• Anonym (Slummergumman)

    Hur många av er sov INTE ihop varje natt när ni blev ihop? Hur ofta är normalt??

    Jag och killen har varit ihop några månader. Jag är 33, han 42. Vi har kul ihop och han säger att han känner starkt för mig. 

    Problemet är att jag önskar vi kunde sova ihop oftare. Såklart man behöver egentid, hobbies, kompisar etc. Men tycker det vore trevligt om jag eller han kom förbi efteråt bara för att sova ihop/äta frukost och sedan gå åt varsitt håll och göra varsin grej.

    T.ex idag åkte han hem från mig vid lunchtid och ville ha en kväll för sig själv men sa att vi får planera något snart. Han var kärleksfull som vanligt och jag vet att han har haft en stressig vecka så var inga konstigheter egentligen men att han väljer att sova ensam skaver lite.

    Vi sover i snitt ihop 3-4 ggr/vecka . Han hämtar ofta initativ till att ses och vi messar ofta när vi inte är tillsammans. Nu jobbar vi oregelbundna tider så går inte att sova varje dag, men idag är han ledig så det hade ju gått.

    Vill inte göra en höna av en fjäder, vill ju inte att han ska känna sig kvävd, men önskar väl mest skriva av mig få lite perspektiv på saken.  När jag är kär vill jag sova ihop varje natt även om vi inte bor ihop och trodde alla var så?

  • Svar på tråden Hur många av er sov INTE ihop varje natt när ni blev ihop? Hur ofta är normalt??
  • Anonym (Slummergumman)

    Jag "kräver" ingenting och därmed heller inte att han skulle lämna sin treåring ensam, var skrev jag det?

    Däremot vore det trevligt om han oftare bjöd in mig till att sova över när han han är sonen. Det har hänt några gånger (utan att jag frågat bör nämas) och det har funkat bra.

    Om relationen ska ha en framtid och utveckling behöver det ju börja hända eller åtminstone diskuteras då en relation oftast innebär att man involverar varandra i varandras liv vilket är svårt när man bara har sms-kontakt halva veckan. Sedan att han kanske inte alltid orkar umgås förstår jag, men att regelbundet bara ses en halv vecka känns ju heller inte helt hållbart. 


    Anonym (???) skrev 2023-02-06 08:34:45 följande:
    Han har barnet sön-till ons VARJE vecka och sover sen ihop med TS 3 av 4 dagar resten av veckan. TS kräver med andra ord att han antingen ska lämna barnet ensam för att sova med henne eller bjuda in henne att sova hos dem när barnet är där...
  • Anonym (Li)
    Anonym (Slummergumman) skrev 2023-02-06 09:03:09 följande:

    Jag "kräver" ingenting och därmed heller inte att han skulle lämna sin treåring ensam, var skrev jag det?

    Däremot vore det trevligt om han oftare bjöd in mig till att sova över när han han är sonen. Det har hänt några gånger (utan att jag frågat bör nämas) och det har funkat bra.

    Om relationen ska ha en framtid och utveckling behöver det ju börja hända eller åtminstone diskuteras då en relation oftast innebär att man involverar varandra i varandras liv vilket är svårt när man bara har sms-kontakt halva veckan. Sedan att han kanske inte alltid orkar umgås förstår jag, men att regelbundet bara ses en halv vecka känns ju heller inte helt hållbart. 


    Vad är du menar med "om relationen ska ha en framtid och utveckling"? Det kanske är så att ni har helt olika syn på utveckling och framtid. Han kanske tycker att det här funkar skitbra för honom och har inga tankar på samboskap eller fler barn. Risken är ju stor när han är över 40. 
    Ni får nog ta ett snack om vad ni har för förväntningar på den andra och ta det därifrån. 


    Jag tycker att han verkar högst normal, han vill gärna lägga sin barntid på sitt barn och tycker du kan stanna hemma, och de övriga dagarna så sover han ju faktiskt med dig?

  • Anonym (Li)
    Anonym (Slummergumman) skrev 2023-02-06 08:26:08 följande:

    Tack för svaren och perspektiven :) jag hade inga planer på att kritisera honom för upplägget men förstår situationen bättre nu. Kan såklart förstå att man kan behöva ladda batterierna t.ex dagen innan man ska ha barnet i några dagar.

    Hade ibland önskat att jag kunde vara med lite oftare när sonen är med eftersom det är ju en del av hans liv och man vill ju bli inkluderad där med. Har vid ett par tillfällen varit med på middag med sonen och hans farmor/farfar så förhoppningsvis kommer den biten lösa sig. Vill att allt ska kännas bra för honom samtidigt som man är orolig för hur saker ska bli när man träffar någon med barn sen innan (inte gjort det tidigare).


    Du kanske gör bäst i att träffa någon som är på samma våglängd, dvs inte har barn sedan förut och ganska fasta rutiner och principer i sitt liv som denna man verkar ha. Jag hade som princip att ALDRIG dejta någon med barn när jag inte hade barn själv. Nu dejtar jag inte någon som INTE har barn. För de förstår inte.
  • Anonym (Slummergumman)

    Li: jag tog upp frågan om barn tidigt. Sa att jag ville ha barn framöver och han sa att han kunde absolut tänka sig fler, han har ju bara ett själv. Så då får jag lita på att han inte bara är ute efter att vara casual

  • Anonym (Li)
    Anonym (T) skrev 2023-02-06 12:52:44 följande:

    De va bästa tiden att va särbo. Då  kan båda ha mer tid för sitt å man längtar å slipper små tjafs om ingenting. 


    Därför fortsätter man med det. Är övertygad om att det går att vara särbo även om man har barn, men få verkar försöka med det. Jag hatar att bo ihop med någon annan (förutom mitt barn) och skulle aldrig utsätta mig för det igen. Men vissa verkar ha som livsmål att vara sambo, då får man väl stå sitt kast när man bråkar om ludd i tumlaren eller vem som ska handla mjölk...
  • Anonym (Li)
    Anonym (Slummergumman) skrev 2023-02-06 15:22:45 följande:

    Li: jag tog upp frågan om barn tidigt. Sa att jag ville ha barn framöver och han sa att han kunde absolut tänka sig fler, han har ju bara ett själv. Så då får jag lita på att han inte bara är ute efter att vara casual


    Ja, då kanske det är så då. Men kan ju även vara att han vill ta det lugnt och inte rusa in i saker. Han har ändå en 3-åring vilket är fullt tillräckligt vissa dagar, 3-åringar är skitjobbiga. Och då kanske han inte alltid vill ha dig där varje kväll när han försökt natta i 3 timmar, bråkat om maten och försökt borsta tänderna på något som kan liknas vid en katt i en torktumlare utan bara ta en dusch och glo på en serie. Och de dagar han inte har barnet så kanske han vill göra något enbart för sig själv. Tror du får ta i beaktande att detta kanske kommer att gälla även om ni skulle vara sambos, att han behöver lite space och få göra något annat vissa dagar utan att du blir sur.
  • Anonym (Slummergumman)
    Anonym (Li) skrev 2023-02-06 16:32:25 följande:
    Ja, då kanske det är så då. Men kan ju även vara att han vill ta det lugnt och inte rusa in i saker. Han har ändå en 3-åring vilket är fullt tillräckligt vissa dagar, 3-åringar är skitjobbiga. Och då kanske han inte alltid vill ha dig där varje kväll när han försökt natta i 3 timmar, bråkat om maten och försökt borsta tänderna på något som kan liknas vid en katt i en torktumlare utan bara ta en dusch och glo på en serie. Och de dagar han inte har barnet så kanske han vill göra något enbart för sig själv. Tror du får ta i beaktande att detta kanske kommer att gälla även om ni skulle vara sambos, att han behöver lite space och få göra något annat vissa dagar utan att du blir sur.
    Ja absolut :) jag har blivit mer förstående för saker och ting med tiden, även om det nog är mycket jag inte förstår ännu.

    Jag är också introvert och i behov av egentid, har flera hobbies som jag vill utöva. Tror samboskap framöver hade gjort saker enklare i och med att den andre är "där" utan att man för den skull måste umgås plus att man får sova tillsammans.
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (Slummergumman) skrev 2023-02-06 09:03:09 följande:

    Däremot vore det trevligt om han oftare bjöd in mig till att sova över när han han är sonen. Det har hänt några gånger (utan att jag frågat bör nämas) och det har funkat bra.

    Om relationen ska ha en framtid och utveckling behöver det ju börja hända eller åtminstone diskuteras då en relation oftast innebär att man involverar varandra i varandras liv vilket är svårt när man bara har sms-kontakt halva veckan. Sedan att han kanske inte alltid orkar umgås förstår jag, men att regelbundet bara ses en halv vecka känns ju heller inte helt hållbart. 


    Du skriver att ni har varit ihop några månader, hur många månader är det? Tänker bara att inte alla vill inkludera sitt barn så tidigt och intensivt i en relativt ny relation.
  • Anonym (Slummergumman)
    Anonym (Elsa) skrev 2023-02-06 17:47:08 följande:
    Du skriver att ni har varit ihop några månader, hur många månader är det? Tänker bara att inte alla vill inkludera sitt barn så tidigt och intensivt i en relativt ny relation.
    Svårt att räkna då vi sågs på distans i några månader men ca 10 mån hr vi hängt ihop, sågs kanske 2-3 ggr/mån fram tills för en månad sedan. Så ja, det kanske är normal takt? 
  • Anonym (((Josef)))
    Anonym (Slummergumman) skrev 2023-02-06 19:38:45 följande:
    Svårt att räkna då vi sågs på distans i några månader men ca 10 mån hr vi hängt ihop, sågs kanske 2-3 ggr/mån fram tills för en månad sedan. Så ja, det kanske är normal takt? 
    anledningen till att jag inte kom sist var för att det kändes som en stor förändring i mitt liv att jag nu "har" någon och det är en stor förändring, kunde bara liksom inte stå ut med det. , får se när jag kommer igwn
  • Anonym ((Josef)))
    Anonym (Slummergumman) skrev 2023-02-04 20:55:49 följande:
    Hur många av er sov INTE ihop varje natt när ni blev ihop? Hur ofta är normalt??

    Jag och killen har varit ihop några månader. Jag är 33, han 42. Vi har kul ihop och han säger att han känner starkt för mig. 

    Problemet är att jag önskar vi kunde sova ihop oftare. Såklart man behöver egentid, hobbies, kompisar etc. Men tycker det vore trevligt om jag eller han kom förbi efteråt bara för att sova ihop/äta frukost och sedan gå åt varsitt håll och göra varsin grej.

    T.ex idag åkte han hem från mig vid lunchtid och ville ha en kväll för sig själv men sa att vi får planera något snart. Han var kärleksfull som vanligt och jag vet att han har haft en stressig vecka så var inga konstigheter egentligen men att han väljer att sova ensam skaver lite.

    Vi sover i snitt ihop 3-4 ggr/vecka . Han hämtar ofta initativ till att ses och vi messar ofta när vi inte är tillsammans. Nu jobbar vi oregelbundna tider så går inte att sova varje dag, men idag är han ledig så det hade ju gått.

    Vill inte göra en höna av en fjäder, vill ju inte att han ska känna sig kvävd, men önskar väl mest skriva av mig få lite perspektiv på saken.  När jag är kär vill jag sova ihop varje natt även om vi inte bor ihop och trodde alla var så?


    tja, vi dansar ihop innan vi börjar diskutera att sova ihop. 

    tänkte att vi kan göra det redan nästa månad, ska ha med partyprylar med
  • Anonym (Numera sambo)

    Jag och min sambo spenderade drygt 2 år med att pendla till varandra, vi träffades onsdag och fredag-söndag varje vecka, varannan vecka hos honom och varannan hos mig.

    Var ett bra upplägg tycker jag, och det var ganska skönt de dagar vi inte sågs eftersom att vi blev så uppslukade av varandra så fort vi var på samma ställe och inte fick något vettigt gjort

    Så de dagarna vi inte sågs fixade jag hemma (tvätt/städ/inköp osv) så jag kunde ägna mig åt honom när vi sågs. Fint som snus!

    Numera är vi sambo och har en annan typ av liv, det är fint som snus det med

Svar på tråden Hur många av er sov INTE ihop varje natt när ni blev ihop? Hur ofta är normalt??