• Anonym (Tyko Tönt)

Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?

Om jag förstått är en riktig incel en person (ofta man) som aldrig lyckats få till något sexuellt umgänge. Med risk för att låta dryg är jag lite nyfiken på vad som gör att de aldrig lyckas. Särskilt med tanke på alla dejtingsajter idag.

Jag är själv ingen incel men har haft perioder där jag känt mig som en (det har nog de flesta) där jag inte lyckas få kontakt med någon och blir nobbad hela tiden. Jag gav mig ut i dejtingsvängen igen efter en separation och det gick ganska knackigt. Förmodligen för att jag inte var särskilt seriös, hade ingen bild och krafsade ihop en halvdan presentation på fem minuter. Trots detta har jag nu på ett år varit på ett tiotal dejter, fem av dem ledde till sex, två av dem blev kk och en av dem träffar jag fortfarande då och då.

Jag är absolut ingen snygg eller attraktiv person. En helt normal, halvfet 40-åring. Väldigt nördig (datorer och teknik), lite tafatt med tjejer, kan nog uppfattas som lite lätt töntig av vissa. Har ibland lite svårt att läsa rummet och kan uppfattas som självgod och självcentrerad. Jag borde avskräcka fler kvinnor men även de som inte var intresserade tyckte att det var trevligt att träffas (sa de iaf).

Sa vad gör dessa incels så speciellt oattraktiva att de aldrig får till nåt? Det måste vara något mer än vanlig blyghet.

• Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?
  • klyban
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-30 12:13:11 följande:
    bla bla bla... innehållslöst svammel.

Jag förstår saklighet är jobbiga saker för dig och ämnet, det behöver du inte berätta, för det visste jag redan samma tusendel du äntra tråden.

Vill du försöka igen?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    klyban skrev 2022-10-30 12:16:03 följande:

...

Vill du försöka igen?

För det är sjukligt intressant i hur du inbillar dig att det går göra så extrema generaliseringar som ifrån sin omgivning och sen inbilla sig det gäller alla
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Abel)
    Emer66 skrev 2022-10-30 12:00:53 följande:
    Rent statistik.  De flesta män är i förhållanden.  Så en jävla massa korta män är i förhållanden,  precis som många män med liten snopp.  

Nej,  jag är inte alla kvinnor,  men några av de mest populära männen i Hollywood är korta.  Så många kvinnor har uppenbarligen en kort man som drömkille.  
    Ex: Daniel Radcliffe,  Kit Harrington,  Josh Hutcherson,  Bruno Mars,  Elijah Wood, James McAvoy,  Zac Efron, Tom Cruise,  Robert Downey JR,  Bruce Lee,  Mark Ruffalo, Tom Holland,  Toby Maguire och James Dean.
    Denna lista går att göra väldigt mycket längre.  
    Min stora kärlek när jag var ung var Michael J Fox. 
    (alla uppräknade är mellan 165-174 cm långa). 
    Så jag är helt hundra på att jag kan tala för att många kvinnor knappast hade dissat en snygg man - bara för att han var kort.  

Missvisande nick eftersom du inte verkar ha en aning om hur kvinnor faktiskt tänker.  
    Kändisar. Klart dom får brudar.

Samma när det gäller åldersskillnader. Man kan inte jämföra med vanliga män. Klart att kändisar får till det med unga kvinnor.
  • Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    Anonym (Abel) skrev 2022-10-30 12:17:53 följande:

Samma när det gäller åldersskillnader. Man kan inte jämföra med vanliga män. Klart att kändisar får till det med unga kvinnor.
    PMS (Pengar Makt Status)
  • klyban
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-30 12:29:15 följande:
    bla bla bla så är vi på samma nivå...

Saklighet verkar inte vara din grej och med tanke du inte försökte igen.
    Det är extremt intressant och se dina galna generaliseringar och sen hur du inbillar dig det är så överallt.
    Hur kommer man fram till så extremt tokiga slutsatser är en annan sjukligt intressant fråga.

Jag börjar faktiskt bli frågande om du ens sett en kvinna på vykort och med tanke på dessa grava generaliseringar du ger oss.

• Anonym (Jag är inte bitter)
    Anonym (Abel) skrev 2022-10-30 12:17:53 följande:

Peter Dinklage är gift. Med en normallång kvinna. Sen låååångt innan han var känd. Just saying...
  • Anonym (Abel)
    Anonym (Jag är inte bitter) skrev 2022-10-30 12:47:25 följande:
    Peter Dinklage är gift. Med en normallång kvinna. Sen låååångt innan han var känd. Just saying...
    Ja, det hör nog till vanligheterna.
  • klyban
    Anonym (Jag är inte bitter) skrev 2022-10-30 12:47:25 följande:

Haha, Peter var känd långt före GoT och som förekommer giftermålet med denna fru.
    Men såklart om man utgår ifrån GoT endast, så har han aldrig varit kände före.

• klyban
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-30 13:37:38 följande:
    bla bla bla
    Så rationaliserar din EXTREMA generaliseringar med bla bla bla, det är här man inser att du har förstått hur tokigt det är att ha ett så EXTREMT litet urval och när du sen generaliserar kvinnor galet fel.
  • Anonym (,)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-30 12:02:15 följande:
    Vad är det som hindrar kvinnor att söka sig till jobb med bra lön?
    Fler och fler kvinnor blir ingenjörer, läkare, programmerare, ekonomer, jurister etc. Men det är inte lösningen på problemet. 

För vem ska jobba inom välfärdsyrken, menar du då? Vård och omsorg, skola, städ? Om alla kvinnor lämnade de yrkena skulle det bli total samhällskollaps.

Det märkliga är snarare att det värderas så lågt. 
Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?