16:58:19 följande:
    Att genomsnitts kvinnan föredrar långa män om hon får önska,  är inte samma sak som att säga att korta män inte har någon chans.

Det är som att säga att "genomsnittsmannen gillar stora bröst,  så tjejer med små bröst kan inte få en pojkvän".  

Det funkar inte så. 
    Fast att genomsnittet av unga kvinnor inte föredrar mycket äldre, är samma sak som att säga att äldre män inte har någon chans.
  • Anonym (Om)
    Anonym (Jag är inte bitter) skrev 2022-10-17 16:32:09 följande:

Den typen av män osar bitterhet och skyller alla sina tillkortakommanden på kvinnor. Det är inte särskilt charmigt eller sexigt. 

Det är inte charmigt heller om någon man lägger skulden på sig själv och har dåligt självförtroende enligt många kvinnor. 
  • Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    Anonym (Om) skrev 2022-10-31 18:48:16 följande:
    Det är inte charmigt heller om någon man lägger skulden på sig själv och har dåligt självförtroende enligt många kvinnor. 

En man skall vara lång, ha självförtroende och ha humor.

Allt detta slipper kvinnor.

De kan vara korta, tjocka och tråkiga men får ligga ändå.

• Emer66
    Anonym (Abel) skrev 2022-10-31 06:35:12 följande:
    Fast att genomsnittet av unga kvinnor inte föredrar mycket äldre, är samma sak som att säga att äldre män inte har någon chans.
    Jag har inte yttrat mig om ålder?! 
  • Emer66
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-31 21:30:56 följande:

En man skall vara lång, ha självförtroende och ha humor.

Allt detta slipper kvinnor.

De kan vara korta, tjocka och tråkiga men får ligga ändå.

Alltså nej, bara nej. Lägg ner bitterheten mot kvinnor. 

Kvinnor har preferenser,  men det har män också.  Det är inte en så stor skillnad.  De flesta gillar folk med självförtroende och humor, de har inte med kön att göra. 

Verkligheten är att de flesta människor, även korta,  kommer ha seriösa förhållanden i sitt liv. 
Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?