-
Har två barn sedan tidigare relation. Väntar vårt gemensamma barn. Pojkvännen är helt underbar mot mig. Kärleksfull och respektfull. Men inte mot barnen.Idag rann bägaren över när han matade 8 månadersbebisen. Barnet visade att hen inte ville ha mat och grät. Han säger "det är inte ett dugg synd om dig, du ska äta tills varenda droppe är slut, du gör som storasyskonet och gråter när du inte får som du vill. Jag fick tillslut nog och sa nu räcker det och tog barnet. Då tog han nappflaskan och sa att barnet ska ju inte ha mer mat tydligen och kastar iväg flaskan så våldsamt att den går sönder. Jag blir ledsen och stressad, börjar blöda näsblod och gråter. Det känns så fel i hela mig. vad ska jag göra? Jag är orolig att han inte kommer kunna vara med våran bebis sen bär den är född. -
Svar på tråden Tycker min pojkvän inte är jättesnäll mot mina barn
-
Lämna.
För barnens skull.
och gör abort eller se till att krångla så länge du kan om vårdbaden för den mille.
Du förtjänar bättre och om inte annat så förtjänar barnen det bättre. -
Vad du ska göra är att lämna.Anonym (Mamma) skrev 2023-03-05 00:19:56 följande:Tycker min pojkvän inte är jättesnäll mot mina barnHar två barn sedan tidigare relation. Väntar vårt gemensamma barn. Pojkvännen är helt underbar mot mig. Kärleksfull och respektfull. Men inte mot barnen.Idag rann bägaren över när han matade 8 månadersbebisen. Barnet visade att hen inte ville ha mat och grät. Han säger "det är inte ett dugg synd om dig, du ska äta tills varenda droppe är slut, du gör som storasyskonet och gråter när du inte får som du vill. Jag fick tillslut nog och sa nu räcker det och tog barnet. Då tog han nappflaskan och sa att barnet ska ju inte ha mer mat tydligen och kastar iväg flaskan så våldsamt att den går sönder. Jag blir ledsen och stressad, börjar blöda näsblod och gråter. Det känns så fel i hela mig. vad ska jag göra? Jag är orolig att han inte kommer kunna vara med våran bebis sen bär den är född.
Han är inte snäll och barnen ska inte behöva utsättas för honom.
Det hoppas jag att du inser. -
I det här fallet låter det som att mamman är en lika stor bov som pappan.
Man kan bara hoppas att barnen blir omhändertagna och ju förr, desto bättre.
Jag har noll förhoppningar på att TS kommer att ta sitt ansvar. Går man in i ett nytt förhållande och dessutom blir gravid innan ens barn är ett år gammalt visar det på att man är totalt oansvarig och impulsstyrd på ett sätt som inte gynnar varken en själv eller barnen.
Jag tycker väldigt synd om dessa barn, för de kommer utsättas för så mycket innan de äntligen får ett nytt tryggt hem med trygga vuxna. -
Ts bor ihop med den här mannen och det åligger socialnämnden att utreda och fastställa faderskapet - vilket i det här fallet inte är särskilt svårt.lövet2 skrev 2023-03-05 17:56:01 följande:Ingen behöver skriva på faderskapspapperen. Fader Okänd är rätt vanligt. Och självklart kan pappan kontakta soc och kräva en utredning, men det tar tid. Lång tid. Det kräver tålamod från pappans sida och att han sköter sig prickfritt under tiden. En chansning - visst - men det kan vara babyns bästa chans. -
Lämna honom.
Och det här har jag aldrig skrivit på FL tidigare, för jag är inget abortfan alls. Men i ditt fal tycker jag absolut att du bör överväga det. Du behöver klara av att ta hand om de barn du redan har innan du får ett till och dessutom med en uppenbar knäppgök.
-
Tror knappast att TS kan uppge fader okänd när hon sammanbor med en man. Han lär kallas till möte och testas för faderskap antingen han vill eller inte.lövet2 skrev 2023-03-05 17:56:01 följande:Ingen behöver skriva på faderskapspapperen. Fader Okänd är rätt vanligt. Och självklart kan pappan kontakta soc och kräva en utredning, men det tar tid. Lång tid. Det kräver tålamod från pappans sida och att han sköter sig prickfritt under tiden. En chansning - visst - men det kan vara babyns bästa chans. -
Du kan inte vägra gemensam vårdnadAnonym (Mamma) skrev 2023-03-05 13:28:36 följande:Han sjönk i mina ögon igår för detta är totalt oacceptabelt. Har inte sagt annat. Jag blir förvånad eftersom den sida han visade igår inte stämmer överens om den person han vart innan. Självklart kommer jag inte acceptera detta. Har gråtit till och från i ett halvt dygn för det är inte denna man jag älskar utan den han visat sig innan. Självklart kommer han inte vara själv med barnen förens han ändrat sitt beteende och eftersom bebisen i magen inte är född så kan jag helt enkelt vägra gemensam vårdnad. Så han inte behöver vara föräldrarledig och tappa tålamodet totalt. Jag kommer inte acceptera detta. För barnen har inte gjort fel.
Du kan förhala processen lite men det slutar med gemensam vårdnad om det är hans önskemål.
Oavsett om ni har gemensam vårdnad eller inte så har han rätt att träffa barnet i lika stor utsträckning -
En pojkvän dribblar man inte bort ur ekvationen så enkeltlövet2 skrev 2023-03-05 17:30:12 följande:Det går mycket bra att hindra honom. Faderskapspapperen skrivs inte på förrän barnet är fött. TS kan hävda att någon annan är far till barnet.
Han kommer naturligtvis tala om att han är far till barnet och soc kommer kolla det -
Bra att du reagerar på beteendet det är inte så enkelt att lämna men du behöver lämna för dig och barnens skull...
-
Snälla lämna honom. Tänk på dig själv och dina barn i framtiden, du vill kunna se tillbaka och känna att du satte stopp för hans beteende redan vid första galenskapen. Tyvärr börjar det ofta med att han gör sönder saker, sen kan det eskalera och det blir ännu svårare att ta sig ur det. Förminska inte hans beteende med flaskan han gjorde sönder bara för att han är snäll mot dig, för det är klart att han är, du kan säga ifrån och gripa in men det kan inte ett barn. Man gör bara inte så mot ett litet barn. Låt honom inte få chansen att göra så igen, utan ta en paus och lämna honom.