• Anonym (Anonymous)

Kvinnor över 35+

Kort historia om mig: singel efter ett 20 årigt förhållande. (Hon gjorde slut) 1 år singel nu. Klär mig bra, ny rakad, ny duschad, ny klippt borstat tänderna, kan föra mig i möblerade rum.

Onlinedating
    Jag har provat Tinder 1 år - algoritmerna ger mig 1 like varannan vecka har lagt ner det nu.

Match.com samma resultat. 50% scamkonton men chattar även lite (pang poff) Ghostad! 

I det riktiga livet. 
    Jag går ut på pubbar, restauranger, event, kryssningar olika båtar, olika städer (stora som små), mindre spelningar, musikJAM kvällar, Quizkvällar, fyllebowling, karaoke, trubadurkväll, bistrohäng, 

Var är alla singelkvinnor över 35+ ?
    Jag har varit ute och snurrat nu i 30 veckor varannan vecka 2-3 dagar i veckan under mer än 1 år.
    Helt tvärdött på raggningspotential. 

Är ni fattiga?
    Är ni rädda?
    Kollar ni på netflix
    Sitter ni hemma med kompisarna och har tjejkväll jämt?

Jag har lagt ner "raggningen nu" bara bortkastade pengar.

• Svar på tråden Kvinnor över 35+
  • Oussama
    Anonym (Sninglan) skrev 2023-07-25 00:12:47 följande:

Jag är singel och 40+. Är inte så mycket på krogen eller de saker du nämner, dels för att det inte är min grej och dels för mina vänner är i förhållanden och inte roade av denna typen av aktiviteter när vi träffas. Att gå på sånt  själv finns inte i min värld. Det jag gör mina barnfria veckor är att gå på gymmet, jobba mera, någon restaurang med vän eller middag hemma hos och en massa netflix. 

Jag hade jättegärna träffat någon, men nätet fungerar inte för mig och jag rör mig inte i sammanhang där man "raggar". De få gånger jag varit på sådana barer så är det ingen som flörtar med mig ändå, då det alltid finns 20 och 30åriga kvinnor som är snyggare på alla sätt och vis. Efter 40 så syns man inte om man inte är den lättklädda typen. De enda som faktiskt flörtar mer mig är 60+ män (och då är jag hellre singel och sexlös).
    hoppas på att det ska dimpa ner en fin man i brevlådan men det händer ju aldrig.

Tappa inte hoppet min vän :) 
  • Anonym (john silver)

Satsa på kvinnor i åldern 45-50, dom är heta på gröten ! Skrattande

• Anonym (Anonymous)

Många bra svar tack.. 

"Raggningsidé"
    Eurydike "kohagar och privata bryggor" 
    Jag fick en vision där jag packar ner en Champange lite picnic och en rutig duk, sen utgår jag med min båt 09.00 och jobbar aktivt till 21.00 där jag åker runt strandkanten i min stora insjö där jag har båten.

Varje gång jag ser en pingla på en brygga så drar jag ur soppaslangen så motorn dör och så av en händelse så blev det spontan picnic på bryggan. 
    ---------
    (Sning­lan) 
    Jag är ju i lite samma sits som du. Mina vänner är i förhållande och några väldigt aktiva när det gäller barnen. Och "träningsfreaks" så dom går ju inte ut. 

Jag har inga problem att dra ut helt själv. 
    Jag får alltid någon att snacka med så den biten löser jag ofta väl på plats. 
    Jag får lite närmanden från kvinnor som sätter sig att prata med mig. Men oftast så är det i spannet 45+ jag är 42 själv så har inga problem med att äldre kvinnor än mig kommer fram och snackar lite. Det är modigt.
    ----------

Jag är den typen av person som sätter sig i baren och observerar, jag skulle aldrig få för mig att tafsa på någon tjej bara så ni vet det. 

• Anonym (Sninglan)
    Anonym (Anonymous) skrev 2023-07-25 07:48:13 följande:

Många bra svar tack.. 

"Raggningsidé"
    Eurydike "kohagar och privata bryggor" 
    Jag fick en vision där jag packar ner en Champange lite picnic och en rutig duk, sen utgår jag med min båt 09.00 och jobbar aktivt till 21.00 där jag åker runt strandkanten i min stora insjö där jag har båten.

Varje gång jag ser en pingla på en brygga så drar jag ur soppaslangen så motorn dör och så av en händelse så blev det spontan picnic på bryggan. 
    ---------
    (Sning­lan) 
    Jag är ju i lite samma sits som du. Mina vänner är i förhållande och några väldigt aktiva när det gäller barnen. Och "träningsfreaks" så dom går ju inte ut. 

Jag har inga problem att dra ut helt själv. 
    Jag får alltid någon att snacka med så den biten löser jag ofta väl på plats. 
    Jag får lite närmanden från kvinnor som sätter sig att prata med mig. Men oftast så är det i spannet 45+ jag är 42 själv så har inga problem med att äldre kvinnor än mig kommer fram och snackar lite. Det är modigt.
    ----------

Jag är den typen av person som sätter sig i baren och observerar, jag skulle aldrig få för mig att tafsa på någon tjej bara så ni vet det. 

Men då träffar du ju kvinnor på krogen, 45+ när du själv är 42 är inte precis någon ålderskillnad (Men du kanske bara är ute efter yngre?).

jag hade blivit jätteglad om någon i min egen ålder hade visat intresse, men jag vet att jag inte är någon skönhet och har åldern emot mig så att gå ut ensam är inte ett alternativ. Jag är dessutom inte intresserad av ons och tillfälliga förbindelser, då det bara sänker min självkänsla mer och dessutom sällan är bra sex.

• Anonym (Kvinna)
    Eurydike skrev 2023-07-24 22:39:33 följande:

Ja, var håller vi hus? Jag har aldrig varit medlem på en dejtingsida så just mig hittar man inte där, men säkert många andra. Krogen besöker jag inte så ofta heller, utan det är mer hemmafester som gäller. Annars går jag ofta på museer, men där är jag så snabb att man får skynda sig om man ska hinna stöta på mig (i dubbel bemärkelse). Ibland är jag med på musikquiz, men det är inte så roligt för mitt lag förlorar alltid. Det är som om min okunskap stör ut de andras kunskaper. Man hittar mig också på undanskymda platser, så som i kohagar eller på mycket privata bryggor. På lördagar hittar man mig dreglande bland smågodiset på ICA. Just det, jag hänger en hel del här på FL också. Tyvärr är nog just mina vanor inte särskilt generaliserbara för kvinnor 35+ 😅

• Anonym (Kvinna)

exakt samma här. man är nog lite svår att hitta

Anonym (Kvinna) skrev 2023-07-25 10:51:52 följande:
  • Anonym (Puffen)
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-07-25 10:52:32 följande:

exakt samma här. man är nog lite svår att hitta

Är det med avsikt, eller pga avsaknad av energi och ork? 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Puffen) skrev 2023-07-25 11:58:24 följande:
    Är det med avsikt, eller pga avsaknad av energi och ork? 
    Dejtingsidor ger inte mkt. Allmänt snack som oftast dör ut, krogen gillar jag inte. Mestadels yngre människor där och jag gillar inte krogmiljön heller. 
    Så man gör de man gillar helt enkelt. Skulle gärna träffa ngn men orkar inte med alla skitstövlar som finns
  • Stefano82
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-07-25 12:06:13 följande:
    Dejtingsidor ger inte mkt. Allmänt snack som oftast dör ut, krogen gillar jag inte. Mestadels yngre människor där och jag gillar inte krogmiljön heller. 
    Så man gör de man gillar helt enkelt. Skulle gärna träffa ngn men orkar inte med alla skitstövlar som finns
    Det stämmer väl inte att alla är skitstövlar! Snacka om att dra alla över en och samma kam.
  • Anonym (Anonymous)

Jag tror inte hon menar att alla är skitstövlar
    utan
    alla Som är skitstövlar är jobbiga. ;)

Svar på tråden Kvinnor över 35+