• t123

BF december 2023

Hej! Startar en tråd för oss med BF i december 2023 😀 Jag är beräknad precis i månadsskiftet november-december men har gått över tiden de andra gångerna så det är nog lika bra att ställa in sig på decemberbebis 😅

Hoppas tråden fylls på nu framöver!

• Svar på tråden BF december 2023
  • Sandybandy
    t123 skrev 2023-04-04 10:23:25 följande:
    Grattis!! :) Jag har också testat massor! Men efter några dagar kunde testerna inte bli starkare och digitala visade 3+ så nu kan jag inte riktigt göra det mer och det känns nästan lite tomt utan, haha!
    Haha förstår saknaden! Jag längtar till dess att jag är i samma situation som du, att testen inte kan bli så mycket starkare. Igår var teststrecket starkare än kontrollstrecket på ett testa tidigt. Det var första målbilden 😁 (bortsett frånatt ens bli gravid då, haha). Nästa målbild är att samma ska hända fast med ett ?vanligt? test. Och sen att CB digital ska visa 3+ för det är väl max?
  • t123
    Sandybandy skrev 2023-04-05 09:34:07 följande:
    Haha förstår saknaden! Jag längtar till dess att jag är i samma situation som du, att testen inte kan bli så mycket starkare. Igår var teststrecket starkare än kontrollstrecket på ett testa tidigt. Det var första målbilden 😁 (bortsett frånatt ens bli gravid då, haha). Nästa målbild är att samma ska hända fast med ett ?vanligt? test. Och sen att CB digital ska visa 3+ för det är väl max?
    Det är ett mycket bra första steg! Tycker att det inte brukar vara så stor skillnad på testa tidigt och vanliga tester faktiskt! 😀 Precis, 3+ är max, sen får man försöka förlita sig på kroppen 😅 Jag har såå svårt med det efter tidigare erfarenheter men jag försöker verkligen 😅
  • t123
    Syskonförsök skrev 2023-04-05 06:32:49 följande:

Haha jag går bara naivt och hoppas jag ska få må lika bra som nu även när de vuxit sig riktigt starkt! blev illamående redan vecka 5 med dottern till v.25 och spydde morgon till kväll men än så länge mår jag prima! Men bara vecka 4 ;) lägger med dagens bild med.

Det ökar ju finfint 😍 Åhh! Intressant att se om det blir samma nu! Vecka 5 är ju väldigt tidigt att börja må så pass illa 😩 Jag brukar börja må illa i vecka 7, vilket jag går in i idag och mycket riktigt har illamåendet börjat ge sig tillkänna nu 😅
  • Anonymcola

Hej hoppas det går bra för alla och kul att det börjar komma in fler här!🥰

Jag har sen igår känt en ilning/dragande känsla i min högra ljumske jag känner det endast där. Det är inte konstant och gör inte ont men är lite obehagligt. Nån som känner igen denna känsla? Vet ju att diverse krämpor osv i livmodertrakten är helt normalt oftast men tänkte att det kanske lugnar mig lite om någon annan också känner/känt detta😊

• Hawwa

Hej alla!

Bf 13 december om detta går vägen :) har även en bebbe på 4 mån (kör på nu) 

Jag har med ilningar/spänner i båda ljumskarna, samt molande värk, orimligt trött. Men inga andra symptom. 

Men illamåendet lär komma om några veckor. 

• Anonymcola

Hawwa: Välkommen och grattis! 
    Skönt att höra att de finns andra som känner samma, tyckte de var lite konstigt att jag bara kände det på ena sidan men känns som de mesta är normalt😅

• Cykelhjul

Det går inte att citera, men jag känner också i ljumskarna till och från rätt rejält!

jag undrar också är det flera som känner mensvärk i underlivet liksom? Det kändes rejält i mage och underliv idag och hade en brunrosa flytning/blödning imorse (BIM var igår 5/4 enligt flo) Man blir ju väldigt nojjig Rynkar på näsan Samtidigt så är strecket mycket starkare nu än tidigare på rfsu stickorna 

• Anonymcola
    Cykelhjul skrev 2023-04-06 11:29:13 följande:

Det går inte att citera, men jag känner också i ljumskarna till och från rätt rejält!

jag undrar också är det flera som känner mensvärk i underlivet liksom? Det kändes rejält i mage och underliv idag och hade en brunrosa flytning/blödning imorse (BIM var igår 5/4 enligt flo) Man blir ju väldigt nojjig Rynkar på näsan Samtidigt så är strecket mycket starkare nu än tidigare på rfsu stickorna 

Molvärk/ mensvärk är ju väldigt vanligt det med! Jag känner det till och från ibland som mensvärk och ibland lite mildare:) Vad jag förstått så är blödningar väldigt vanligt i tidig graviditet och behöver inte vara något farligt finns så många olika anledningar varför man kan få det men förstår absolut att du blir orolig! Har du blött mer under dagen eller slutade det på morgonen?🥰
  • Petra2023
    Cykelhjul skrev 2023-04-06 11:29:13 följande:

Jag har "mensvärk". Är i vecka 6 och det började tidigare i veckan. Igår kom ljusbruna flytningar. Idag blöder jag rött. Blev undersökt och de hittade ingen graviditet på VUL. Kanske för att det är för tidigt i vecka 6 eller missfall eller utomkveds. Gravtest visar Gravid 3+ idag men är ändå sannolikt missfall. Ska tillbaka om några dagar för att följa upp. Bara att vänta tills dess. Jag hoppas att det ska gå bra för dig även om det tyvärr inte alls verkar göra det för mig Gråter
Svar på tråden BF december 2023