• Anonym (Anonymous)

Kvinnor över 35+

Kort historia om mig: singel efter ett 20 årigt förhållande. (Hon gjorde slut) 1 år singel nu. Klär mig bra, ny rakad, ny duschad, ny klippt borstat tänderna, kan föra mig i möblerade rum.

Onlinedating
    Jag har provat Tinder 1 år - algoritmerna ger mig 1 like varannan vecka har lagt ner det nu.

Match.com samma resultat. 50% scamkonton men chattar även lite (pang poff) Ghostad! 

I det riktiga livet. 
    Jag går ut på pubbar, restauranger, event, kryssningar olika båtar, olika städer (stora som små), mindre spelningar, musikJAM kvällar, Quizkvällar, fyllebowling, karaoke, trubadurkväll, bistrohäng, 

Var är alla singelkvinnor över 35+ ?
    Jag har varit ute och snurrat nu i 30 veckor varannan vecka 2-3 dagar i veckan under mer än 1 år.
    Helt tvärdött på raggningspotential. 

Är ni fattiga?
    Är ni rädda?
    Kollar ni på netflix
    Sitter ni hemma med kompisarna och har tjejkväll jämt?

Jag har lagt ner "raggningen nu" bara bortkastade pengar.

• Svar på tråden Kvinnor över 35+
  • Anonym (Anonymous)
    Anonym (Sninglan) skrev 2023-07-25 13:06:29 följande:

Vet inte. Men ett leende på bussen eller mataffären kan iallafall förgylla någons dag tänker jag. Tror inte man ska gå in för raggande och hoppas för mycket utan bara satsa på att vara mer öppen i sociala situationer. 

kan tycka det är tråkigt att inte vänner som är i relationer bjuder in fler singlar på middagar och fester så man kan träffa nya personer så utan en massa stora förhoppningar och det kan växa fram naturligt, men som singel så har jag iallafall blivit struken från de inbjudningarna.

för min del så tror jag aldrig jag kommer träffa någon igen om det inte sker på jobbet genom vänskap (men de är alla gifta), ska jag vara ärlig så har jag har nog tappat hoppet helt efter ha provat nätdejting. Känner mig inte attraktiv alls längre. Varit singel i 8år nu och har inte en enda gång fått höra att jag är fin, sexig eller attraktiv (eller jo från ett ons som sen inte ville ses igen så det tror jag liksom inte på).

om du blir struken från inbjudningarna så tycker jag att du skall ta upp det med vederbörande och om ingenting ändras så klipper du kontakten. så danna skitnödiga vänner ska man hålla sig borta ifrån.
  • Anonym (Färdig)

Många smarta snygga kvinnor med ordnat liv känner i 35 plus ålder om de avslutat ett äktenskap och har småbarn att de vill fokusera på annat än att få en ny man som ett projekt, nån man ska fixa och behöva hantera med allt extrajobb de medför.
    Sex kan man få utan stt gå in i en relation. 

Sorry..
    ... många många män har inte tillräckligt att erbjuda en säker kvinna med huvet på skaft.

Osäkra outbildade flerbarnsmsmmor som röker i fläkten är väl inte det du söker...  Som vill ha en man att pyssla om äta chips med och få fler barn... 

• Anonym (Peppe)

Hmm en kasse bira och chips lockar nog ingen. Känns extremt oengagerat :/

• Anonym (Anonymous)
    Anonym (Färdig) skrev 2023-07-25 13:46:37 följande:

Många smarta snygga kvinnor med ordnat liv känner i 35 plus ålder om de avslutat ett äktenskap och har småbarn att de vill fokusera på annat än att få en ny man som ett projekt, nån man ska fixa och behöva hantera med allt extrajobb de medför.
    Sex kan man få utan stt gå in i en relation. 

Sorry..
    ... många många män har inte tillräckligt att erbjuda en säker kvinna med huvet på skaft.

Osäkra outbildade flerbarnsmsmmor som röker i fläkten är väl inte det du söker...  Som vill ha en man att pyssla om äta chips med och få fler barn... 

Hehe jag har ett IQ på minst 124 enligt ett skrivet mensatest med en kontrollant. 
    Så jo du har rätt en gula blend tant är ju inte att föredra. 

Många killar är ju självgående. Jag har alltid gjort det jag brunnit för.
    Och jag uppmundtrade mitt X att göra det också. Men hon "hittade sig" mer och mer nu när hon är själv. Varför ska man behöva bli singel för att man skall hitta sig själv? 

Förstå mig rätt här nu. 
    Men jag tror många kvinnor hamnar till slut som ensamma kattkvinnor utan partner och vänner, "strong independent woman" och vägrar att inse att tåget har gått. 

Fins ju studier på att:

It?s estimated that 45% of women ages 25?44 will be single by 2030, according to a study by Morgan Stanley.
  • Anonym (Sninglan)
    Anonym (Anonymous) skrev 2023-07-25 13:22:52 följande:
    om du blir struken från inbjudningarna så tycker jag att du skall ta upp det med vederbörande och om ingenting ändras så klipper du kontakten. så danna skitnödiga vänner ska man hålla sig borta ifrån.

Nej det kommer bara sluta med att jag får klippa kontakten och jag blir mer ensam. I början gjorde det ont, men nu har jag accepterat och vant mig att jag har en plats utanför gänget. 

ja det är nog så att ha singelkvinnor med i sälskapet ses som en risk, kanske kan det rubba balansen i deras inte så lyckliga äktenskap och de vill ju inte riskera att männen ska snegla på andra alternativ eller att kvinnorna ska se att de kan må bättre på egen hand.

• Anonym (Peppe)
    Anonym (Anonymous) skrev 2023-07-25 14:02:45 följande:
    Hehe jag har ett IQ på minst 124 enligt ett skrivet mensatest med en kontrollant. 

Och jag uppmundtrade mitt X att göra det också. Men hon "hittade sig" mer och mer nu när hon är själv. Varför ska man behöva bli singel för att man skall hitta sig själv? 

Förstå mig rätt här nu. 
    Men jag tror många kvinnor hamnar till slut som ensamma kattkvinnor utan partner och vänner, "strong independent woman" och vägrar att inse att tåget har gått. 

Fins ju studier på att:

It?s estimated that 45% of women ages 25?44 will be single by 2030, according to a study by Morgan Stanley.
    Vad sa studien om män i samma ålder? 
  • Anonym (Anonymous)
    Anonym (Peppe) skrev 2023-07-25 13:58:38 följande:

Hmm en kasse bira och chips lockar nog ingen. Känns extremt oengagerat :/

Jag pratar om när bästa polarna kommer över. 
    Sen gillar inte jag att laga mat. Men jag äter gärna gott.

Men sitta och prata uppvärmning, räntor, och nyaste golfklubborna eller vilken bil folk har på ett nytt leasingavtal, eller senaste lyxresan det tilltalar mig inte.
    Tur att jag inte har så danna personer i min umgängeskrets.

Råkar man nämna att någon drog av automateld med 20 skott i Farsta och dödade 2 personer för några dagar sedan. så blir det en sån där tryckt stämning som man kan skära i med kniv. det är så danna middagar jag hatar.

créme brulén smakar nog inte lika gott efter en konversation om det.
  • Anonym (Anonymous)
    Anonym (Peppe) skrev 2023-07-25 14:09:56 följande:
    Vad sa studien om män i samma ålder? 
    vet inte. klicka på länken.
    men tror dom ser en investeringspotential med att fler och fler kvinnor väljer att bli singlar.
  • Anonym (Peppe)
    Anonym (Anonymous) skrev 2023-07-25 14:18:11 följande:
    Jag pratar om när bästa polarna kommer över. 
    Sen gillar inte jag att laga mat. Men jag äter gärna gott.

Men sitta och prata uppvärmning, räntor, och nyaste golfklubborna eller vilken bil folk har på ett nytt leasingavtal, eller senaste lyxresan det tilltalar mig inte.
    Tur att jag inte har så danna personer i min umgängeskrets.

Råkar man nämna att någon drog av automateld med 20 skott i Farsta och dödade 2 personer för några dagar sedan. så blir det en sån där tryckt stämning som man kan skära i med kniv. det är så danna middagar jag hatar.

créme brulén smakar nog inte lika gott efter en konversation om det.
    Man kan prata om i sort sett vad som helst utan att det blir dålig stämning. Om du gör det med finess. 

Sen får du nog inse arr du inte bara kan prata om det DU vill. Att vara socialt kompetent innebär att kunna prata om det ditt sällskap vill prata om och intressera sig för det. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Anonymous) skrev 2023-07-25 14:02:45 följande:

Förstå mig rätt här nu. 

Fins ju studier på att:

Vad har din intelligens med att vara självgående att göra? De flesta medelintelligenta personer brukar klara det mest basala men i grund och botten handlar det om bekvämlighet och personlighetsdrag mer än intelligens. Är det nu jag ska nämna att jag har över 131 i intelligens för att följa inläggets trend? Synd att du bara har 124 i IQ,  inte tillräckligt smart för att förstå saker på djupet men smartare än många. Jag förstår att din IQ på 124 begränsar dig eftersom du hänvisar till en orelevant studie. För vem är det ett problem att vara singel? Det finns flera förklaringar på att människor idag (både män och kvinnor) oftare är singlar, bland annat det moderna samhällets påverkan och att båda könen nu oftare har en inkomst och inte behöver förlita sig på någon annan. 
Svar på tråden Kvinnor över 35+