Rataxes skrev 2025-04-24 21:20:32 följande:
Men herregud, jag kritiserade inte journalisten. Jag kritiserade hans idiot till arbetsgivare som med berått mod skickade ner honom till ett skitland, utan pressackreditering.
Läser du inte vad du citerar?
"Hur kan det vara regeringens ansvar att den vänsterextrema bloggen ETC skickar ner en efterlyst reporter utan journalistackreditering? "
Ska jag förklara igen?
Sagobloggens chefredaktör Andreas Gustafsson, som har arbetsgivaransvar för Joakim Medin, skickade ner honom till diktaturen Kalkoniet utan en pressackreditering, trots att han mycket väl var medveten om att Medin deltagit i YPG-aktiviteter, Odågan jämställer YPG med PKK.
Andreas Gustafsson borde polisanmälas för arbetsmiljöbrott.
Detta får du till att jag tar parti för en diktator.
Du ligger fan på klybannivå.
Jag noterar det du skriver. Joakim Medin är en frilansjournalist som blev fängslad av Erdogan i samband med sitt arbete. I det läget valde du att kritisera svensk media som ETC, Aftonbladet och SVT istället för att rikta kritiken mot den auktoritära ledaren Erdogan.
Ingen känner till de exakta detaljerna kring Joakims uppdrag för ETC; det kan mycket väl ha varit ett eget initiativ. Hur planerar du att agera om en svensk journalist blir skadad i Ukraina? Kommer du då att gaffla om arbetsgivaransvar istället för att kritisera Vladimir Putin?
Tidningar och journalister som tar risker för att rapportera nyheter bör hedras och inte utsättas för kritik eller hat.