• t123

BF december 2023

Hej! Startar en tråd för oss med BF i december 2023 😀 Jag är beräknad precis i månadsskiftet november-december men har gått över tiden de andra gångerna så det är nog lika bra att ställa in sig på decemberbebis 😅

Hoppas tråden fylls på nu framöver!

• Svar på tråden BF december 2023
  • t123
    Elin100 skrev 2023-04-07 13:29:28 följande:

Jag är i vecka 6 nu och har extrem mensvärk som kommer många gånger under dagen och natten. Har haft det sen vecka 4 ungefär. Åkte in till gynakuten i veckan för jag blev orolig och stod inte ut. Men de tyckte allt såg normalt ut, hon kunde inte se någon hjärta ännu men hon sa det va lite tidigt så ska på återkontroll nästa vecka. De uppmärksammade dock att jag hade 37,9 i temp och har haft det nu i några dagar. 

Har ni andra också förhöjd temp? :) 

Skönt att det såg bra ut såhär långt :) Jag har förhöjd temp, man har i regel det som gravid, men din temp lät i högsta laget för att vara en vanlig ?gravidtemp? i mina öron, vad ligger du på normalt? Du är inte lite förkyld eller så?

Förhöjd temp pga graviditeten brukar inte var så värst mycket högre än tempen man har innan ägglossning, utan från ca 36,3 till 36,7 eller liknande! Men troligtvis går tempen ner lite för dig och ligger på en ?normal? nivå snart :)
  • Syskonförsök
    Hej!

ni som är testomaner som en annan. det sista testet på denna rad fick jag 4+2 (de tidigare är varje dag innan). igår testade jag inte och idag 4+4 fick jag lika starkt som 4+2. Jag har nu nojat en del över det och eftersom en är så tidigt ute känner jag inte så mycket mer än uppsvälld mage framför allt nu om kvällen och den extrema tröttheten har börjat och framför allt idag då jag även fick sova på dagen. En ska inte oroa sig i onödan men jag blev orolig för testet inte var starkare nu på två dagar? Finns det fler av er som fått ca lika starkt några dagar och de inte varit någon fara eller har det stadigt ökat varje dag?

med lillan så ökade det betydligt snabbare och jag kände desto mer men jag vet ju också att de kan skilja sig mellan graviditeter utan att vara något. En analyserar allt 
  • Swn
    Syskonförsök skrev 2023-04-09 18:57:27 följande:
    Mina test var samma, så jag läste lite om det och efter BIM så ökar hcg varje 2-3 dag så det kan stå still på testerna i några dagar. Ser ut som en fin stegring tycker jag 😍👏🏼
  • Syskonförsök

Åh men tack ❤️ 

Swn skrev 2023-04-09 20:24:59 följande:
    Mina test var samma, så jag läste lite om det och efter BIM så ökar hcg varje 2-3 dag så det kan stå still på testerna i några dagar. Ser ut som en fin stegring tycker jag 😍👏🏼
  • t123
    Syskonförsök skrev 2023-04-09 18:57:27 följande:
    Jag tycker också att stegringen ser fin ut! 😍 Fortsätt några dagar till så ser du säkert skillnad! Jag tyckte alltid att mitt senaste inte såg tillräckligt starkt ut men sen efter någon dag med testande till så såg jag skillnaden tydligare! Hjärnan har ju så himla lätt att gå mot hållet att allt inte står rätt till också 🤯
  • Teriz

Undrar om någon känner igen sig? Jag har molvärk lite då och då, och det känns liksom på magen ovanför underlivet. 

ibland kan jag få som att det drar/sticker och gör ont typ innuti slidan. Alltså inte på magen utan mer innuti mellan underliv och rumpa typ haha. 

Det kanske oxå är någon form av växtvärk? V 7 imorgon!

• ladylovely

Smyger försiktigt in.
    Har egentligen bim på fredag men testade imorse för att jag egentligen skulle ha börjat med blodtrycksmedicin. Nu törs jag ju inte det iom att är gravid.
    Får vänta o se hur detta utvecklas innan jag tar kontakt med barnmorska och hur jag gör med medicinen. 
    Med 3 missfall i bagaget så törs jag inte hoppa högt än. Men är såklart lycklig! 😊 Bf 25 December 

Hur mår ni andra ? 😊

• Cykelhjul

Jag hade en ganska rejäl blödning samt mensvärk igår ☹️ har haft bruna flytningar ett par dagar. Så det känns som att det är kört. Får ta ett gravtest om några dagar men det känns som en evighet tills dess😭

• ladylovely
    Cykelhjul skrev 2023-04-10 08:56:46 följande:

Jag hade en ganska rejäl blödning samt mensvärk igår ☹️ har haft bruna flytningar ett par dagar. Så det känns som att det är kört. Får ta ett gravtest om några dagar men det känns som en evighet tills dess😭

Fy vad tråkigt. Det är så orättvist och frustrerade när det blir sådär. Jag blödde när jag väntade min minsta, då hade jag moderkakan nära utgången så att säga. Så det kan vara normalt, det är många som blöder under graviditeterna. Ta en dag i taget 💞
Svar på tråden BF december 2023