Borderline..fly?
Träffar en tjej som jag misstänker har borderline. Ska jag undvika henne som pesten?
Träffar en tjej som jag misstänker har borderline. Ska jag undvika henne som pesten?
De är besatta av dig trots att de var otrogna mot dig och du älskade dem så högt? Så alla var beredda att offra sitt livs bästa sex mm för att???? Det låter ärligt talat inte riktigt klokt.
Jag som lämnade mina ex, så inte dom som gett upp något. Och att Alla killar är otrogna även om dom älskar någon eller inte vill göra slut är väl ingen nytt.
Men jaa jag har nog en bättre självbild än dom flesta med borderline, sen har jag inte borderline längre heller .
Fattar att det inte stämmer överens med eran stigmatisering av denna personlighetsstörning...
Fortsätt ni med era verkligheter så fortsätter jag med min. Puss påre
Jag som lämnade mina ex, så inte dom som gett upp något. Och att Alla killar är otrogna även om dom älskar någon eller inte vill göra slut är väl ingen nytt.
Men jaa jag har nog en bättre självbild än dom flesta med borderline, sen har jag inte borderline längre heller .
Fattar att det inte stämmer överens med eran stigmatisering av denna personlighetsstörning...
Fortsätt ni med era verkligheter så fortsätter jag med min. Puss påre
Det kan vara så som du säger, men var medveten om att folk med bpd har extremt skeva verklighetsuppfattningar och problem med att mentalisera ovanpå det, så kan också vara så att verkligheten ligger väldigt långt ifrån hur du ser den.
Ingen av oss vet ju det såklart, men kan vara en god idé att lyssna lite extra på din omgivning. Sen kan det mycket väl vara så som du säger.
Sen är det väldigt vanligt med NPD tillsammans med BPD och den sidan är definitivt inte charmig för den andra. När min kille gjorde slut blev jag så fruktansvärt kränkt att jag fångade in honom igen för att sedan efter en månad ge honom ett slut han aldrig glömmer. Är du redo för ett sådant risktagande?
Sen är det väldigt vanligt med NPD tillsammans med BPD och den sidan är definitivt inte charmig för den andra. När min kille gjorde slut blev jag så fruktansvärt kränkt att jag fångade in honom igen för att sedan efter en månad ge honom ett slut han aldrig glömmer. Är du redo för ett sådant risktagande?
Vet inte hur "vanligt" det egentligen är med bpd & npd dock, men att bpd ofta kommer tillsammans med andra diagnoser stämmer i många fall. Npd tillsammans med bpd är vanligare hos män än hos kvinnor, men att det många gånger är just fler diagnoser samtidigt som tex. adhd, ptsd, missbruk, depression, ångest osv. Är väldigt vanligt.
Sen är det aldrig lätt att dra alla med endast borderline personlighetsstörning över en och samma kam, eftersom personen ska uppfylla minst fem av nio kriterier kan det bli över 100 olika varianter av samma diagnos.
Två personer diagnostiserade med borderline kanske bara har två kriterier gemensamma. Så att allas olika erfarenheter här inne är väldigt olika och skiljer sig helt är inte så konstigt
Senare forskning inom NPD pekar på en jämnare fördelning mellan könen, bara lite andra uttryck hos oss kvinnor (jmfr ADHD mm). Jag tror vi kan enas om ett stort mått självfokus oavsett. Diagnoskriterierna för BPD är inte jämnt fördelade och visst finns skillnader men följande är nog att förvänta sig: en rädsla för att bli lämnad/övergiven, svart-vitt tänkande, känslomässig instabilitet och stora svårigheter i nära relationer.
There are four widely accepted types of borderline personality disorder (BPD): impulsive, discouraged, self-destructive, and petulant BPD. It is possible to have more than one type of BPD at the same time or at different times. It's also possible to not fit any one of these borderline personality categories.