• Anonym (Mamma)

Tycker min pojkvän inte är jättesnäll mot mina barn

Har två barn sedan tidigare relation. Väntar vårt gemensamma barn. Pojkvännen är helt underbar mot mig. Kärleksfull och respektfull. Men inte mot barnen. 
    Idag rann bägaren över när han matade 8 månadersbebisen. Barnet visade att hen inte ville ha mat och grät. Han säger "det är inte ett dugg synd om dig, du ska äta tills varenda droppe är slut, du gör som storasyskonet och gråter när du inte får som du vill. Jag fick tillslut nog och sa nu räcker det och tog barnet. Då tog han nappflaskan och sa att barnet ska ju inte ha mer mat tydligen och kastar iväg flaskan så våldsamt att den går sönder. Jag blir ledsen och stressad, börjar blöda näsblod och gråter. Det känns så fel i hela mig. vad ska jag göra? Jag är orolig att han inte kommer kunna vara med våran bebis sen bär den är född. 
  • Svar på tråden Tycker min pojkvän inte är jättesnäll mot mina barn
  • Anonym (Blir förbannad när jag läser)
    Anonym (Mamma) skrev 2023-03-05 13:28:36 följande:

Självklart kommer han inte vara själv med barnen förens han ändrat sitt beteende och eftersom bebisen i magen inte är född så kan jag helt enkelt vägra gemensam vårdnad. 

Vad hjälper det att han inte kommer att vara själv när han misshandlar dina barn när du är närvarande?
  • Anonym (Becca)

Jag har levt med en man som misshandlat både mig och barnen psykiskt, så när jag säger detta så talar jag utav erfarenhet och ju längre tid du väntar ju svårare blir det:

LÄMNA KARLFAN OMGÅENDE!!!

• Anonym (K)
    Anonym (Mamma) skrev 2023-03-05 13:28:36 följande:

Självklart kommer han inte vara själv med barnen förens han ändrat sitt beteende och eftersom bebisen i magen inte är född så kan jag helt enkelt vägra gemensam vårdnad. Så han inte behöver vara föräldrarledig och tappa tålamodet totalt. Jag kommer inte acceptera detta. För barnen har inte gjort fel. 

Ts, du kommer inte kunna hindra honom från gemensam vårdnad om han går till tingsrätten och ansöker om det. Du kommer också få svårt att hävda att han inte får umgås ensam med barnet. GÖR ABORT.
  • lövet2
    Anonym (K) skrev 2023-03-05 17:17:59 följande:
    Ts, du kommer inte kunna hindra honom från gemensam vårdnad om han går till tingsrätten och ansöker om det. Du kommer också få svårt att hävda att han inte får umgås ensam med barnet. GÖR ABORT.
    Det går mycket bra att hindra honom. Faderskapspapperen skrivs inte på förrän barnet är fött. TS kan hävda att någon annan är far till barnet.
  • Anonym (K)
    lövet2 skrev 2023-03-05 17:30:12 följande:
    Det går mycket bra att hindra honom. Faderskapspapperen skrivs inte på förrän barnet är fött. TS kan hävda att någon annan är far till barnet.
    Vem skriver frivilligt under faderskap för en unge man inte är pappa till..? Det skulle ha en väldigt stor inverkan på den personens liv och framtid, ekonomi och ev. framtida relationer. För att inte tala om arvsfrågan.

Lång diskussion som du säkert sett förut på FL men pappan kan kontakta soc och tala om att han är pappa till barnet, det finns säkert bevis i form av meddelanden och annat där ts skriver att han är pappan, soc gör en utredning, dna-test utförs osv osv och i slutänden så blir det ändå den här killen som står som pappa. Eller så kan man skippa cirkusen där man som mamma bara framställer sig själv i tvivelaktigt sken och erkänner det direkt.
  • lövet2
    Anonym (K) skrev 2023-03-05 17:33:44 följande:
    Vem skriver frivilligt under faderskap för en unge man inte är pappa till..? Det skulle ha en väldigt stor inverkan på den personens liv och framtid, ekonomi och ev. framtida relationer. För att inte tala om arvsfrågan.

Lång diskussion som du säkert sett förut på FL men pappan kan kontakta soc och tala om att han är pappa till barnet, det finns säkert bevis i form av meddelanden och annat där ts skriver att han är pappan, soc gör en utredning, dna-test utförs osv osv och i slutänden så blir det ändå den här killen som står som pappa. Eller så kan man skippa cirkusen där man som mamma bara framställer sig själv i tvivelaktigt sken och erkänner det direkt.
    Ingen behöver skriva på faderskapspapperen. Fader Okänd är rätt vanligt. Och självklart kan pappan kontakta soc och kräva en utredning, men det tar tid. Lång tid. Det kräver tålamod från pappans sida och att han sköter sig prickfritt under tiden. En chansning - visst - men det kan vara babyns bästa chans.
  • Anonym (K)
    lövet2 skrev 2023-03-05 17:56:01 följande:
    Ingen behöver skriva på faderskapspapperen. Fader Okänd är rätt vanligt. Och självklart kan pappan kontakta soc och kräva en utredning, men det tar tid. Lång tid. Det kräver tålamod från pappans sida och att han sköter sig prickfritt under tiden. En chansning - visst - men det kan vara babyns bästa chans.
    Prickfritt på vilket sätt menar du? Han lär ju inte få träffa barnet under tiden och har inget att bevisa. Utredningen gäller faderskap, inte lämplighet. Kräver inget tålamod heller, vad skulle han behöva ha tålamod med menar du? Utredningen tar den tid den tar, han får väl avvakta med FL-dagar och umgänge under tiden. Däremot som sagt så ställer det mamman i dålig dager om hon försöker ljuga om faderskapet (förutom att hon redan visar dåligt omdöme med tanke på vem hon valt att skaffa barn med).
  • lövet2
    Anonym (K) skrev 2023-03-05 18:25:20 följande:
      Utredningen gäller faderskap, inte lämplighet.
    Lämpligheten gäller när han sedan kräver umgängesrätt. Det tar också sin lilla tid, och om han ställt till det på något sätt, så kan det bli trassel med umgängesrätten.
  • Anonym (K)
    lövet2 skrev 2023-03-05 21:26:37 följande:
    Lämpligheten gäller när han sedan kräver umgängesrätt. Det tar också sin lilla tid, och om han ställt till det på något sätt, så kan det bli trassel med umgängesrätten.
    Ja, det är en mycket senare fråga och det ska mycket till innan umgänge nekas. Om ts inte har några bevis för hur han håller på nu så är det bara ord mot ord. Om hon då (som någon så duktigt föreslog) också har ljugit om faderskapet så kan man gissa vem som framstår som den bättre av de två. Vad är det du tänkt att han skulle ha ställt till med mellan födsel och tingsrätt när han antagligen inte ens fått träffa barnet?
  • Tow2Mater
    lövet2 skrev 2023-03-05 21:26:37 följande:
    Barnet har umgängesrätt.

Tyvärr är ju pappor inte jämställda enligt lagen idag. Mammor har större ojämlika rättigheter.
Svar på tråden Tycker min pojkvän inte är jättesnäll mot mina barn