• Anonym (Anonymous)

Kvinnor över 35+

Kort historia om mig: singel efter ett 20 årigt förhållande. (Hon gjorde slut) 1 år singel nu. Klär mig bra, ny rakad, ny duschad, ny klippt borstat tänderna, kan föra mig i möblerade rum.

Onlinedating
    Jag har provat Tinder 1 år - algoritmerna ger mig 1 like varannan vecka har lagt ner det nu.

Match.com samma resultat. 50% scamkonton men chattar även lite (pang poff) Ghostad! 

I det riktiga livet. 
    Jag går ut på pubbar, restauranger, event, kryssningar olika båtar, olika städer (stora som små), mindre spelningar, musikJAM kvällar, Quizkvällar, fyllebowling, karaoke, trubadurkväll, bistrohäng, 

Var är alla singelkvinnor över 35+ ?
    Jag har varit ute och snurrat nu i 30 veckor varannan vecka 2-3 dagar i veckan under mer än 1 år.
    Helt tvärdött på raggningspotential. 

Är ni fattiga?
    Är ni rädda?
    Kollar ni på netflix
    Sitter ni hemma med kompisarna och har tjejkväll jämt?

Jag har lagt ner "raggningen nu" bara bortkastade pengar.

• Svar på tråden Kvinnor över 35+
  • Anonym (Anonymous)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-07-25 16:00:15 följande:
    Vad har din intelligens med att vara självgående att göra? De flesta medelintelligenta personer brukar klara det mest basala men i grund och botten handlar det om bekvämlighet och personlighetsdrag mer än intelligens. Är det nu jag ska nämna att jag har över 131 i intelligens för att följa inläggets trend? Synd att du bara har 124 i IQ,  inte tillräckligt smart för att förstå saker på djupet men smartare än många. Jag förstår att din IQ på 124 begränsar dig eftersom du hänvisar till en orelevant studie. För vem är det ett problem att vara singel? Det finns flera förklaringar på att människor idag (både män och kvinnor) oftare är singlar, bland annat det moderna samhällets påverkan och att båda könen nu oftare har en inkomst och inte behöver förlita sig på någon annan. 
    om du hade läst vad jag citerade så hade du förstått.

"Många smarta snygga kvinnor med ordnat liv känner i 35 plus ålder om de avslutat ett äktenskap och har småbarn att de vill fokusera på annat än att få en ny man som ett projekt, nån man ska fixa och behöva hantera med allt extrajobb de medför."
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Anonymous) skrev 2023-07-25 16:05:40 följande:
    om du hade läst vad jag citerade så hade du förstått.

"Många smarta snygga kvinnor med ordnat liv känner i 35 plus ålder om de avslutat ett äktenskap och har småbarn att de vill fokusera på annat än att få en ny man som ett projekt, nån man ska fixa och behöva hantera med allt extrajobb de medför."
    Jag läste vad du svarade på, ändå förstår jag inte vad din intelligens har med saken att göra och du representerar inte alla kvinnors erfarenheter av män. Bara för att du vet hur man hanterar en dammsugare betyder inte det att ett förhållande är jämställt i många familjer och personen tog det som ett exempel på en möjlig förklaring varför kvinnorna vill fokusera på barnen i småbarnsåldern istället för att ta hand om ännu en person som blir slapp direkt när denne ingår i ett förhållande. 
  • Anonym (Så kan det gå)

Jag är 44 nu och inte längre singel, men svarar ändå eftersom jag var singel efter en lång relation som gått om intet strax innan jag fyllde 33. var singel mellan 33 och 35. Hade inga barn. 

Helt ärligt så var jag nog bara ute två gånger under denna period. Satt faktiskt mestadels hemma och ugglade och kollade på film om kvällarna efter jobbet. Tränade. Men det var det, typ. Lyckades hitta min man på nätet, via diskussionsforum (ej Familjeliv). Eller det var snarare han som hittade mig och tog kontakt. Efter ett halvårs skrivande så träffades vi IRL och resten är historia som man brukar säga. 

Nu är vi tre barn senare. 

• Anonym (Anonymous)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-07-25 16:00:15 följande:
    Vad har din intelligens med att vara självgående att göra? De flesta medelintelligenta personer brukar klara det mest basala men i grund och botten handlar det om bekvämlighet och personlighetsdrag mer än intelligens. Är det nu jag ska nämna att jag har över 131 i intelligens för att följa inläggets trend? Synd att du bara har 124 i IQ,  inte tillräckligt smart för att förstå saker på djupet men smartare än många. Jag förstår att din IQ på 124 begränsar dig eftersom du hänvisar till en orelevant studie. För vem är det ett problem att vara singel? Det finns flera förklaringar på att människor idag (både män och kvinnor) oftare är singlar, bland annat det moderna samhällets påverkan och att båda könen nu oftare har en inkomst och inte behöver förlita sig på någon annan. 
     För vem är det ett problem att vara singel?

uppenbarligen för mig annars hade jag ju inte skrivit i detta forum.
    Jag har inga problem att leva själv men det är roligare att ha någon att kramas med och krypa upp i soffan under en filt med under en mörk novemberkväll.

och den orelevanta studien kanske pekar på varför kvinnor inte går ut på "krogen" längre.  Det är ju det jag försöker ta reda på.
    Vill kvinnorna ha det så här? troligtvis. eller ? 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Anonymous) skrev 2023-07-25 16:16:08 följande:
     För vem är det ett problem att vara singel?

uppenbarligen för mig annars hade jag ju inte skrivit i detta forum.
    Jag har inga problem att leva själv men det är roligare att ha någon att kramas med och krypa upp i soffan under en filt med under en mörk novemberkväll.

och den orelevanta studien kanske pekar på varför kvinnor inte går ut på "krogen" längre.  Det är ju det jag försöker ta reda på.
    Vill kvinnorna ha det så här? troligtvis. eller ? 
    Om det är ett problem för dig att vara singel så kanske du inte ska fokusera så mycket på varför 35+ kvinnor väljer att vara singlar utan du kanske ska satsa på kvinnor 40+ istället. Kvinnorna runt 35+ lider ju uppenbarligen inte över singelskapet eftersom enligt dig är de svåra att hitta och troligtvis har andra möjliga prioriteringar. Du är ju själv 42 och troligtvis på ett helt annat ställe i livet än en 35 åring kvinna. Tror du har mer tur att hitta någon över 40 om ditt mål är att inte vara singel eller rent av 50+. Bara för att du tycker att singelskapet är ett problem betyder det inte att den åldersgruppen av det motsatta könet du söker efter tycker att det är ett problem. 
  • Anonym (Anonymous)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-07-25 16:28:41 följande:
    Om det är ett problem för dig att vara singel så kanske du inte ska fokusera så mycket på varför 35+ kvinnor väljer att vara singlar utan du kanske ska satsa på kvinnor 40+ istället. Kvinnorna runt 35+ lider ju uppenbarligen inte över singelskapet eftersom enligt dig är de svåra att hitta och troligtvis har andra möjliga prioriteringar. Du är ju själv 42 och troligtvis på ett helt annat ställe i livet än en 35 åring kvinna. Tror du har mer tur att hitta någon över 40 om ditt mål är att inte vara singel eller rent av 50+. Bara för att du tycker att singelskapet är ett problem betyder det inte att den åldersgruppen av det motsatta könet du söker efter tycker att det är ett problem. 
    Jag väljer gärna en yngre tjej. 

Sen är jag ju sjukt kräsen också. Så skulle lätt kunna sortera bort 98% som jag kommer i kontakt med via dejtingsidor. IRL etc.. men det är en annan fråga. 

Jag är bara nyfiken vart kvinnorna från åldern 35+ håller hus en fredag/lördagkväll. Det är väl inte mycket begärt. 

Sen om jag råkade trampa dig på en öm tå så ber jag om ursäkt. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Anonymous) skrev 2023-07-25 16:36:48 följande:
    Jag väljer gärna en yngre tjej. 

Sen är jag ju sjukt kräsen också. Så skulle lätt kunna sortera bort 98% som jag kommer i kontakt med via dejtingsidor. IRL etc.. men det är en annan fråga. 

Jag är bara nyfiken vart kvinnorna från åldern 35+ håller hus en fredag/lördagkväll. Det är väl inte mycket begärt. 

Sen om jag råkade trampa dig på en öm tå så ber jag om ursäkt. 
    Du har inte trampat på en öm tå. Jag tillhör gruppen 35+. Det är ju lite typiskt ändå att män gärna går i yngre åldrar, i ditt fall upp till 8 år yngre men du verkar inte vilja gå 8 år uppåt. Du kan ju då ställa dig frågan varför en kvinna på 35 skulle vilja ha en 42 åring man när du själv väljer bort äldre personer än dig själv. Svaret finns där kanske? Personligen tycker jag 42 är för gammalt för mig och där har du svaret från en 35+ utifrån ett personligt perspektiv. 
  • Anonym (Sänk åldersgränsen)

För att höja dina chanser så vill jag rekommendera att ha 18+. Inte 35+. 

Däremot skall du absolut inte skylta med att det även funkar med 18åringar till äldre kvinnor då de blir sura då, så 18+ är inofficiellt. Uteslut inte pga ålder så länge den är 18 eller över.

Detta ger dig ett större spann att söka i. Försök även vara öppen för att dejta kvinnor från andra kulturer och etniciteter (ifall du inte redan är det) samt kvinnor med handikapp.

Så inklusivt som möjligt

• Anonym (Anonymous)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-07-25 16:45:35 följande:
    Du har inte trampat på en öm tå. Jag tillhör gruppen 35+. Det är ju lite typiskt ändå att män gärna går i yngre åldrar, i ditt fall upp till 8 år yngre men du verkar inte vilja gå 8 år uppåt. Du kan ju då ställa dig frågan varför en kvinna på 35 skulle vilja ha en 42 åring man när du själv väljer bort äldre personer än dig själv. Svaret finns där kanske? Personligen tycker jag 42 är för gammalt för mig och där har du svaret från en 35+ utifrån ett personligt perspektiv. 
    28år har jag som nedre gräns. 
    Ni vet man delar sin ålder i 2 sen lägger man på 7 år.

Jag hånglade med en 34 åring  för ett tag sedan så det var inga problem tydligen. 

Jag har inga problem med en kvinna som är 10 år äldre heller. 
    Men dom saknas ju i utelivet enligt min erfarenhet. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Anonymous) skrev 2023-07-25 16:54:27 följande:
    28år har jag som nedre gräns. 
    Ni vet man delar sin ålder i 2 sen lägger man på 7 år.

Jag hånglade med en 34 åring  för ett tag sedan så det var inga problem tydligen. 

Jag har inga problem med en kvinna som är 10 år äldre heller. 
    Men dom saknas ju i utelivet enligt min erfarenhet. 
    En formel påhittad av män som inte stämmer med verkligheten.

Varför blev det inte mer än hångel? Vad går det fel någonstans i ditt dejtande? Du är den gemensamma nämnaren och om du har dejtat kvinnor och det inte gått vägen så säger statistiken att problemet troligtvis ligger hos dig. Mitt tips är att du rannsakar dig själv och ser var det felar någonstans och försöker göra om och göra rätt nästa gång. 
Svar på tråden Kvinnor över 35+