• Anonym (Anonymous)

Kvinnor över 35+

Kort historia om mig: singel efter ett 20 årigt förhållande. (Hon gjorde slut) 1 år singel nu. Klär mig bra, ny rakad, ny duschad, ny klippt borstat tänderna, kan föra mig i möblerade rum.

Onlinedating
    Jag har provat Tinder 1 år - algoritmerna ger mig 1 like varannan vecka har lagt ner det nu.

Match.com samma resultat. 50% scamkonton men chattar även lite (pang poff) Ghostad! 

I det riktiga livet. 
    Jag går ut på pubbar, restauranger, event, kryssningar olika båtar, olika städer (stora som små), mindre spelningar, musikJAM kvällar, Quizkvällar, fyllebowling, karaoke, trubadurkväll, bistrohäng, 

Var är alla singelkvinnor över 35+ ?
    Jag har varit ute och snurrat nu i 30 veckor varannan vecka 2-3 dagar i veckan under mer än 1 år.
    Helt tvärdött på raggningspotential. 

Är ni fattiga?
    Är ni rädda?
    Kollar ni på netflix
    Sitter ni hemma med kompisarna och har tjejkväll jämt?

Jag har lagt ner "raggningen nu" bara bortkastade pengar.

• Svar på tråden Kvinnor över 35+
  • Anonym
    Anonym (Anonymous) skrev 2023-07-24 23:54:52 följande:

Styvmorsor?
    Det finns väl singelkvinnor som också har barn varannan vecka samma som jag.
    Så den argumentationen håller inte tyvärr. 

Sen att singelkvinnor UTAN barn inte vill va styvmorsa det köper jag till 100% 

man kan ju inte se på en kille som är på en pub att han är nog singelkille med varannan vecka liv och 2 barn om man inte ens är på pubbed själv. Dvs man är hemma, tjejfest, idolkväll, mellokväll, bingolottokväll, 

Hehe Skrattande

Jodå, det håller. Hur bra som helst.
    Oavsett om man har egna kids eller inte så kanske man inte är sugen på att rodda ännu fler ungar.
  • Anonym (Anonymous)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-07-25 16:58:15 följande:
    En formel påhittad av män som inte stämmer med verkligheten.

Varför blev det inte mer än hångel? Vad går det fel någonstans i ditt dejtande? Du är den gemensamma nämnaren och om du har dejtat kvinnor och det inte gått vägen så säger statistiken att problemet troligtvis ligger hos dig. Mitt tips är att du rannsakar dig själv och ser var det felar någonstans och försöker göra om och göra rätt nästa gång. 
    Hon hade en kompis som inte ville gå hem själv med sitt "ragg" så då tvingade hon med mitt hångel så där gjorde jag inget fel.

Jo jag har ju lite svårt med hur man skall bete sig efter att man varit tillsammans i 20 år så det är lite att ta igen om man säger så. 

Eftersom jag är en Lojal kille så har jag inte haft någon radar inställt på kvinnor på 20 år. 

Japp göra om göra rätt det försöker jag. 
  • Anonym (Tillgång?)

En man som ratar 98 procent av kvinnorna, som vill ha yngre kvinnor trots att han själv är 40 plus och som inte "inte köper" andras åsikter. Ofattbart att han kan vara singel. Duschar gör han också. Kom igen nu tjejer, var fan är ni??

• Anonym (Anonymous)

3 exempel på situationer

1. Jag går ut kl 20.00
    Krogen stänger 23.00 på en fredag.
    8 killar sitter i baren.
    2 sällskap som äter. 
    Sällskapen är klara
    8 killar sitter kvar i baren och jag går hem.

2. Viking Glory en torsdag.
    Skön stämning och mycket folk på akterdäck för att se solnedgången. Väldigt trevligt. Klockan är nu 23.00- 02.00 nästan helt dött inne på dansstället. 3 kvinnor som dansar. 30 personer sitter och glor i publiken. Ingen i baren. 
    Mitt i semester och fullbokad båt. vart tog alla vägen? 2800 personer tar båten.

3. 
    En mindre ort vid havet som lever upp på sommaren. Fullsmockat med 18 - 20 åringar på ett av dom öppna ställena. Till och med 2st 25 åriga tjejer sa att dom tyckte att det var för mycket yngre personer ute. Övriga ställen 4 st. Några enstaka personer är där. Men inga kvinnor i 35+ 

Så jag bygger min undran på riktiga observationer som jag gjort. Man börjar få mer och mer klarhet när ni kvinnor svarar. Men fortsätt gärna skriva. 😁

• Anonym (Sninglan)
    Anonym (Tillgång?) skrev 2023-07-25 17:30:01 följande:

En man som ratar 98 procent av kvinnorna, som vill ha yngre kvinnor trots att han själv är 40 plus och som inte "inte köper" andras åsikter. Ofattbart att han kan vara singel. Duschar gör han också. Kom igen nu tjejer, var fan är ni??

Haha precis.

han skrev ju tidigare att "äldre" kvinnor 45+ pratar med honom i barer (och det var modigt av dom), men nu kommer det ju fram att de inte duger just pga ålder (trots att de antagligen är närmare honom i ålder än 35 åringar) utan det är bara yngre som gäller. Ja då får han räkna med att det kan bli svårt om han inte är öppen nog att se förbi den där ytan.

helt ärligt ts, det låter som du är rätt ytlig av dig och mer är ute efter ragg/ons än ett förhållande. Varför bad du inte om numret till kvinnan du hånglade med så du kunde bjuda ut henne på dejt en annan dag? 
  • Anonym (Anonymous)
    Anonym (Tillgång?) skrev 2023-07-25 17:30:01 följande:

Jag köper visst andras åsikter. 
    Sen om jag är kräsen så är det väl min ensak eller hur?  Faktum kvarstår ju att enligt mina observationer så är uppenbarligen kvinnorna någon annanstans och vart då? Det är ju det jag undrar. 

Är dom på sqaredans i rotebro?
    Hästoppnings EM nere i europa?
    weekend i London? 
    Agility tävlig i örnsköldsvik? 

Eller sitter dom hemma med sitt tjejgäng och sippar prosecco med gott tilltugg och glor på idol? 

Alltså jag vill inte vara spydig eller så jag är genuint intresserad. På riktigt. Så kom inte med sådanna kommentarer är du snäll. 

Då anmäler jag dig.
  • Anonym (Anonymous)
    Anonym (Sninglan) skrev 2023-07-25 17:42:22 följande:
    Haha precis.

han skrev ju tidigare att "äldre" kvinnor 45+ pratar med honom i barer (och det var modigt av dom), men nu kommer det ju fram att de inte duger just pga ålder (trots att de antagligen är närmare honom i ålder än 35 åringar) utan det är bara yngre som gäller. Ja då får han räkna med att det kan bli svårt om han inte är öppen nog att se förbi den där ytan.

helt ärligt ts, det låter som du är rätt ytlig av dig och mer är ute efter ragg/ons än ett förhållande. Varför bad du inte om numret till kvinnan du hånglade med så du kunde bjuda ut henne på dejt en annan dag? 
    Jag skrev några inlägg högre upp att jag inte har problem med 10 äldre kvinnor.
  • Anonym (Kvinna)

Alltså dessa kvinnor du efterlyser är inte ute på krogen. oftast växer man ifrån det i tidiga 20års åldern. 

Single eller ej

• Anonym (Släpp ålder)

Släpp åldersfixering. Se kvinnan. De snyggaste och roligaste jag fått dejta har alla varit 10 år äldre än jag och jag är 42.

Inget snack om barn. Fokus på livets goda. De har ordnat liv och vet hur de ska förföra. 

Träffat via jobbet. Tagit chansen när den dykt upp. 

• Anonym (Tillgång?)
    Anonym (Anonymous) skrev 2023-07-25 17:45:12 följande:
    Jag köper visst andras åsikter. 
    Sen om jag är kräsen så är det väl min ensak eller hur?  Faktum kvarstår ju att enligt mina observationer så är uppenbarligen kvinnorna någon annanstans och vart då? Det är ju det jag undrar. 

Är dom på sqaredans i rotebro?
    Hästoppnings EM nere i europa?
    weekend i London? 
    Agility tävlig i örnsköldsvik? 

Eller sitter dom hemma med sitt tjejgäng och sippar prosecco med gott tilltugg och glor på idol? 

Alltså jag vill inte vara spydig eller så jag är genuint intresserad. På riktigt. Så kom inte med sådanna kommentarer är du snäll. 

Då anmäler jag dig.
    Självklart är det din ensak att 98 procent av den kvinnliga befolkningen inte duger åt dig, jag har inte påstått något annat. Men det innebär också att det kommer att vara i princip omöjligt för dig att hitta någon.

Har redan svarat dig på var de befinner sig (de flesta är upptagna med barn och familj hemma) men det köpte du ju inte heller.

Javisst, anmäl du.
Svar på tråden Kvinnor över 35+