• Anonym (XxX)

Borderline..fly?

Träffar en tjej som jag misstänker har borderline. Ska jag undvika henne som pesten?

• Svar på tråden Borderline..fly?
  • Anonym (Beror på)
    Vargaflickan skrev 2022-11-17 10:30:53 följande:
    Spring så fort du kan och se dig aldrig om mer! Det där kommer definitivt upprepas och bli mycket värre om er relation blir djupare...
    Håller med, borderline eller ej är detta beteende inte önskvärt. Gör slut, sakligt o tydligt, gå inte in i diskusioner (för dom lär aldrig ta slut), blocka o gå vidare.
  • Anonym (D)
    Anonym (XxX) skrev 2022-11-17 10:05:05 följande:

Vi var inte överens om något och hon fick för sig att jag skulle överge henne. Då tog hon in en tredje part och hittade på lögner om mig. Som tur var hände ingenting men man undrar om hon kommer att göra det igen och om det kan bli ännu värre...

Om hon inte är stabil och får/har fått behandling skulle jag välja att lämna i ett tidigt stadium. 

Jag känner två med diagnosen borderline/instabilt personlighetssyndrom och en av dem lever ett helt vanligt liv efter medicinering och behandling och beter sig som en helt vanlig individ. Den andra har inte fått behandling och hennes liv är ett ständigt kaos just i relationer till andra. Mycket kärleksfull och snäll, men kan vända på en tioöring och bli djävulsk. 
  • Anonym (XxX)
    Anonym (D) skrev 2022-11-17 10:44:50 följande:
    Om hon inte är stabil och får/har fått behandling skulle jag välja att lämna i ett tidigt stadium. 

Jag känner två med diagnosen borderline/instabilt personlighetssyndrom och en av dem lever ett helt vanligt liv efter medicinering och behandling och beter sig som en helt vanlig individ. Den andra har inte fått behandling och hennes liv är ett ständigt kaos just i relationer till andra. Mycket kärleksfull och snäll, men kan vända på en tioöring och bli djävulsk. 
    Nja, det är en känslig fråga att ställa om de får hjälp eller behandling. Det tar säkert flera år innan hon får hjälp. Ska jag säga åt henne att vi kommer inte att vara ihop och att hon måste först få hjälp för sina problem?
  • Gman69
    Anonym (XxX) skrev 2022-11-17 11:17:50 följande:
    Nja, det är en känslig fråga att ställa om de får hjälp eller behandling. Det tar säkert flera år innan hon får hjälp. Ska jag säga åt henne att vi kommer inte att vara ihop och att hon måste först få hjälp för sina problem?
    Det enklaste är om du undviker henne. Krångla inte till det.
  • Anonym (D)
    Anonym (XxX) skrev 2022-11-17 11:17:50 följande:
    Jag skulle inte säga någonting annat än typ: du är en fantastisk person och jag är så glad för den tid vi har haft, men det funkar inte riktigt för mig just nu bla bla bla

Undvik diskussion och konfrontation i möjligaste mån. 
  • Anonym (XxX)

Skulle det göra någon skillnad om hon var bipolär?

• Anonym (Beror på)
    Anonym (XxX) skrev 2022-11-17 13:59:16 följande:

Skulle det göra någon skillnad om hon var bipolär?

Alltså med tanke på det du beskrivet skulle det för min del va oviktigt om hon så var diagnosfri. Det där är RED FLAG och inget beteende jag skulle vilja gå in i.

Fö så är jag bipolär och problematiken du beskrev har inget samband med bipoläritet, alls.
  • Anonym (hhh)

Fly från FL vore mer trevligt än att spamma om detta "problem"

• Anonym (@)
    Anonym (XxX) skrev 2022-11-17 10:05:05 följande:

Vi var inte överens om något och hon fick för sig att jag skulle överge henne. Då tog hon in en tredje part och hittade på lögner om mig. Som tur var hände ingenting men man undrar om hon kommer att göra det igen och om det kan bli ännu värre...

Jag håller med andra om att det där beteendet verkligen är en varningsflagg. En person som sprider lögner om sin partner för att hen och partnern inte var överens i en viss fråga, är ingen man vill bygga en relation med.

Gällande borderline, så skulle jag möjligtvis kunna ha en relation med någon med borderline som hade självinsikt och tog emot behandling. Annars, absolut inte. Nu vet du ju dock inte om din flickvän har borderline eller inte.
  • Anonym (N)

Har en kompis med borderline och ingenting funkar för henne när det kommer till relationer. 

hon blir needy när det gäller både kärlek och vänskap
    sä fort hon inte får bekräftelse på studs. Då kväver hon personen och samtidigt spelar martyr. Så jävla jobbig. 

har tyckt synd om henne i många år men jag har haft ett för stort tålamod. Hon har bara sett till sig själv hela tiden och aldrig från min synvinkel, jag ska bara orka och alltid ställa upp, men gör hon samma sak räknas det inte. 

Svar på tråden Borderline..fly?