• Anonym (Mamma)

Tycker min pojkvän inte är jättesnäll mot mina barn

Har två barn sedan tidigare relation. Väntar vårt gemensamma barn. Pojkvännen är helt underbar mot mig. Kärleksfull och respektfull. Men inte mot barnen. 
    Idag rann bägaren över när han matade 8 månadersbebisen. Barnet visade att hen inte ville ha mat och grät. Han säger "det är inte ett dugg synd om dig, du ska äta tills varenda droppe är slut, du gör som storasyskonet och gråter när du inte får som du vill. Jag fick tillslut nog och sa nu räcker det och tog barnet. Då tog han nappflaskan och sa att barnet ska ju inte ha mer mat tydligen och kastar iväg flaskan så våldsamt att den går sönder. Jag blir ledsen och stressad, börjar blöda näsblod och gråter. Det känns så fel i hela mig. vad ska jag göra? Jag är orolig att han inte kommer kunna vara med våran bebis sen bär den är född. 
  • Svar på tråden Tycker min pojkvän inte är jättesnäll mot mina barn
  • Pope Joan II

Jag blir så beklämd när jag läser om sådant här. En kvinna som tycker att hennes partner är så fin och gullig trots att han behandlar en bebis riktigt illa. 

Det är förstås något allvarligt fel inte bara på honom men också på henne som väljer ett destruktivt liv för sina barn. 

• Anonym (Mamma)

Han sjönk i mina ögon igår för detta är totalt oacceptabelt. Har inte sagt annat. Jag blir förvånad eftersom den sida han visade igår inte stämmer överens om den person han vart innan. Självklart kommer jag inte acceptera detta. Har gråtit till och från i ett halvt dygn för det är inte denna man jag älskar utan den han visat sig innan. Självklart kommer han inte vara själv med barnen förens han ändrat sitt beteende och eftersom bebisen i magen inte är född så kan jag helt enkelt vägra gemensam vårdnad. Så han inte behöver vara föräldrarledig och tappa tålamodet totalt. Jag kommer inte acceptera detta. För barnen har inte gjort fel. 

• Anonym (K)
    Anonym (Mamma) skrev 2023-03-05 13:28:36 följande:

Han sjönk i mina ögon igår för detta är totalt oacceptabelt. Har inte sagt annat. Jag blir förvånad eftersom den sida han visade igår inte stämmer överens om den person han vart innan. Självklart kommer jag inte acceptera detta. Har gråtit till och från i ett halvt dygn för det är inte denna man jag älskar utan den han visat sig innan. Självklart kommer han inte vara själv med barnen förens han ändrat sitt beteende och eftersom bebisen i magen inte är född så kan jag helt enkelt vägra gemensam vårdnad. Så han inte behöver vara föräldrarledig och tappa tålamodet totalt. Jag kommer inte acceptera detta. För barnen har inte gjort fel. 

Bra. Då gör du slut IDAG.
  • Anonym (Vega)

Du har ju redan accepterat det genom att stanna kvar.

Varför vill du utsätta dina barn att bo med en sådan man? Älskar du dem inte?
  • Anonym (Omedelbums!)

Idioter ändrar sig aldrig eftersom de aldrig tycker de gjort nåt fel. Du har absolut inget annat val än att lämna. Förmodligen har det funnits varningsflaggor innan, men du kastade dig in i relationen ändå och blev gravid på studs. Nu får du ta ditt ansvar- för dina barns skull. Hade jag vetat vem du är hade jag själv anmält dig till soc. Och jag är ändå en människa som ytterst sällan anser soc.anmälningar är av godo så det säger en del om hur allvarligt jag ser på detta.

• Anonym (H)

Jag tror inte det kommer bli bättre, snarare tvärtom. Ett barn till kommer ju inte göra läget lugnare/tystare. Tänk om nya bebis får kolik.. Du kommer att få trippa på tå och vara allmänt stressad jämt över att ha koll på hans humör. Blir rädd för din och barnens skull

• Jemp

Bra. Egen vårdnad förutsatt att han accepterar det då. Fram tills han vill ha umgänge.
  • Anonym (Herregud)

Hur tänkte du när du skaffade barn med en ny man när du nyligen fått barn med ditt ex? Du bör genast lämna denne man och sedan tänka dig för både en och två gånger innan du skaffar barn med någon ny.

• Anonym (Hemskt)

Akta dig och var rädd om dina barn.Han beter sig som en bråkig 3-åring.Lita inte på honom.

• Anonym (Stina)

Detta eviga gråtande som kvinnor på familjeliv ägnar sig åt? män beter sig som stora svin mot er och ni sätter er och gråter och hoppas att han ska tycka synd om er och bli snäll. 

Sluta gråt, bli arg! Nu ska du få en reality check av vad dina barn har fått uppleva: 

Att bli tvingad att äta
    att den antagligen rätt främmande styvpappan blir arg och skriker för något som är helt omöjligt för ett barn att förstå 
    att mamma blir upprörd och tar upp barnet
    att styvpappam slår sönder nappflaskan som för de flesta barn symboliserar en väldigt massa saker 
    att det låter en massa 
    att mamma börjar gråta och bli hysterisk 
    att mamma blöder näsblod
    att mamma gråter en hel dag 

Det här är SJUKT och det finns inget i detta som dina barn kan förstå eller hantera. 

Du har träffat en ny man för fort, du har blivit gravid för fort, du har inte haft koll på vem han är utan har släppt in ett stort as i ditt hem. Han ska ut. Du får ta tag i situationen och inte gå och gråta mer. Du har begått ett misstag: du har inte haft bra omdöme när du valt partner. Sånt händer. så nu får du lösa detta. Du kan inte bo med denne man. Du måste få bort honom från dina barn. 

Svar på tråden Tycker min pojkvän inte är jättesnäll mot mina barn