• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-06 17:02:47 följande:
    Du är så okunnig. läs på så ser du slipper göra bort dig.

vad tycker du om SDs och de övriga Tidölagspartiernas politik som leder till att fler människor, bla unga kvinnor ska utvisas till bödlarna i Teheran?
    Men beskriv nu vilka företeelser som den person Partiet ser som något slags halvgud såg "som kunde tolkas som steg i en demokratisk process"?
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2026-02-06 17:13:20 följande:
    Men beskriv nu vilka företeelser som den person Partiet ser som något slags halvgud såg "som kunde tolkas som steg i en demokratisk process"?

Det förklarades i mitt första inlägg. 

Vad anser du om att  SD och de övriga Tidölagspartiernas politik leder till att fler människor varav vissa är unga kvinnor utvisas till bödlarna i Teheran?

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-06 17:58:13 följande:

Det förklarades i mitt första inlägg. 

Vad anser du om att  SD och de övriga Tidölagspartiernas politik leder till att fler människor varav vissa är unga kvinnor utvisas till bödlarna i Teheran?

Saknar du läsförmåga?
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2026-02-06 18:36:02 följande:

Saknar du läsförmåga?

Ursäkta, jag missade att du hade svarat.

Ja, då delar vi uppfattningen att det är fel att SD och övriga Tidöpartier utvisar skötsamma människor till Iran. Självklart anser jag också att personer utan medborgarskap som begår grova brott, till exempel våldtäkt, ska utvisas. Den uppfattningen delas även av Socialdemokraterna.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • nattuw
    KillBill skrev 2026-02-04 14:59:29 följande:

Här passar det med ett bibliskt ordspråk!

Varför ser du flisan i din broders öga men märker inte bjälken i ditt eget öga?

Klirr... Vad var det där? En socialdemokrat med stenar i ett glashus.
  • nattuw
    KillBill skrev 2026-02-06 13:07:21 följande:

Jag anser att det alltid är fel att utvisa människor till den islamistiska mördarregimen i Teheran. Att det finns en svensk höger som inte förstår detta är mycket talande.

Det är inte svensk höger som protesterar mot Israel och är tyst om Iran.
  • nattuw
    KillBill skrev 2026-02-06 14:38:23 följande:

Det är inte regeringen utan Migrationsverket som tillfälligt har stoppat utvisningarna till Iran. Den unga kvinnan lever därför fortfarande med ett konstant hot om att Migrationsverket ska återuppta de utvisningar till Iran som pågick fram till för ca två veckor sedan.

Så Migrationsverket bestämde att den unga kvinnan skulle utvisas. Vilket du vill vill lasta regeringen för. Tycket du regeringen borde ägna sig åt ministerstyre och stoppa utvisningsbeslutet?
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026