• Hedda04

Besviken på regeringen

Jag var en av de som röstade för regeringsskifte men nu känner jag mig grundlurad och desillusionerad. Vi blev utlovade elstöd innan jul och kraftigt sänkt bensinpris. Det enda som levereras är skattesänkning för höginkomsttagare. Någon mer som ångrar att ni röstade för ny regering?

• Svar på tråden Besviken på regeringen
  • KillBill

Här ser ni en vinnare i Jimmie, Uffes och Ebbas Sverige. Förlorare är alla de som bor i Norra Sverige som blir helt utan el-stöd trots ett klimat som leder till högre elförbrukning för uppvärmning. 

Vi får hoppas att regeringen till slut tar sitt förnuft till fånga och gör som Magdalena Andersson kräver och betalar ut el-stöd även till befolkningen i Norra Sverige.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • slirren
    Tecum skrev 2022-12-02 19:10:26 följande:
    Vad har Löfvén och Andersson lovat som de inte hållit?

Löften brukar vara vaga och kallar "målsättningar" eller liknande. Men regeringen var extremt konkret i sina löften, exakta kronor om bensin och diesel, tydligt datum om elstödet. Och riktat mot vanliga människor. Då blir sveket värre och det är klart att folk blir förbannade. De vann valet på rena lögner!!! Att skylla på lågkonjunktur, räntor och krig är bara patetiskt, allt detta var känt innan valet.

Man kan också notera att det är väldigt tyst från de som innan valet var kaxiga och orerade vitt och brett om hur bra allt skulle bli om bara vi fick en ny regering...
    Det här skrevs i början av tråden men är så lustigt att det bör lyftas igen. Finns det någon regering någonsin som inte lovat brett? Det kallas valfläsk.

EU:s lägsta arbetslöshet år 2020
    - Familjeveckan
    - Nej till marknadshyror

Det finns mängder av exempel.

• slirren

Magdalena själv dissar väl dessutom ordet vallöften och vill kalla det valmålsättningar.

• KillBill
    slirren skrev 2022-12-27 10:25:34 följande:
    Det här skrevs i början av tråden men är så lustigt att det bör lyftas igen. Finns det någon regering någonsin som inte lovat brett? Det kallas valfläsk.

- EU:s lägsta arbetslöshet år 2020
    - Familjeveckan
    - Nej till marknadshyror

Det finns mängder av exempel.

Skillnaden mellan den tidigare och den nya regeringen är att den tidigare regerade i minoritet medan den nya regerar i majoritet.  Den nya regeringen har alltså inga som helst ursäkter för att svika vallöften om sänkt pris på drivmedel och högkostnadsskydd på el som var vallöften som samtliga partier till höger(SD, M, KD, och L) stod bakom. 

• KillBill

Så är det. SD, M och KD ljög och lurades för att vinna valet. 

• Mentat
    nihka skrev 2022-12-27 08:32:22 följande:
    Problemet är att SD - ett knappt 20-procentsparti med kraftigt bruna inslag styr över resterande 80%. Klart det blir reaktioner från alla håll och kanter.
    Den här fixeringen vid (sd) känns inte helt sund. Vi har länge haft regeringar som varit beroende av (v(pk)), ett parti som länge omfamnat den blodröda kommunismen utan att Sverige har gått under för den sakens skull. Det är som om (sd)-skynket gör att folk enbart reagerar känslomässigt och slutar tänka?

Det jag ser i mediaflödet är att vänstern har svårt att acceptera att valresultat kan gå dem emot. De behöver tydligen träna mer på det!
  • mari123

Jag  förstår att om man är förstagångsväljare så känner man sig besviken för att allt det där som "lovades" innan valet inte blev. Det liksom är ju så det ser ut vet vi som varit med ett tag. Det är ett spel.

• KillBill
    Mentat skrev 2022-12-27 13:02:56 följande:
    Den här fixeringen vid (sd) känns inte helt sund. Vi har länge haft regeringar som varit beroende av (v(pk)), ett parti som länge omfamnat den blodröda kommunismen utan att Sverige har gått under för den sakens skull. Det är som om (sd)-skynket gör att folk enbart reagerar känslomässigt och slutar tänka?

Det jag ser i mediaflödet är att vänstern har svårt att acceptera att valresultat kan gå dem emot. De behöver tydligen träna mer på det!

Det är rätt stora skillnader. VPK har aldrig varit i närheten av att styra en svensk regering på det sätt som SD, ett parti med rötterna i nazismen, styr M/KD/L regeringen.

Svar på tråden Besviken på regeringen