Borderline..fly?
Träffar en tjej som jag misstänker har borderline. Ska jag undvika henne som pesten?
Träffar en tjej som jag misstänker har borderline. Ska jag undvika henne som pesten?
Vi var inte överens om något och hon fick för sig att jag skulle överge henne. Då tog hon in en tredje part och hittade på lögner om mig. Som tur var hände ingenting men man undrar om hon kommer att göra det igen och om det kan bli ännu värre...
Det är sant att det inte är ett officiellt kriterium, men däremot är psykisk misshandel en direkt konsekvens. Iaf det jag misstänker iom att den enorma rädslan att bli övergiven tar över och ALLT blir ens partners fel och den med borderline känner sig berättigad att skälla och göra alla möjliga sjuka saker just för att dennes partner har "behandlat den med borderline illa", fast det kan gälla helt vardagliga saker.
Tyvärr är det så att partnern till någon med borderline lär sig inlärd hjälplöshet. Ett helt fruktansvärt tillstånd.
Psykisk misshandel går ju inte att definiera lika tydligt som fysisk misshandel. Så enklare att definiera det som stormiga relationer.
Mitt senate ex. anklagade mig för att ha borderline, han var iofs psykopat men väldigt smart så lite rätt kanske han hade ändå. En del av mina förhållanden har väl gått lite si och så men relationen med mina stora barns pappa var välfungerande och är fortfarande det tycker jag. Han är väldigt fin med mig och förstår mina sorger.
Har haft borderline diagnosen under halva livet, kan säga att det inte varit lätt för varken mig eller dom otrogna, narsissistiska psykopater jag varit ihop med.
Ja borderline personlighetsstörning är svårt att leva med, speciellt för den som har störningen. Jobbigt för dom i nära relationer som bryr sig om en person som ständigt vill ta sitt eget liv och som lever destruktivt och hamnar i situationer som är farliga, traumatiska och rent ut sagt jobbiga för vilken
Normal eller en med personlighetsstörning, som helst.
Av min erfarenhet har jag mest skadat mig själv, som singel genom att behandla min kropp som ett verktyg att få "närheten" "kärlek" inte vara ensam genom att ha random sex med dom som ville umgås för jag hatade att vara ensam. I relationer har jag alltid varit den som blivit sårad, den som man varit otrogen mot, kontrollerat, ljugit för, ja jag har varit en psyko.. då jag fått nog, försökt ta mitt liv eller gjort saker som kunde slutat i att jag förlorade mitt liv. Som säkert har varit jobbigt, traumatiskt för min dåvarande pojkvän.
Inte helt o provocerat, men men.
Jsg har oavsett hur destruktivt relationerna varit, alla mina ex är bestatt av mig, och skulle ta tillbaka mig direkt om dom fick chansen. Problemet med min borderline är att jag älskade dom så högt, utan att dom förtjänade det, jag gjorde vad som helst för deras kärlek. Så finns ingen brud ever som kommer behandla dom lika bra, även om det var destruktivt i vissa avseenden så är det by far den bästa relationen, djupaste kärleken, bästa sexlivet som dom någonsin kommer uppleva
Jag har också fått för mig att alla mina ex. varit besatta av mig men egentligen har de nog varit frustrerade och upprörda över hur de blivit behandlade, de vill ha ett svar och ett avslut för att kunna gå vidare. Utan tillräcklig självinsikt kunde jag såklart inte ge dem det och det är jag ledsen för idag. Min senaste partner hade en familj som inte visade den omsorg han förtjänade och jag försökte stötta honom i att ta den plats han var värd. Jag ville att han skulle stå upp för oss och markera. Det resulterade i att han bröt med många i sin familj, jag tyckte då att det var rätt beslut och stöttade honom i hans sorger över hur oförtstående de var. Jag hjälpte honom varje dag med alla konflikter som uppstod men det gick inte så bra och tillslut anklagade han mig för att vara problemet. Idag inser jag att min värld är just min värld och andras ser lite annorlunda ut, det har tagit tid med mycket mentaliseringsterapi och jag är inte klar. Kort sagt så tror inte på en ensidig relation, var vaksam på om den andre kan se din värld och vara en del i den istället för att påstridigt agera utifrån sin egen.
Normal eller en med personlighetsstörning, som helst.
Av min erfarenhet har jag mest skadat mig själv, som singel genom att behandla min kropp som ett verktyg att få "närheten" "kärlek" inte vara ensam genom att ha random sex med dom som ville umgås för jag hatade att vara ensam. I relationer har jag alltid varit den som blivit sårad, den som man varit otrogen mot, kontrollerat, ljugit för, ja jag har varit en psyko.. då jag fått nog, försökt ta mitt liv eller gjort saker som kunde slutat i att jag förlorade mitt liv. Som säkert har varit jobbigt, traumatiskt för min dåvarande pojkvän.
Inte helt o provocerat, men men.
Jsg har oavsett hur destruktivt relationerna varit, alla mina ex är bestatt av mig, och skulle ta tillbaka mig direkt om dom fick chansen. Problemet med min borderline är att jag älskade dom så högt, utan att dom förtjänade det, jag gjorde vad som helst för deras kärlek. Så finns ingen brud ever som kommer behandla dom lika bra, även om det var destruktivt i vissa avseenden så är det by far den bästa relationen, djupaste kärleken, bästa sexlivet som dom någonsin kommer uppleva
De är besatta av dig trots att de var otrogna mot dig och du älskade dem så högt? Så alla var beredda att offra sitt livs bästa sex mm för att???? Det låter ärligt talat inte riktigt klokt.