• Anonym (Tyko Tönt)

Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?

Om jag förstått är en riktig incel en person (ofta man) som aldrig lyckats få till något sexuellt umgänge. Med risk för att låta dryg är jag lite nyfiken på vad som gör att de aldrig lyckas. Särskilt med tanke på alla dejtingsajter idag.

Jag är själv ingen incel men har haft perioder där jag känt mig som en (det har nog de flesta) där jag inte lyckas få kontakt med någon och blir nobbad hela tiden. Jag gav mig ut i dejtingsvängen igen efter en separation och det gick ganska knackigt. Förmodligen för att jag inte var särskilt seriös, hade ingen bild och krafsade ihop en halvdan presentation på fem minuter. Trots detta har jag nu på ett år varit på ett tiotal dejter, fem av dem ledde till sex, två av dem blev kk och en av dem träffar jag fortfarande då och då.

Jag är absolut ingen snygg eller attraktiv person. En helt normal, halvfet 40-åring. Väldigt nördig (datorer och teknik), lite tafatt med tjejer, kan nog uppfattas som lite lätt töntig av vissa. Har ibland lite svårt att läsa rummet och kan uppfattas som självgod och självcentrerad. Jag borde avskräcka fler kvinnor men även de som inte var intresserade tyckte att det var trevligt att träffas (sa de iaf).

Sa vad gör dessa incels så speciellt oattraktiva att de aldrig får till nåt? Det måste vara något mer än vanlig blyghet.

• Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?
  • Xenia
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-27 16:52:48 följande:

Jag är lång, självsäker, har humor och är gift.

Frågor på det? 

Och du är en dörrmatta för din fru?
  • Emer66
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-28 07:30:05 följande:
    Skillnaden är att kvinnor kan anpassa sig efter männens önskemål.

En kort man får gilla läget samma gäller en man med liten penis.
    Lustigt att nästan alla korta män är i förhållanden så fall, och de flesta med liten penis också.  

Har själv aldrig dissat en man av något av de skälen, och då är jag ändå en jävligt snygg kvinna. 

Ditt nick "Tolkningsföreträde för kvinnor på FL"  är verkligen missvisande.  Du verkar inte ha en aning. 
  • Emer66
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-28 08:39:54 följande:

Läs och återkom.

Nationalekonomen Anne Boschini och Marianne Sundström, professor i arbetsmarknadskunskap, pekar i studien på att utbildning och inkomst spelar en avgörande roll för mäns möjligheter att bli fäder. Plånbokens tjocklek blir allt viktigare för mäns utsikter att reproducera sig. På 1970-talet hade 28 procent av de 45-åriga männen med låg inkomst inte fått vare sig söner eller döttrar. På 2010-talet har andelen vuxit till 41 procent. 

Män som inte lyckas på arbetsmarknaden går helt enkelt inte hem hos kvinnorna konstaterar professor Sundström. Forskarkollegan Boschini befarar  i en färsk intervju med tidningen Forskning & Framsteg  att utveckling fortsätter i negativ riktning då kvinnor utbildar sig mer än män.

För kvinnor finns ingen motsvarande koppling till ställningen i arbetslivet och barnafödande. Högutbildade kvinnor i Sverige får numera lika många barn som de med kortare utbildning. Män tenderar att däremot att få fler barn ju fler utbildningsår de har. Barnlösheten i hela befolkningen är högst bland de lågutbildade männen. Den främsta orsaken är att de har svårt att hitta en partner.

https://www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-singelm%C3%A4nnen-blir-allt-fler-i-sverige-1.9601867

Fast ekonomi är ju något helt annat, än argumentet att man inte får en tjej om man är kort eller har liten penis 

Jag har full förståelse för att man bara skaffar barn med en man som har råd att försörja barn och ge dem en stabil framtid. 
  • Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    Xenia skrev 2022-10-30 00:12:47 följande:
    Och du är en dörrmatta för din fru?
    Vi är några få som stretar emot...
    Emer66 skrev 2022-10-30 00:56:42 följande:
    Lustigt att nästan alla korta män är i förhållanden så fall, och de flesta med liten penis också.  

Har själv aldrig dissat en man av något av de skälen, och då är jag ändå en jävligt snygg kvinna. 

Ditt nick "Tolkningsföreträde för kvinnor på FL"  är verkligen missvisande.  Du verkar inte ha en aning. 
    "Lustigt att nästan alla korta män är i förhållanden så fall, och de flesta med liten penis också.  "
    Jaså? Hur vet du det?
    "Har själv aldrig dissat en man av något av de skälen, och då är jag ändå en jävligt snygg kvinna. "
    Är du alla kvinnor?
    "Ditt nick "Tolkningsföreträde för kvinnor på FL"  är verkligen missvisande.  Du verkar inte ha en aning."
    Utveckla gärna. 
  • Anonym (,)
    Emer66 skrev 2022-10-30 01:02:00 följande:
    Fast ekonomi är ju något helt annat, än argumentet att man inte får en tjej om man är kort eller har liten penis 

Jag har full förståelse för att man bara skaffar barn med en man som har råd att försörja barn och ge dem en stabil framtid. 
    Precis.

Jag tänker också att om kvinnors löner generellt är lägre även om de har högre utbildning, är det kanske inte konstigt att ekonomi också blir en faktor. 
  • Emer66
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-30 06:54:16 följande:
    "Lustigt att nästan alla korta män är i förhållanden så fall, och de flesta med liten penis också.  "
    Jaså? Hur vet du det?
    "Har själv aldrig dissat en man av något av de skälen, och då är jag ändå en jävligt snygg kvinna. "
    Är du alla kvinnor?
    "Ditt nick "Tolkningsföreträde för kvinnor på FL"  är verkligen missvisande.  Du verkar inte ha en aning."
    Utveckla gärna. 
    Rent statistik.  De flesta män är i förhållanden.  Så en jävla massa korta män är i förhållanden,  precis som många män med liten snopp.  

Nej,  jag är inte alla kvinnor,  men några av de mest populära männen i Hollywood är korta.  Så många kvinnor har uppenbarligen en kort man som drömkille.  
    Ex: Daniel Radcliffe,  Kit Harrington,  Josh Hutcherson,  Bruno Mars,  Elijah Wood, James McAvoy,  Zac Efron, Tom Cruise,  Robert Downey JR,  Bruce Lee,  Mark Ruffalo, Tom Holland,  Toby Maguire och James Dean.
    Denna lista går att göra väldigt mycket längre.  
    Min stora kärlek när jag var ung var Michael J Fox. 
    (alla uppräknade är mellan 165-174 cm långa). 
    Så jag är helt hundra på att jag kan tala för att många kvinnor knappast hade dissat en snygg man - bara för att han var kort.  

Missvisande nick eftersom du inte verkar ha en aning om hur kvinnor faktiskt tänker.  
    Anonym (,) skrev 2022-10-30 08:10:18 följande:
    Precis.

Jag tänker också att om kvinnors löner generellt är lägre även om de har högre utbildning, är det kanske inte konstigt att ekonomi också blir en faktor. 
    Vad är det som hindrar kvinnor att söka sig till jobb med bra lön?
    Emer66 skrev 2022-10-30 12:00:53 följande:
    Rent statistik.  De flesta män är i förhållanden.  Så en jävla massa korta män är i förhållanden,  precis som många män med liten snopp.  

Nej,  jag är inte alla kvinnor,  men några av de mest populära männen i Hollywood är korta.  Så många kvinnor har uppenbarligen en kort man som drömkille.  
    Ex: Daniel Radcliffe,  Kit Harrington,  Josh Hutcherson,  Bruno Mars,  Elijah Wood, James McAvoy,  Zac Efron, Tom Cruise,  Robert Downey JR,  Bruce Lee,  Mark Ruffalo, Tom Holland,  Toby Maguire och James Dean.
    Denna lista går att göra väldigt mycket längre.  
    Min stora kärlek när jag var ung var Michael J Fox. 
    (alla uppräknade är mellan 165-174 cm långa). 
    Så jag är helt hundra på att jag kan tala för att många kvinnor knappast hade dissat en snygg man - bara för att han var kort.  

Missvisande nick eftersom du inte verkar ha en aning om hur kvinnor faktiskt tänker.  

Nu är det bevisat ? storleken har betydelse.

I en relation vill båda att mannen ska vara längst, visar ny forskning.

? Det handlar om primitiva föreställningar, säger Lars Denick, professor i socialpsykologi.

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/yvmJ5x/killarna-kommer-till-korta

• klyban
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-29 23:39:59 följande:
    Absolut måste männen ändra på sig. Kvinnor duger som de är

Incells får bli som alla andra och lära sig vad kompromiss är.
    Så din mening är innehållslös, då det inte ens är detta du skrev.

Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-29 23:41:53 följande:
    Jag iakttar par i min omgivning och drar mina slutsatser utifrån detta. Själv markerar jag hårt mina gränser så jag inte blir som brorsan, pappa, svärfar, morfar, farfar etc.

Den slutsatsen vi drar med detta, det är att du har  inga iakttagelser som betyder något och med tanke på din slutsatser är inkorrekta.
    Jag misstänker du inte förstår en del saker, men fyller i själv resten och då blir det så här galet som det blir med dig.

Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-30 00:12:24 följande:
    Om en man måste höra med "regeringen" är han en toffel.

Nope, inte ens nära, men sure, i ett fåtal fall så ja, men en så extrem generalisering, hur tänkte du?

Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-30 12:02:15 följande:
    Vad är det som hindrar kvinnor att söka sig till jobb med bra lön?

Män!!!!

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?