Anonym (Mx) skrev 2023-01-14 08:13:14 följande:
Jag har en kompis som arbetar i skolan, hon har pratat om detta fenomen. Det gäller såklart inte alla, men flera hon haft denna diskussion med att skolan ska vara avgiftsfri och att dom inte har råd etc.. har varit personer som snusar/röker, man kan även enkelt se att vissa lagt tusenlappar på vissa saker i sitt utseende.
Men att köpa ett par skridskor för 50kr till sitt barn blir bara för mkt. Det ska det tjafsas om.
Villa fördomar du har, det där gäller givetvis inte alla. 50 kr kostar det ju sällan som jag kom fram till i mitt inlägg ovan. iaf inte där jag bor.
Jag kan ju säga som så att jag varken röker, snusar, dricker alkohol annat än specifika tillfällen, är helt fri från tatueringar, piercingar, skönhetsoperationer och dylikt. Men hade skolan sagt att om en vecka ska ditt barn åka skridskor i skolan, ja då hade jag haft problem att köpa något till honom i andra hand i dagsläget utan att behöva be en släkting om hjälp.
För som sagt, det behövs även en hjälm. Och några skridskor i min sons storlek hittade jag inte i närheten i andra hand.