• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • klyban
    Louice12 skrev 2025-08-05 14:24:09 följande:
    Jag ska försöka att hitta svaret på din fråga. Men jag hoppas att du inte ser det som en undanflykt för att slippa svara på de övriga frågorna. 

En bättre fråga är nog varför du inte berättar vilka de är, var det så svårt och förmedla detta?

Och killbill, det är ju en av de användare som verkligen svarar på frågor och i ämne.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Meddelande borttaget
  • Alexanderlukas
    Anonym (Villaägare) skrev 2025-08-04 13:54:24 följande:

Ja, han är nog inte den skarpaste hjärnan i Moderata samlingspartiet.
    Snarare den som ser bäst ut i TV -rutan.

Apropå skarpa hjärnor så finns det ju en hel del att önska från Morgan. 

Håll stånd mot kulturvänstern, de är livsfarliga.
  • Meddelande borttaget
  • klyban
    Alexanderlukas skrev 2025-08-05 14:43:58 följande:
    Apropå skarpa hjärnor så finns det ju en hel del att önska från Morgan. 

Ja, det går så bra för tidö med gängen Solig

Och det är mer än Morgan som har sagt korkade saker om hur de ska få bort drogerna, alla är en utopi som aldrig kommer ske NÅGONSIN.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban

Nu ska vi tydligen tacka för Israel gör oss en tjänst att skapat ett koncentrationsläger, dödar folk som står i matkö, ljuger och desinformerar Palestinierna(hamas är mycket sant, men även där en del fel.).
    Och något som ser ut som avrättningar av barn och pga en svårt onrmal hög andel av huvudskott och så vidare...sov och bör var många till för ens komma närheten i hur hemska Israel är idag med sina krigsbrott och folkmord.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/pPq0qW/busch-israel-gora-hela-varlden-en-tjanst
    Tack ebba, du sviker oss aldrig med tokigheter som detta, och undra om det enda som får henne att säga detta, är att det är en högerregering i Israel.

För ingen kristen i världen kan tycka detta är en tjänst Israel gör efter de har försvarat sig.
    Är man verkligen ens kristen om man har så lite värde för att det dödas så mycket av Israel, som hamas inte kommer ens nära.

En fråga ebba, har du tappat det helt, och komiskt nog låter det som jimbo har puttat fram dig också.

• nattuw
    Anonym (Citron) skrev 2025-08-05 11:25:02 följande:
    Varför handlar politik bara om att smutskasta andra? Berätta istället om det som är positivt!
    Talar tystnaden för sig själv?
  • klyban
    nattuw skrev 2025-08-05 18:09:19 följande:
    Talar tystnaden för sig själv?
    Vilken tystnad?
    klyban skrev 2025-08-05 12:05:30 följande:

Som vadå, alla brutna vallöften?

8,7% Arbetslöshet?
    2,8% Inflationstakt?
    -0,2% BNP?
    Tappade 40 miljarder pga borttagen reduktionsplikt?(Som de sen i panik införde en del för uppfylla kraven för bidrag.)

osv...osv...

Men såklart vi kan prata om nått positivt, kristensson har stiligt hår.
    Men hur hjälper det regeringen att de varit katastrofala för ekonomin och fattiga, lågavlönade och arbetare???

hade jag röstat på något så här dåligt, så hade jag inte röstat på den högern innan de bytt alla partiledare och tänker om och börjar bry sig om alla medborgare, och speciellt de som har det svårast.

Denna tystnad??? Solig
  • Anonym (Villaägare)

Om man skslll återknyta till trådstarten så kommer M förlora valet stort och Kristersson kommer att avgå. L åker ur riksdagen. 

Åkesson kommer inte avgå, SD kommer få ett hyfsat resultat,  22% gissar jag.
    Magdalena blir statsminister 2026.

Moderaterna har inte en chans att behålla regeringsmakten. De är så långt ifrån vanliga människors verklighet. Och det är mittenväljarna som avgör valet . Inte höginkomsttagarna i Stockholms innerstad. 

• klyban
    Anonym (Villaägare) skrev 2025-08-06 21:37:29 följande:

Om man skslll återknyta till trådstarten så kommer M förlora valet stort och Kristersson kommer att avgå. L åker ur riksdagen. 

Åkesson kommer inte avgå, SD kommer få ett hyfsat resultat,  22% gissar jag.
    Magdalena blir statsminister 2026.

Moderaterna har inte en chans att behålla regeringsmakten. De är så långt ifrån vanliga människors verklighet. Och det är mittenväljarna som avgör valet . Inte höginkomsttagarna i Stockholms innerstad. 

Man ska inte heller glömma av att SD, L och KD stöder Moderaterna och tidö.
    Och väljarna behöver vara uppmärksam på detta och hur tex SD sade vilja göra det bättre för arbetaren, men det visade sig i omröstningarna att de inte alls ville det.

Och detta är den regering som har svikit mest vallöften någonsin och många stora vallöften:
    Säger inget om vallöften sviks och ett par stycken, för det är normalt.
    Detta är inte ens närheten av normalt, och det berättar för mig att de ämnade aldrig ens försöka infria dessa vallöften och mest troligtvis inte ens lagt en sekund på dom, mer än att hitta på talepunkter om dom.

Och sen Sveriges ekonomiska utveckling med tidö har ju varit svårt medioker också, och som väljare för någon av dessa partier och inte bli upprörd av den inkompetensen.
    Ja, då är det något som är fel och troligtvis någon agenda i vägen som¨gör att de inte klarar suga in den faktan.

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026