• t123

BF december 2023

Hej! Startar en tråd för oss med BF i december 2023 😀 Jag är beräknad precis i månadsskiftet november-december men har gått över tiden de andra gångerna så det är nog lika bra att ställa in sig på decemberbebis 😅

Hoppas tråden fylls på nu framöver!

• Svar på tråden BF december 2023
  • Anonymcola

Syskonförsök: Förstår, hoppas du fortsätter få starka gravtest och att blödningen avtar! Håller tummarna för dig! 

Zorroborro: Välkommen och grattis! Jag hade också en del molvärk och kände i ryggen kan fortfarande komma men inte lika ofta och har förstått det som att det är väldigt vanligt med denna typ av värk😊

• Cykelhjul

Syskonförsök- åh nej inte en till som blöder! Jag förstår verkligen rädsla  till 1000%. Jag grät ögonen ur mig tillsammans med sambon.

Hur går det för dig blöder du fortfarande?

Min blödning kändes så kraftig och rejäl när jag såg det på pappret då att jag fick en liten chock. Men den varade bara över natten, fyllde nätt och jämt en OB mini tampong. Men jag vet inte om det är mycket eller lite om det  ar ett missfall 😔

MEN jag har så otroligt ont i brösten sedan ett par dagar tillbaka och dom är jätte svullna,  teststräcket på RSFU stickan var jätte starkt imorse, inga flytningar eller blod, illamående kom idag (gick in i v6) och idag när jag ställde mig upp så högg det rejält i ligament i magen.

så jag lever på hoppet 😅  Jag har VUL 26e och fram tills dess kommer jag nog att hålla andan

Ska du boka tidigt VUL, tänker för att lindra oron? ❤️

• t123
    Syskonförsök skrev 2023-04-11 17:13:18 följande:
    Jag ställer in mig på att de kanske blir samma! jag är 5+0 idag med. Nu fick jag åter lite blod vid toabesök. Även ett par droppar i toaletten :( men så minimalt att de är som att ett kärl brustit. De kommer ingenting om jag inte går på toa, de känns lite konstigt!😅 men men, får bara se antar jag, jävla trist om de är missfall för detta tog ju elva försök😭

anonymcola - de här är ju så tidigt att en inte kommer kunna se något på ultraljud ändå så blir tyvärr bara att vänta och se! Ta ett test imorgon och kommande dagar men hålla tummarna. 
    Åh jag hoppas det inte kommer mer nu och att allt kan få fortgå!! Som ni kämpat i så många månader så känns ju ett missfall bara för mycket!

Jag är lite orolig för egen del också nu faktiskt. Är plötsligt utan illamående idag och känner mig inte så värst gravid?! Vet att det kan växla lite men de här veckorna brukar vara tuffa för mig (går in i vecka 8 imorgon). Är redo för katastrof hela tiden känner jag! Även om illamående är hemskt så är det ju ett kvitto ändå på nåt vis. Kanske får ta ett test imorgon jag också, se om det ser svagare ut eller något!
  • Solhatten123

Jag är ny och hoppar också in här! Är i vecka 6 och det är första barnet. Jag är också nervös och vill bara att allt ska gå vägen. Inte så mycket symptom alls i nuläget. Håller tummarna för er andra!

• Syskonförsök

Exakt samma här. 
    alltså de kommer och går lite, men de är så ofantligt lite. Främst är det lite när en torkar sig men kommer egentligen inget i mensskyddet. Men de är bara att vänta och se om de försvinner och hoppas på det eller om de ökar. Hoppas de är borta till morgonen och inte ökat. 

Det låter ju som de gick bra för dig. ❤️ hände detta i samma skede mån tro? Jag går in i vecka 6 imorgon. Idag är ju dag 35 (5+0) när hjärtat ska börja slå på den lille. 

Jag kommer ta ett gravtest imorgon, både vanligt och digitalt med veckor för att få en statusbild och sedan se om de ökar eller minskar kommande dagar och vad som händer med blödningen..  har inte bokat tid hos BM eller något än, tänkte ringa idag men nu gjorde jag inte det med allt som hände! 

Cykelhjul skrev 2023-04-11 18:22:07 följande:

Syskonförsök- åh nej inte en till som blöder! Jag förstår verkligen rädsla  till 1000%. Jag grät ögonen ur mig tillsammans med sambon.

Hur går det för dig blöder du fortfarande?

Min blödning kändes så kraftig och rejäl när jag såg det på pappret då att jag fick en liten chock. Men den varade bara över natten, fyllde nätt och jämt en OB mini tampong. Men jag vet inte om det är mycket eller lite om det  ar ett missfall 😔

MEN jag har så otroligt ont i brösten sedan ett par dagar tillbaka och dom är jätte svullna,  teststräcket på RSFU stickan var jätte starkt imorse, inga flytningar eller blod, illamående kom idag (gick in i v6) och idag när jag ställde mig upp så högg det rejält i ligament i magen.

så jag lever på hoppet 😅  Jag har VUL 26e och fram tills dess kommer jag nog att hålla andan

Ska du boka tidigt VUL, tänker för att lindra oron? ❤️

• Syskonförsök

Godmorgon tjejer. Blött mer under natten och fick ett hårt uppvak till dagens tester. 😭❤️?????

• oshark
    Syskonförsök skrev 2023-04-12 06:34:17 följande:

Godmorgon tjejer. Blött mer under natten och fick ett hårt uppvak till dagens tester. 😭❤️?????

//

💔❤️
  • oshark

Hej gänget! Jag plussade svagt igår och digitalt idag. Enligt mensens första dag är BF 24 december, men ÄL kan ha varit CD 11-14 så kan bli framflyttad lite. 

Har ett barn sedan tidigare som hade BF 23 december och föddes den 20e 😅

Har också ett MA i bagaget innan detta, BF 7 september. Så jag kommer inte kunna slappna av de kommande veckorna alls.

Svar på tråden BF december 2023