• Anonym (Mamma)

Tycker min pojkvän inte är jättesnäll mot mina barn

Har två barn sedan tidigare relation. Väntar vårt gemensamma barn. Pojkvännen är helt underbar mot mig. Kärleksfull och respektfull. Men inte mot barnen. 
    Idag rann bägaren över när han matade 8 månadersbebisen. Barnet visade att hen inte ville ha mat och grät. Han säger "det är inte ett dugg synd om dig, du ska äta tills varenda droppe är slut, du gör som storasyskonet och gråter när du inte får som du vill. Jag fick tillslut nog och sa nu räcker det och tog barnet. Då tog han nappflaskan och sa att barnet ska ju inte ha mer mat tydligen och kastar iväg flaskan så våldsamt att den går sönder. Jag blir ledsen och stressad, börjar blöda näsblod och gråter. Det känns så fel i hela mig. vad ska jag göra? Jag är orolig att han inte kommer kunna vara med våran bebis sen bär den är född. 
  • Svar på tråden Tycker min pojkvän inte är jättesnäll mot mina barn
  • ostmannen

Om du inte lämnar honom så hoppas jag socialen tar hand om barnen, för han verkar helt sjuk i huvudet.

• Anonym (hmm)
    ostmannen skrev 2023-03-05 07:48:25 följande:

Om du inte lämnar honom så hoppas jag socialen tar hand om barnen, för han verkar helt sjuk i huvudet.

Socialen kommer ta hand om ALLA barnen om inte ts lämnar! Det kan jag nästan garantera!
  • Anonym (K)
    Anonym (Mamma) skrev 2023-03-05 00:39:48 följande:

Jag vet att det är tidigt att skaffa barn men eftersom det redan skett och det är inte det min fråga handlar om så tänker jag inte diskutera den saken. 

Jag vill bara ha något bra tips på vem jag kan prata med eller hur jag ska göra. Han tycker nog att jag överreagerar men för mig känns det fel. Flaskan var inte gjord i plast, det är en herobility glasflaska med silikonskydd runtom. 

Jag trodde verkligen inte att det skulle bli såhär eftersom att den tiden jag känt honom har han visar väldigt fina sidor. Han är väldigt omtänksam och kärleksfull mot mig och vi bråkar näst intill aldrig. Men jag känner att jag inte kan prata med någon, jag fattar att socialen kommer bli indragen då. 

Pojkvännen säger till mig att man behöver tvångsmata eftersom socialen kommer om barnen blir för smal ovh att man kan prata så med bebisar för dom förstår inte. Men jag tror barnet känner av hans stress och oro. Jag tycker det är obehagligt när någon pratar på det där sättet med ett litet barn. 

Barnet blev lungt direkt när jag tog över. Värmde ny mat och hon åt upp allt utan att ens tveka på det och somnade gott. 

Nej men varsågod att skaffa barn med en idiot! Du kan se fram emot ett flertal orosanmälningar i framtiden, både gällande honom OCH dig själv. Ingen av er verkar ju kapabla till att hantera föräldraskap.

Det är helt skit samma om han är fin mot dig, du skyddar inte dina barn och vill inte ta till dig sanningen. Det är ingen vits att någon skriver råd till dig för det som behövs göras är sånt som du inte vill göra.

Du borde fortfarande göra abort om det är fysiskt möjligt och dumpa den där karln. Och du måste fatta detta: han misshandlar dina barn fysiskt och psykiskt. Man får inte tvångsmata barn! Man får inte tilltala dem så som han gör! Har du ingen som helst känsla i kroppen för att skydda de barn du redan har??
  • Fiona M

Helt självklart, men skriver det ändå:Kan du inte prata med honom och han inte kan bete sig mot barnen så har ni ingen framtid.

• Anonym (Ina)

Vem fan blir gravid när ens yngsta ur ett annat förhållande endast är 8 månader? Inte konstigt det blir såhär. Skydda dina barn för fan. 

• Anonym (X)

Var ni vänner medan du var tillsammans med det andra barnets pappa?

• Anonym (HH)

Är det här en seriös tråd eller??

Kanske dags för barnen att flytta hem till sin pappa...

• Jemp

Du kan inte låta barnen växa upp med sådan aggression omkring sig och riktad mot dem. Att tappa tålamodet på en sån liten och så obehärskat? Det gör man inte. Givetvis förstår barnet/bebisen bemötandet och blir stressad. Och såklart ska man inte tvångsmata barn. 
    Hur ska du skydda ert gemensamma barn när han är ensam med hen? Föräldraledighet?

• Jemp

Du kan inte låta barnen växa upp med sådan aggression omkring sig och riktad mot dem. Att tappa tålamodet på en sån liten och så obehärskat? Det gör man inte. Givetvis förstår barnet/bebisen bemötandet och blir stressad. Och såklart ska man inte tvångsmata barn. 
    Hur ska du skydda ert gemensamma barn när han är ensam med hen? Föräldraledighet?

Svar på tråden Tycker min pojkvän inte är jättesnäll mot mina barn