Elliot1 skrev 2023-06-18 10:30:10 följande:
Ja vi har fått träffa flera olika läkare (förstår att man måste träffa olika eftersom det ju är patienterna kroppar som styr) men den sista vi träffade var verkligen SÅ bra. Han var rak, ärlig och otroligt erfaren. Inget lindades in i bomull, det gillade jag 🙏🏻
Okej, men då har ni ju iallafall två behandlingar kvar nu och jag tror verkligen att ni kommer hitta något!! Det måste bara gå! 💕
Jag kom på en till sak ändå, att jag faktiskt började ta en del sån C-vitaminbrus. Kanske en varannan dag? Nu i efterhand så har jag läst om att även C-vitamin ska vara bra för äggen. Jag tror säkert du har stenkoll på allt redan, och jag är såklart helt medveten om vad dina läkare sagt. Så jag hoppas inte detta missförstås som ett sånt tips du inte bett om, såna har man ju fått en del genom åren 😇 Jag försöker mest greppa efter halmstrån och jag vill ju fortfarande tro att det kanske var Q10 och även C-vitamin som kanske hjälpte mig. Vill ju så
gärna att det ska bli fler plus i den här tråden 🥹
Jo men jag förstår till 100%, det är verkligen lättare att fokusera på det praktiska för att lägga känslorna åt sidan ibland. Jag tycker man Kan utläsa från dina inlägg att du är målmedveten och jag tror det är en bra grej i den här situationen, man försöker hitta lösningar och har bara målet i sikte ❤️ Och målet kommer att nås, oavsett om det blir 100% biologiskt eller om ni får använda er utav ÄD. Kärleken till ert barn kommer vara enorm oavsett ❤️ Okej, ja då är det nog kanske till stor del genetiskt. Hur är din sambo när det kommer till djur? Kan relatera till hur viktigt det känns, i vår familj är vi också stora djurvänner och tycker att känsla och respekt för djur är otroligt viktigt ❤️
Tack för förståelse, det känns som sagt väldigt konstigt att gnälla över en graviditet i en tråd där alla kämpar för att få plus. Så jag uppskattar verkligen att det känns okej. Dagarna går otroligt långsamt här, jag börjar känna
mig liiiiiite mer avslappnad men jag är fullt medveten om att allt fortfarande kan hända 😏
Sorry för sent svar, har haft litet break, försökt ladda om och skingra tankarna från IVF. Lättare sagt än gjort! Kroppen påminner en varje dag... Och saknar er

Ni är fantastiska

. Blir så glad av att läsa er konversation senaste månaden!
Jag hade börjat med C-vitamin bara strax innan du skrev, så efter att ha läst din text så har jag fortsatt med det och håller tummarna. Hoppas då det är en antioxidant, och det är så mkt oxidation som pågått i denna kropp... Frågan är fortfarande om alla äggen är skadade eller det hållit sig till de senaste 4 månadernas mognande ägg. Tacksam för din omtanke och tips

Sen är det alltid svårt att veta vad som kan hjälpa när orsakerna till problemen är olika.
Hoppas även på att akupunkturen på den kinesiska kliniken 2 ggr/vecka ska hjälpa

.
Men även om det skulle få effekt så är kroppen fortfarande helt ur balans efter behandlingen, så lär inte ha en chans att ta sig naturligt innan nästa omgång. Förra cykeln (första efter IVFen) var ju hög på LH från start till slut. Nu under denna andra cykeln har jag varit låg och tidvis deppig, gråtit mkt för allt från en fin låt på radion till tankar graviditet etc... Misstänkte initialt lågt östrogen då jag blev deppig under första mensdagen och bättre efter mensen, men sämre igen efter ägglossningen, så oklart... Bara hoppas att det släpper när mensen preliminärt kommer på måndag!
Ja du läser korrekt mellan raderna, haha. Är väldigt målmedveten, när jag bestämt mig för ngt så ska det helst ha gjorts igår...
Min sambo är en stor djurälskare och fantastisk runt dom!

Hundar, katter, hästar etc. Men han saknar "hästfebern" ;)
Hur mår du nu? Vilken vecka är du i?