• Anonym (Anonymous)

Kvinnor över 35+

Kort historia om mig: singel efter ett 20 årigt förhållande. (Hon gjorde slut) 1 år singel nu. Klär mig bra, ny rakad, ny duschad, ny klippt borstat tänderna, kan föra mig i möblerade rum.

Onlinedating
    Jag har provat Tinder 1 år - algoritmerna ger mig 1 like varannan vecka har lagt ner det nu.

Match.com samma resultat. 50% scamkonton men chattar även lite (pang poff) Ghostad! 

I det riktiga livet. 
    Jag går ut på pubbar, restauranger, event, kryssningar olika båtar, olika städer (stora som små), mindre spelningar, musikJAM kvällar, Quizkvällar, fyllebowling, karaoke, trubadurkväll, bistrohäng, 

Var är alla singelkvinnor över 35+ ?
    Jag har varit ute och snurrat nu i 30 veckor varannan vecka 2-3 dagar i veckan under mer än 1 år.
    Helt tvärdött på raggningspotential. 

Är ni fattiga?
    Är ni rädda?
    Kollar ni på netflix
    Sitter ni hemma med kompisarna och har tjejkväll jämt?

Jag har lagt ner "raggningen nu" bara bortkastade pengar.

• Svar på tråden Kvinnor över 35+
  • Anonym (Släpp ålder)
    Anonym (Tillgång?) skrev 2023-07-25 17:53:07 följande:
    Självklart är det din ensak att 98 procent av den kvinnliga befolkningen inte duger åt dig, jag har inte påstått något annat. Men det innebär också att det kommer att vara i princip omöjligt för dig att hitta någon.

Har redan svarat dig på var de befinner sig (de flesta är upptagna med barn och familj hemma) men det köpte du ju inte heller.

Javisst, anmäl du.
    Varför är du så arg på trådstartaren? 
    Som han säger, kräsen får han vara...
    Och frågar för att få svar. 
  • Anonym (Anonymous)
    Anonym (Tillgång?) skrev 2023-07-25 17:53:07 följande:
    Självklart är det din ensak att 98 procent av den kvinnliga befolkningen inte duger åt dig, jag har inte påstått något annat. Men det innebär också att det kommer att vara i princip omöjligt för dig att hitta någon.

Har redan svarat dig på var de befinner sig (de flesta är upptagna med barn och familj hemma) men det köpte du ju inte heller.

Javisst, anmäl du.
    Nej jag anmäler inte. 

Jag köper att kvinnor har barn och familj. 
    Men många kvinnor lever som jag ett varannan vecka liv med barnen med delad vårdnad. Men även singeltjejer som inte har barn.

Nej då omöjligt är det inte. chattar med en tjej nu undertiden som jag skriver detta. 

Har varit på 2 dejter under 1 års tid.
    Den ena tjejen va typ halvpackad när jag kom dit så det va ju inte så skoj.

Och en annan gick det kanonbra, men jag gjorde tydligen bort mig på morgonkvisten när jag skulle gå. Och sa att jag tar bort Tinder för jag dejtar inte flera samtidigt. Då fick hon panik och kalla fötter.
    Så det gör jag inte om. 

Som sagt svårt att veta hur man skall betesig när man inte varit i sådanna situationer förut.
  • Anonym (Tillgång?)
    Anonym (Släpp ålder) skrev 2023-07-25 18:08:51 följande:
    Varför är du så arg på trådstartaren? 
    Som han säger, kräsen får han vara...
    Och frågar för att få svar. 
    Är jag arg?
  • Anonym (Tillgång?)
    Anonym (Anonymous) skrev 2023-07-25 18:09:55 följande:
    Nej jag anmäler inte. 

Jag köper att kvinnor har barn och familj. 
    Men många kvinnor lever som jag ett varannan vecka liv med barnen med delad vårdnad. Men även singeltjejer som inte har barn.

Nej då omöjligt är det inte. chattar med en tjej nu undertiden som jag skriver detta. 

Har varit på 2 dejter under 1 års tid.
    Den ena tjejen va typ halvpackad när jag kom dit så det va ju inte så skoj.

Och en annan gick det kanonbra, men jag gjorde tydligen bort mig på morgonkvisten när jag skulle gå. Och sa att jag tar bort Tinder för jag dejtar inte flera samtidigt. Då fick hon panik och kalla fötter.
    Så det gör jag inte om. 

Som sagt svårt att veta hur man skall betesig när man inte varit i sådanna situationer förut.
    Jag tänker att de flesta är upptagna i den åldern. Av dem som är singlar har de flesta barn. En del har barnen varannan vecka, medan andra har dem hela tiden. Där försvinner en del. Andra är inte så sugna på män eftersom de fokuserar på barnen, där försvinner ännu fler. De flesta på 35 plus har sedan länge tröttnat på utelivet, där försvinner en stor del till. Och sedan duger 2 procent av dem till dig, som då även naturligtvis ska tycka att du är mannen i deras liv. Det jag säger är att du verkligen inte har oddsen för dig. Det är ju toppen att du chattar med någon, men jag tycker att du ska öppna upp dig lite mer, åldersmässigt och även med andra krav. Jag tror fortfarande att du kan få det riktigt riktigt kämpigt annars. Om du inte nöjer dig med hångel och chattar förstås.
  • Anonym (Anonymous)
    Anonym (Tillgång?) skrev 2023-07-25 18:18:24 följande:
    Jag tänker att de flesta är upptagna i den åldern. Av dem som är singlar har de flesta barn. En del har barnen varannan vecka, medan andra har dem hela tiden. Där försvinner en del. Andra är inte så sugna på män eftersom de fokuserar på barnen, där försvinner ännu fler. De flesta på 35 plus har sedan länge tröttnat på utelivet, där försvinner en stor del till. Och sedan duger 2 procent av dem till dig, som då även naturligtvis ska tycka att du är mannen i deras liv. Det jag säger är att du verkligen inte har oddsen för dig. Det är ju toppen att du chattar med någon, men jag tycker att du ska öppna upp dig lite mer, åldersmässigt och även med andra krav. Jag tror fortfarande att du kan få det riktigt riktigt kämpigt annars. Om du inte nöjer dig med hångel och chattar förstås.
    Bra svar tack. 😁
  • Frida85a

Jag är 37 år och har tonåringar (15 och 16 år) Mitt problem är att de flesta män i min ålder har småbarn, vilket jag inte är intresserad av. 
    Jag är på jobbet, med mina barn på diverse träningar och tävlingar. På krogen är jag inte och tv soffan får inte heller mycket tid. 
    När jag träffar kompisar så promenerar vi i skogen, åker på loppisar, åker till stranden osv. 

• Man 78
    Frida85a skrev 2023-07-26 10:49:22 följande:

Jag är 37 år och har tonåringar (15 och 16 år) Mitt problem är att de flesta män i min ålder har småbarn, vilket jag inte är intresserad av. 
    Jag är på jobbet, med mina barn på diverse träningar och tävlingar. På krogen är jag inte och tv soffan får inte heller mycket tid. 
    När jag träffar kompisar så promenerar vi i skogen, åker på loppisar, åker till stranden osv. 

Hur stort ålderspann är din ålder? 35-40, 35-45?
  • Oussama
    Frida85a skrev 2023-07-26 10:49:22 följande:

Hej fina Frida. 

Eftersom majoriteten av män lika gamla som dig antingen har småbarn eller vill skaffa barn, så har du liten chans att hitta en man med din kreterier som är under 45år. 

Har du tänkt på det? 

Du kanske letar efter en äldre man, eller så letar du ändå efter en man som är jämnårig men inte har och inte vill ha barn?
  • Anonym (Kvinna)

Grejen är ju att om man hittar ngn det klickar med så bryr man sig inte om ålder. 

• Anonym (Biobonus)

Enligt SCB fanns 2022 1,5 miljoner kvinnor i Sverige som var ogifta. Sedan tillkommer det några skilda och änkor, men det går ju också bort en hel del kvinnor som är i förhållanden utan att vara gifta. Medelåldern för kvinnor att gifta sig är 34,5 år. Man får väl anta att de varit tillsammans med sin partner ett tag innan de gifter sig.

Hittar ingen statistik på hur många kvinnor 35+ som är singlar, men av informationen ovan kan vi nog dra slutsatsen att det inte finns så många just i åldern 35-40. De flesta börjar flytta samman och fundera på familj före 30 och under de närmaste 15 åren är de upptagna av familjeliv. Sedan skiljer sig några av dem och kommer ut på marknaden igen. 

så TS, du får nog välja mellan yngre, äldre eller fortsätta söka efter de få guldkorn som är lediga.

Svar på tråden Kvinnor över 35+