• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • Sally101
    Lilja3389 skrev 2023-07-31 19:32:31 följande:

Fortfarande gravid, så de känns lovande. På resande fot, när vi kommer hem tänkte jag testa igen. För att se om testerna är starkare. håller de i sig ska vi boka vul privat, inte vågat boka ännu. Vid missdallet i maj/juni, boka jag tidigt. Men nu avvaktar vi lite. Vore så skönt att få veta hur det går.

men skönt att vara på resande fot för då hinner jag inte tänka så mycket på det. 

syntom ännu trötthet och minskad aptit på frukosten. illamåendet håller sig borta än så läng. men har kommit runt v7, både när jag vänta grabben, vid MA och vid missfall. Så kommer väl om 2-3 veckor..

Skönt att hålla sig sysselsattGlad jag känner starka symtom redan nu med illamående över hela dagen, men som är värst på morgon och em/kväll, smärta i brösten, känsliga bröstvårtor och konstigt nog(?) uppvälld mage?! Vet inte om det är livmodern som växer så det knakar? Har också gått upp typ 2 kg samt har molande/tryckande värk typ bak/ner i bäckenbenet. Haha börjar få för mig att min förra mens pågick under en oupptäckt graviditet, men då bör jag ju inte stegra på testen nu Skrattandehaha 

Försöker se alla symtom som tecken på att det utvecklas där inne, det gör det lite mer uthärdligt.
  • JenniferO
    Sally101 skrev 2023-08-01 00:18:56 följande:
    Skönt att hålla sig sysselsattGlad jag känner starka symtom redan nu med illamående över hela dagen, men som är värst på morgon och em/kväll, smärta i brösten, känsliga bröstvårtor och konstigt nog(?) uppvälld mage?! Vet inte om det är livmodern som växer så det knakar? Har också gått upp typ 2 kg samt har molande/tryckande värk typ bak/ner i bäckenbenet. Haha börjar få för mig att min förra mens pågick under en oupptäckt graviditet, men då bör jag ju inte stegra på testen nu Skrattandehaha 

Försöker se alla symtom som tecken på att det utvecklas där inne, det gör det lite mer uthärdligt.
    Vad ?skönt? med massvis med symtom iaf. Det där med magen är för att progesteronet är så högt och då stannar tarmarna av litegrann. Det kan leda till uppsvälld mage Skrattande

Jag är så himla orolig för missfall. Har varit det varje graviditet, trodde det skulle vara annorlunda nu fjärde gången. Tänker så mycket på att jag aldrig haft ett m/ma och fått tre frisk barn, då borde ju något gå åt skogen nu.. Är dock bara 28 år så åldern har jag ju på min sida iallafall. Vill bara snabbspola tiden till oktober eller något sådant.
  • BeeHappy
    Hej tjejer! Plusade nu på morgonen och skriver in mig på listan! Så otroligt nervöst och spännande, känns också nästan som att jag "hittar på" eftersom det är så tidigt och osäkert. Men det finns något fint i att våga hoppas att det ska gå vägen även om det är tidiga dagar Hjärta och trots tidiga mf i bagaget. 

BF April 2024 

2/4 Sol093, 2a barnet

4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet

Lite illamående, uppblåst över magen, livliga drömmar och andfåddhet är mina symtom än så länge! 
  • BeeHappy

Håller tummar och tår att det ska gå vägen för alla våra små påskbebisar Skrattande

• Sparks729

Godmorgon ❤️
    Hur går era tankar med att berätta denna nyhet för vänner/familj/sociala medier? 

Kram 

• JenniferO
    Sparks729 skrev 2023-08-01 09:24:03 följande:

Godmorgon ❤️
    Hur går era tankar med att berätta denna nyhet för vänner/familj/sociala medier? 

Kram 

Tidigare graviditeter har jag berättat för familjen nästan direkt och sedan vänner/sociala medier runt vecka 13. Nu kommer vi nog vänta så länge det är möjligt.. Är lite nervös över folks kommentarer kring att det är fjärde barnet. För oss är det väldigt planerat och efterlängtat! (Jag har två sedan tidigare och maken och jag har ?bara? ett gemensamt. 

Hur tänker ni? 

• Sally101
    BeeHappy skrev 2023-08-01 09:19:00 följande:
    Hej tjejer! Plusade nu på morgonen och skriver in mig på listan! Så otroligt nervöst och spännande, känns också nästan som att jag "hittar på" eftersom det är så tidigt och osäkert. Men det finns något fint i att våga hoppas att det ska gå vägen även om det är tidiga dagar Hjärta och trots tidiga mf i bagaget. 

BF April 2024 

2/4 Sol093, 2a barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet

Lite illamående, uppblåst över magen, livliga drömmar och andfåddhet är mina symtom än så länge! 
    Välkommen och stort grattis Hjärta Känner mig nästan också så, känns overkligt på något sätt! 
  • Rödluvan93

Härligt med alla nya pluss i tråden och beklagar dom som får kämpa vidare ❤️

Fick äntligen ett fint stark streck bredvid kontrollstrecket idag så börjar kännas mer och mer verkligt. Imorgon blir de att träffa BM för provtagning 😊
    Mår för övrigt ovanligt bra för att va gravid haha. Känns lite oroligt samtidigt skönt 😅
    Vi funderar på att berätta väldigt snart för i alla fall familjen då vi gjort fertilitetsutredning och det har varit en tuff berg&dalbana att nå till ett pluss. Fyller dessutom 30 på fredag så svärföräldrarna får nog reda på de då när de kommer på besök ❤️ annars vill jag nog vänta med övrigt tills man passerat dom mest osäkra veckorna.
  • SeptemberB
    Sally101 skrev 2023-08-01 00:07:36 följande:
    Hej, välkommen till gruppen Hjärta Jag tog Baby Plans testa tidigt på äl+11 och det var så så svagt, har efter det haft svaga tester tom i lördags då rfsu visade positivt.

Jag har testat jättemycket och är rädd för missfall, men jag försöker tänka att det enbart tillför stress och oavsett vad som sker är det inget jag kan styra över Hjärta 

Bilden nedan är ifrån igår söndag äl+16 (morgonurin) och innan dess har det varit streck på både baby plan och rfsu, samt "gravid" på clearblue digital "vanlig" och med veckoindikator, men de strecken har inte gått att få med på bild utan att redigera, se bilden med två stickor, där är den nedre stickan baby plan testa tidigt äl+11, den övre på samma bild är rfsu, samma urin (morgonurin).
    Det är så jag tänker också att det är inget jag kan styra över så har inte testat idag (Kanske gör det om Testlagrets stickor kommer idag. De är en vecka försenade! Vill se om det är skillnad på dem och RFSU). Kommer se imorron.  Mest för att se om det ka ske är ökning eller om det blir att ta med sig mensskydd vart man än går framöver inför kommande blödning 😔

Har såklart läst allt om svaga streck och det verkar som att det bara ökar så går det bra, men det är svårt att vara positiv när båda gånger som jag har fått svaga streck ahr det inneburit att det inte gått vägen medan starkt streck var lyckat!

Håller tummarna för oss båda 😊
  • Rosen3

Hej! Hoppar in här då jag fick positivt på stickan i förrgår med BF 13/6. Vi har haft tre missfall tidigare (två av dem kemiska) så jag vågar inte hoppas än då det är väldigt tidigt. Ville först avvakta med att vara med här, men vill ändå ha stöd känner jag :) 
    Vi har gjort utredningar som inte visat något än, men inväntar svar på några sista prover. Vi har fått progesteron nu som kan hjälpa vid denna graviditet. 

Tråkigt för er där det ej gått vägen, förstår precis känslan. Och grattis till er som oxå plussat, håller tummarna :)

Jag har lite symtom som illamående och svullen mage. Hungrig med :) 

Tog ett test igår på äl + 11 (enligt bilden nedan). Ska se om det ökar imorgon. Tror ni detta är normalt streck?

Lägger in mig på listan oxå:

BF April 2024 

2/4 Sol093, 2a barnet

4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    13/6 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)

Svar på tråden BF april 2024