• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Rataxes

Här ser du din älskade Jan Eliasson sitta och mysa med en av mördarna.

Och det är ingen idé att du lägger in någon bild på diktatorvurmaren Carl Bildt, jag har inte samma kärlek till honom som du har till dina mullakramare i Partiet.

S-ikon om en av Irans bödlar? ? Petterssons gör Sverige lagom!

The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2026-02-11 11:17:08 följande:

Här ser du din älskade Jan Eliasson sitta och mysa med en av mördarn.

Och det är ingen idé att du lägger in någon bild på diktatorvurmaren Carl Bildt, jag har inte samma kärlek till honom som du har till dina mullakramare i 

Du framstår som fullkomligt desperat. Det  finns precis lika många bilder på moderat-toppar som sitter i möte med den Iranska regimen så dina bildinllägg saknar helt relevans.

Den stora frågan är hur du kan stödja SD- och de övriga i Tidölaget som utvisar unga kvinnor till bödlarna i Teheran..
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Meddelande borttaget
  • Alexanderlukas
    Rataxes skrev 2026-02-11 13:03:49 följande:
    Är du dement? Jag har tidigare skrivit att jag är Mot utvisningar av unga skötsamma kvinnor.
    Vissa saker måste upprepas in i absurdum.
    Håll stånd mot kulturvänstern!
  • KillBill
    Alexanderlukas skrev 2026-02-11 13:18:03 följande:
    Vissa saker måste upprepas in i absurdum.
    Du som stödjer SD och det övriga Tidölaget bör ligga lågt i denna diskussion. Det är ju dina politiker som utvisar unga skötsamma kvinnor till bödlarna i Teheran..
  • Tow2Mater
    KillBill skrev 2026-02-11 08:22:15 följande:

Efter Sverigedemokraternas och de övriga Tidöpartiernas beslut räcker inte längre familjeband som grund för uppehållstillstånd. Konsekvensen blir nu att två unga kvinnor utvisas till bödlarna i Iran..

Detta är en direkt följd av den politik som dikteras av SD och genomförs av M, KD och L.

Säger inget om ifall det är rätt eller fel, men vad ligger bakom att en familj inte fått permanent UH efter hela 7 år? Ar det forsorjningen eller skötsamheten som varit problem? Börjar man sin sjuksköterskeutbildning vid 23 eller 24, vad har man gjort innan efter gymnasiet om man inte ansokt om och fått PUT?
    Pappan har tydligen fått PUT, men inte mamman.

Enligt migrationsverket kan man ansoka om PUT efter 3 år.
    Om du har haft uppehållstillstånd i Sverige i minst tre år, kan du samtidigt välja att ansöka om permanent uppehållstillstånd.
  • KillBill
    Tow2Mater skrev 2026-02-11 15:35:07 följande:
    Säger inget om ifall det är rätt eller fel, men vad ligger bakom att en familj inte fått permanent UH efter hela 7 år? Ar det forsorjningen eller skötsamheten som varit problem? Börjar man sin sjuksköterskeutbildning vid 23 eller 24, vad har man gjort innan efter gymnasiet om man inte ansokt om och fått PUT?
    Pappan har tydligen fått PUT, men inte mamman.

Enligt migrationsverket kan man ansoka om PUT efter 3 år.
    Om du har haft uppehållstillstånd i Sverige i minst tre år, kan du samtidigt välja att ansöka om permanent uppehållstillstånd.
    Familjen har fått uppehållstillstånd. Det är barnen som skickas till bödlarna i Teheran efter SDs och Tidölagspartierna M, KD och L s direktiv. Det är en djävla skam!
  • klyban
    Rataxes skrev 2026-02-11 13:03:49 följande:
    Är du dement? Jag har tidigare skrivit att jag är Mot utvisningar av unga skötsamma kvinnor.
    Så varför gjorde Tidö då inget?
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Tow2Mater
    KillBill skrev 2026-02-11 16:30:04 följande:
    Familjen har fått uppehållstillstånd. Det är barnen som skickas till bödlarna i Teheran efter SDs och Tidölagspartierna M, KD och L s direktiv. Det är en djävla skam!
    Mamman har inte fått PUT. Bara pappan.
  • KillBill
    Tow2Mater skrev 2026-02-11 17:43:06 följande:
    Mamman har inte fått PUT. Bara pappan.
    Det framgår ju av artikeln att mamman väntar på sitt PUT. Att SD och Tidöpartierna (M, KD OCH L) i det läget utvisar barnen till bödlarna i Teheran är oförsvarligt.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026