• Anonym (Tyko Tönt)

Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?

Om jag förstått är en riktig incel en person (ofta man) som aldrig lyckats få till något sexuellt umgänge. Med risk för att låta dryg är jag lite nyfiken på vad som gör att de aldrig lyckas. Särskilt med tanke på alla dejtingsajter idag.

Jag är själv ingen incel men har haft perioder där jag känt mig som en (det har nog de flesta) där jag inte lyckas få kontakt med någon och blir nobbad hela tiden. Jag gav mig ut i dejtingsvängen igen efter en separation och det gick ganska knackigt. Förmodligen för att jag inte var särskilt seriös, hade ingen bild och krafsade ihop en halvdan presentation på fem minuter. Trots detta har jag nu på ett år varit på ett tiotal dejter, fem av dem ledde till sex, två av dem blev kk och en av dem träffar jag fortfarande då och då.

Jag är absolut ingen snygg eller attraktiv person. En helt normal, halvfet 40-åring. Väldigt nördig (datorer och teknik), lite tafatt med tjejer, kan nog uppfattas som lite lätt töntig av vissa. Har ibland lite svårt att läsa rummet och kan uppfattas som självgod och självcentrerad. Jag borde avskräcka fler kvinnor men även de som inte var intresserade tyckte att det var trevligt att träffas (sa de iaf).

Sa vad gör dessa incels så speciellt oattraktiva att de aldrig får till nåt? Det måste vara något mer än vanlig blyghet.

• Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?
  • AndreaBD
    Anonym (Tyko Tönt) skrev 2022-10-17 16:40:57 följande:
    Absolut! Och jag kan erkänna att de tankarna också har bubblat upp hos mig när det gått som sämst. Men sen inser jag ju att de inte är skyldiga mig något. Är de inte intresserade så får jag ju köpa det och gå vidare.

Men jag tänker mig att det måste ju börjat nånstans. Man blir väl inte så bitter av några misslyckade dejter? Och även om man är det så är man väl smart nog att dölja det? Eller?
    Jo, jag tror också att det är så. Kanske har den yngre generationen överdrivna förväntningar? Och om de inte uppfylls, så blir de bittra, istället för att anstränga sig mera. 
  • Anonym (Om)
    Anonym (..) skrev 2022-10-17 17:28:03 följande:
    DETTA // Död!

Så jävla oattraktivt o avtändande.
    Och du kan veta sånt när du träffar andra människor?
    Nu säger du att någon är skyldig andra något dessutom

Det är avtändande om någon har något problem och försöker åtgärda det men misslyckas enligt dig och andra.
  • Anonym (Om)
    Anonym (Jag är inte bitter) skrev 2022-10-17 17:26:14 följande:
    Ok, så du menar att incels diskuterar den här ganska taskiga synen på kvinnor och relationer med andra incels online, men när man träffar dem IRL så är de riktiga charmtroll som tar ett nej med en klackspark?
    Ja främst. 
  • Anonym (Jag är inte bitter)
    Anonym (Om) skrev 2022-10-17 17:27:56 följande:
    Hur skulle du rankas av andra i allmänhet och i din ålder, 0 till 10?
    Det här är det också en stor röd incelflagga på. Ingen normal människa över 15 år håller på och poängsätter sig själv och andra på det sättet. 
  • Anonym (Om)
    DETTA // Död!

Om en man skulle sagt det hade det räknas som rättighet till sex för det ska vara annorlunda när en kvinna gör det eller någon man. 
  • Anonym (Om)
    Anonym (Jag är inte bitter) skrev 2022-10-17 17:32:28 följande:
    Det här är det också en stor röd incelflagga på. Ingen normal människa över 15 år håller på och poängsätter sig själv och andra på det sättet. 
    Många brukar göra det när de diskuterar om dessa män.
    Exempelvis försöker dejta någon ifrån någon annan liga. 
  • Anonym (Om)
    Anonym (Jag är inte bitter) skrev 2022-10-17 17:26:14 följande:
    Ok, så du menar att incels diskuterar den här ganska taskiga synen på kvinnor och relationer med andra incels online, men när man träffar dem IRL så är de riktiga charmtroll som tar ett nej med en klackspark?
    Taskig kvinnosyn är när man kritiserar saker som i andra sammanhang hade inte räknas som något taskigt 
  • Anonym (Om)
    DETTA // Död!

En orsak till bitterheten kan bero på att istället för empati så kan olika personer säga det är avtändande.
    Tror hel del kvinnor skulle bli kränka om någon man hade sagt att feminism är avtändande 
  • Anonym (Om)
    DETTA // Död!

Får man säga hypotetiskt att kvinnor med hög lön är jävla avtändande?
    Inte bara att du säger vad du tänder på, du säger dessutom jävla oattraktivt 
  • Anonym (Jag är inte bitter)
    Anonym (Om) skrev 2022-10-17 17:36:45 följande:
    En orsak till bitterheten kan bero på att istället för empati så kan olika personer säga det är avtändande.
    Tror hel del kvinnor skulle bli kränka om någon man hade sagt att feminism är avtändande 
    Det är väldigt märkligt att jämföra total avsaknad av självinsikt med feminism...
Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?