• Anonym (Mamma)

Tycker min pojkvän inte är jättesnäll mot mina barn

Har två barn sedan tidigare relation. Väntar vårt gemensamma barn. Pojkvännen är helt underbar mot mig. Kärleksfull och respektfull. Men inte mot barnen. 
    Idag rann bägaren över när han matade 8 månadersbebisen. Barnet visade att hen inte ville ha mat och grät. Han säger "det är inte ett dugg synd om dig, du ska äta tills varenda droppe är slut, du gör som storasyskonet och gråter när du inte får som du vill. Jag fick tillslut nog och sa nu räcker det och tog barnet. Då tog han nappflaskan och sa att barnet ska ju inte ha mer mat tydligen och kastar iväg flaskan så våldsamt att den går sönder. Jag blir ledsen och stressad, börjar blöda näsblod och gråter. Det känns så fel i hela mig. vad ska jag göra? Jag är orolig att han inte kommer kunna vara med våran bebis sen bär den är född. 
  • Svar på tråden Tycker min pojkvän inte är jättesnäll mot mina barn
  • Anonym (Jcruovf)

Du ska givetvis dumpa honom. I morgon. 

• Tow2Mater

En 8 månaders och en på väg med ny man redan. Kanske han tagit på sig för mycket.

Ar det för sent för abort ? Annars kanske det skulle vara något att fundera på....

• Miss Skywalker

Du har en 8 månaders bebis med en annan man och är redan gravid med en ny?!!

• Anonym (K)

Gör abort. Boka tid på måndag. Upp till 18:e veckan har man fri abort i Sverige. Du vill INTE ha den där som pappa! Jag fattar inte att du är tillsammans med en som behandlar dina barn illa, än mindre funderar på att skaffa fler med honom. Gör slut idag!

• Anonym (varningsflagg)

Han verkar väldigt instabil i humöret.... jag tror inte att han kommer bli en bra förälder tyvärr....  hoppas du kan få hjälp o stöd i från annat håll. 
    Du ska inte behöva vara rädd för att han ska få ett utbrott.... sånt kan ju också eskalera....

• Anonym (Mamma)

Jag vet att det är tidigt att skaffa barn men eftersom det redan skett och det är inte det min fråga handlar om så tänker jag inte diskutera den saken. 

Jag vill bara ha något bra tips på vem jag kan prata med eller hur jag ska göra. Han tycker nog att jag överreagerar men för mig känns det fel. Flaskan var inte gjord i plast, det är en herobility glasflaska med silikonskydd runtom. 

Jag trodde verkligen inte att det skulle bli såhär eftersom att den tiden jag känt honom har han visar väldigt fina sidor. Han är väldigt omtänksam och kärleksfull mot mig och vi bråkar näst intill aldrig. Men jag känner att jag inte kan prata med någon, jag fattar att socialen kommer bli indragen då. 

Pojkvännen säger till mig att man behöver tvångsmata eftersom socialen kommer om barnen blir för smal ovh att man kan prata så med bebisar för dom förstår inte. Men jag tror barnet känner av hans stress och oro. Jag tycker det är obehagligt när någon pratar på det där sättet med ett litet barn. 

Barnet blev lungt direkt när jag tog över. Värmde ny mat och hon åt upp allt utan att ens tveka på det och somnade gott. 

• Anonym (varningsflagg)

Hej, jag förstår att du sett dom fina sidorna hos honom, tyvärr kanske kärleken är blind.....men att han verkar rädd för att socialen ska komma om barnen inte äter det låter också som att han är paranoid inte friskt tänkande... 
    Tyvärr känner jag igen vibbarna ifrån en vän till mig.... 
    Hon har barn med en instabil man....
    Och det var först när dom fått barn som det visade sig. Men jag hade sett tendenser innan som jag undrade över... som jag själv skulle valt bort personen för. 
    Typ att han blev jätteorolig när hon inte svarade i telefonen när han ringde på hemligt nummer utomlands ifrån....Han blev arg och orolig och hade tänkt ringa polisen hade han sagt... Galet.....
    Ta hjälp av kvinnofridslinjen....dom kan stötta dig...
    Jag håller på att stötta min vän att kunna lämna.... för han skyller sitt beteende på henne, verkar inte vilja förändras överhuvudtaget.....Han kan också vara jättetrevlig, snäll och omtänksam... Men han är som två olika personligheter säger min väninna.... 

• ClumsySmurf

Är man så mot en 8 månaders har man problem.
    Du kanske har varit lättsam än så länge så det är därför han (fortfarande) är kärleksfull.

"Pojkvännen säger till mig att man behöver tvångsmata eftersom socialen kommer om barnen blir för smal"
    han ljuger.

• Anonym (Ring socialtjänsten)
    Anonym (Mamma) skrev 2023-03-05 00:39:48 följande:

Jag vet att det är tidigt att skaffa barn men eftersom det redan skett och det är inte det min fråga handlar om så tänker jag inte diskutera den saken. 

Jag vill bara ha något bra tips på vem jag kan prata med eller hur jag ska göra. Han tycker nog att jag överreagerar men för mig känns det fel. Flaskan var inte gjord i plast, det är en herobility glasflaska med silikonskydd runtom. 

Jag trodde verkligen inte att det skulle bli såhär eftersom att den tiden jag känt honom har han visar väldigt fina sidor. Han är väldigt omtänksam och kärleksfull mot mig och vi bråkar näst intill aldrig. Men jag känner att jag inte kan prata med någon, jag fattar att socialen kommer bli indragen då. 

Pojkvännen säger till mig att man behöver tvångsmata eftersom socialen kommer om barnen blir för smal ovh att man kan prata så med bebisar för dom förstår inte. Men jag tror barnet känner av hans stress och oro. Jag tycker det är obehagligt när någon pratar på det där sättet med ett litet barn. 

Barnet blev lungt direkt när jag tog över. Värmde ny mat och hon åt upp allt utan att ens tveka på det och somnade gott. 

Men hur länge har du känt honom? Man vet inte hur en människa är efter ett halvår. Det är ju otroligt oroväckande att han så tidigt i relationen visar upp ett sånt beteende. 
    Och vad är det för märkligt förhållande ni har till socialtjänsten? Båda två dessutom. De finns till för att stödja familjer som inte klara av att tillgodose barnens behov. Och det låter faktiskt som om du skulle behöva ringa till dom och be om hjälp, för man tvångsmatar givetvis inte en bäbis och det låter inte jättebra att skaffa en ny liten med en man som uppvisar våldstendenser. Men se det som en tillgång att du kan ringa dom istället för något skrämmande. 
  • ClumsySmurf
    Anonym (varningsflagg) skrev 2023-03-05 00:58:35 följande:

Hej, jag förstår att du sett dom fina sidorna hos honom, tyvärr kanske kärleken är blind.....men att han verkar rädd för att socialen ska komma om barnen inte äter det låter också som att han är paranoid inte friskt tänkande... 
    Tyvärr känner jag igen vibbarna ifrån en vän till mig.... 
    Hon har barn med en instabil man....
    Och det var först när dom fått barn som det visade sig. Men jag hade sett tendenser innan som jag undrade över... som jag själv skulle valt bort personen för. 
    Typ att han blev jätteorolig när hon inte svarade i telefonen när han ringde på hemligt nummer utomlands ifrån....Han blev arg och orolig och hade tänkt ringa polisen hade han sagt... Galet.....
    Ta hjälp av kvinnofridslinjen....dom kan stötta dig...
    Jag håller på att stötta min vän att kunna lämna.... för han skyller sitt beteende på henne, verkar inte vilja förändras överhuvudtaget.....Han kan också vara jättetrevlig, snäll och omtänksam... Men han är som två olika personligheter säger min väninna.... 

kanske paranoid som i överdriven svartsjuka men resten är med 99% säkerhet lögner
Svar på tråden Tycker min pojkvän inte är jättesnäll mot mina barn