• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-04 12:14:38 följande:
    Nej, Ebba Busch nya paroll "ut med packet" som hon yttrat om om invandrare kan du inte finna stöd för i Bibeln..
    Ska vi andra tolka det som att du motsätter dig att gängkriminella och annat löskefolk ska hållas borta från Sverige?
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2026-02-04 12:21:09 följande:
    Det är klart att han inte håller med om Ingerös kritik, Halldorf är ju fullt upptagen med att slicka sig in på Sveavägen 68.
    Joel Halldorf har väl aldrig hyst sympatier för partienrna till vänster?
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Rataxes skrev 2026-02-04 12:24:00 följande:
    Ska vi andra tolka det som att du motsätter dig att gängkriminella och annat löskefolk ska hållas borta från Sverige?
    Den här bilden blir mitt svar.

• Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-04 12:55:14 följande:
    Den här bilden blir mitt svar.
    Ok, du motsätter dig alltså att kriminella ska hållas utanför sveriges gränser.

Bra konsumentupplysning.

Som så ofta är du en riktigt bra kontraindikator.
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2026-02-04 13:00:48 följande:
    Ok, du motsätter dig alltså att kriminella ska hållas utanför sveriges gränser.

Bra konsumentupplysning.

Som så ofta är du en riktigt bra kontraindikator.
    Jag konstaterar bara att det är fullkomligt okristet att kalla invandrare för "pack" men det är förstås bara något som människor med kristna värderingar förstår, så jag hade ingen illusion om att du skulle göra det..
  • Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-04 13:16:55 följande:
    Jag konstaterar bara att det är fullkomligt okristet att kalla invandrare för "pack" men det är förstås bara något som människor med kristna värderingar förstår, så jag hade ingen illusion om att du skulle göra det..
    Det är för mycket begärt att du skulle begripa att det var kriminella det gällde och inte invandrare i allmänhet. 

Vad kallar du kriminella invandrare?  Vinstlotter?
  • KillBill
    Rataxes skrev 2026-02-04 13:24:55 följande:
    Det är för mycket begärt att du skulle begripa att det var kriminella det gällde och inte invandrare i allmänhet. 

Vad kallar du kriminella invandrare?  Vinstlotter?

Som sagt så krävs det kristna värderingar för att förstå att man inte kallar andra människor för "pack".  Det är inte bara en fråga om hyfs, det är ett språkbruk som för tankarna direkt till Nazityskland, där politiker dehumaniserade människor genom att jämställa dem med ohyra. Det är just därför sådant språk är fullständigt okristet , något som, förstås, bara de som fortfarande har kvar sina kristna värderingar riktigt kan greppa.

Jag hade ingen illusion om att du skulle förstå det..

• Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-04 12:54:40 följande:
    Joel Halldorf har väl aldrig hyst sympatier för partienrna till vänster?
    Joel Halldorf arbetar hos Equmeniakyrkan som har aktiva vänsterpartister i ledningen, och som har Fridolin mp och Anna Ardin S som anställda! KD är ett hot mot S maktposition och då är det viktigaste att smutskasta KD.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2026-02-04 13:37:19 följande:
    Joel Halldorf arbetar hos Equmeniakyrkan som har aktiva vänsterpartister i ledningen, och som har Fridolin mp och Anna Ardin S som anställda! KD är ett hot mot S maktposition och då är det viktigaste att smutskasta KD.
    Joel Halldorf har personlig och organisatorisk förankring i Pingstkyrkan i Linköping.

Han har inte varit anställd av Equmeniakyrkan. Däremot har han haft enstaka uppdrag där, exempelvis som moderator, vilket är fullt naturligt givet hans roll som professor i kyrkovetenskap. Han har motsvarande uppdrag även för flera andra kyrkor och samfund.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-04 13:35:36 följande:

Som sagt så krävs det kristna värderingar för att förstå att man inte kallar andra människor för "pack".  Det är inte bara en fråga om hyfs, det är ett språkbruk som för tankarna direkt till Nazityskland, där politiker dehumaniserade människor genom att jämställa dem med ohyra. Det är just därför sådant språk är fullständigt okristet , något som, förstås, bara de som fortfarande har kvar sina kristna värderingar riktigt kan greppa.

Jag hade ingen illusion om att du skulle förstå det..

Jag har till skillnad från dig inget som helst problem med att kalla kriminellt slödder för "pack" eller värre. Men det är klart, dessa är ju era blivande kärnväljare, så jag förstår att du måste hålla dig väl med dem.

Du hade väl förresten ingenting att invända när någon vänsterblaska avbildade Jimmie Åkesson som kackerlacka?
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026