Anonym (Kvinna i baddräkt på hockey?) skrev 2023-08-08 14:31:53 följande:
(Orkar inte läsa hela tråden)
TS; jag håller inte med dig.
Jag träffar många 35+ kvinnor som tydligt visar intresse för mig och jag är ganska säker på att jag skulle kunna få chansen att gå vidare med flera av dem.
Men jag har valt att ha nära relation (alltså att ligga med) bara tre kvinnor under de senaste åren. Ett ganska tillfälligt äventyr med en, som dock har upprepat sig ett par gånger. Men framförallt ganska varaktiga relationer med två av dem under längre tid, och med den ena har jag en fortsatt relation, en relation som vi båda anser vara seriös, även om vi båda alltjämt föredrar att vara särbos.
Om denna relation skulle ta slut så skulle jag tycka det var tråkigt men jag skulle inte vara det minsta rädd för att bli ensam.
Jag har sett att chanserna är goda därute, och jag tror det finns fler bra och attraktiva singel-kvinnor därute än vad det finns bra och attraktiva män.
Du räknar upp många exempel på hur och var du har försökt finna dessa kvinnor. Men på de flesta av dina uppräknade exempel är det ju bara lätt att hitta singel män.
Inget enda av dina alternativ skulle jag sätta högt på min lista.
Det är därför jag undrar om du är en simmare i badbrallor som alltid väljer att gå på ishockey för att du tror att vid hockeyrinken kommer du träffa många kvinnliga simmare iförda baddräkt?
Alltså, du väljer att gå ut på krogen för att ragga upp en sådan kvinna som du drömmer om.
Men har du ens funderat på var dessa kvinnor finns? Vad gör dessa kvinnor på fritiden, vilka är deras vanligaste fritidsintressen?
För att ta ett väldigt enkelt exempel; Jag tycker det är enklare träffa, och även få kontakt med, 35+ kvinnor i mataffären än på krogen.
Matlagningskurs, danskurs och Friskis o Svettis är andra exempel där jag har haft mycket större framgång än på krogen eller på någon dating-site.
Sluta att gå på hockey om du vill träffa kvinnor i baddräkt!
Tack. Bra svar.
Jag har börjat bredda mitt sökande lite. 😁 har besökt lite små-butiker, caféer, restauranger, muséer, mindre live-spelningar.
Men jag lever nog kvar i tanken för mycket i när jag träffade mitt X över 20 år sedan så var det ett jäkla hålligång ute på stan. Även mindre orter. Men den tiden är över har jag insett.
Förut:
Den lokala pubben: 60-70 pers
Nu:
2 st. Jag och min brorsa. på en lönehelg
Jag tror en stor del av avsaknaden av folk ute i vimlet beror på
Internet, TV, spel, streaming
Otrygghet (jag känner mig inte trygg längre), Räntehöjning
Ungdommar festar inte lika mycket längre.