• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • Rosen3

Menar såklart BF 13/4! 

Här är den uppdaterade listan:

BF April 2024 

2/4 Sol093, 2a barnet

4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet
    13/4 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)

• Hejvärldenhej

Åh så ledsen att det inte blev något!!

och glad för er som plussa - hoppas dom klamrar sig kvar nu 🙏🙏

Jag berättar för de flesta i min närhet faktiskt! Jag orkar inte hålla på att smyga och är för pirrig för att va tyst. Och jag kommer bli ledsen om det inte går vägen och då kommer jag vilja ha förståelse för det tänker jag. Men kommer inte sprida på instagram/jobbet förrän det syns att ttror jag:)

• Sally101
    Rosen3 skrev 2023-08-01 12:37:01 följande:

Hej! Hoppar in här då jag fick positivt på stickan i förrgår med BF 13/6. Vi har haft tre missfall tidigare (två av dem kemiska) så jag vågar inte hoppas än då det är väldigt tidigt. Ville först avvakta med att vara med här, men vill ändå ha stöd känner jag :) 
    Vi har gjort utredningar som inte visat något än, men inväntar svar på några sista prover. Vi har fått progesteron nu som kan hjälpa vid denna graviditet. 

Tråkigt för er där det ej gått vägen, förstår precis känslan. Och grattis till er som oxå plussat, håller tummarna :)

Jag har lite symtom som illamående och svullen mage. Hungrig med :) 

Tog ett test igår på äl + 11 (enligt bilden nedan). Ska se om det ökar imorgon. Tror ni detta är normalt streck?

Lägger in mig på listan oxå:

BF April 2024 

2/4 Sol093, 2a barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet

Grattis, du är så välkommen hit GladHjärta

Jag tycker strecket ser normalt ut, särskilt om det är 3 dagar innan bim Glad
  • Sally101
    Sparks729 skrev 2023-08-01 09:24:03 följande:

Godmorgon ❤️
    Hur går era tankar med att berätta denna nyhet för vänner/familj/sociala medier? 

Kram 

JenniferO skrev 2023-08-01 09:37:54 följande:

Tidigare graviditeter har jag berättat för familjen nästan direkt och sedan vänner/sociala medier runt vecka 13. Nu kommer vi nog vänta så länge det är möjligt.. Är lite nervös över folks kommentarer kring att det är fjärde barnet. För oss är det väldigt planerat och efterlängtat! (Jag har två sedan tidigare och maken och jag har ?bara? ett gemensamt. 

Hur tänker ni? 

Vi har redan berättat för sambons mamma och syster, jag har delat med mig till 3 nära vänner som vetat om att jag och sambon försökt. Ska resa till min familj nu i veckan, de bor en bit bort, och tänkte då berätta för 3 nära anhöriga Hjärta

Vet att många är oroliga att "ropa hej" innan man gått mer än 12 veckor, men vi tänker att vi berättar för människor vi ändå hade delat med oss till gällande eventuellt missfall. Känns ju som att man spricker och bara vill skrika ut det!

Är så rädd att försäga mig på jobbet eller typ kommentera att jag mår illa, är trött eller tycker det luktar skumt eller att kaffet smakar konstigt...Hahaha. Går på semester imorgon och det ska bli skönt, slippa låtsas som inget på jobbet!
  • Sally101
    JenniferO skrev 2023-08-01 09:01:34 följande:
    Vad ?skönt? med massvis med symtom iaf. Det där med magen är för att progesteronet är så högt och då stannar tarmarna av litegrann. Det kan leda till uppsvälld mage Skrattande

Jag är så himla orolig för missfall. Har varit det varje graviditet, trodde det skulle vara annorlunda nu fjärde gången. Tänker så mycket på att jag aldrig haft ett m/ma och fått tre frisk barn, då borde ju något gå åt skogen nu.. Är dock bara 28 år så åldern har jag ju på min sida iallafall. Vill bara snabbspola tiden till oktober eller något sådant.
    Ja det känns lite som ett kvitto på att hormonerna ökar! Jaha! Haha och jag som tänkte att men gud vad snabbt det gick här då! Kanske därför jag gått upp något kilo då, eftersom maten inte kommer ut.. 

Förstår, det känns som att vi är många som är oroliga för det, jag hoppas att du har personer som stöttar dig i din närhetHjärta 

Men vad kul jag är också 28 {#emotions_dlg.flower}
  • Lilja3389

Vi är runt i landet och hälsar på flera vänner. De vännerna va nere hos oss strax efter senaste missfallet. Så fallit väldigt naturligt att berätta. 

Men kommer inte skylta ut med de, utan en liten nära krets som vet redan nu :) 
    för familj och andra vänner kommer vi berätta efter v12 eller kub testet. 

• SeptemberB

Fick hen testlagrets tester (mäter från 25 hcg) idag så nu på kvällen tog jag ett för att se om det blev något utslag eller om det, som jag misstänkte, skulle vara negativt.

Fick resultatet nedan så var tvungen att ta ett rfsu också för att kontrollera?

Det är BETYDLIGT mörkare än igår (äl+12). Är nu på äl+13 och stegringen ser ju fin ut (se mina tidigare tester i tidigare inlägg) så vågar känna mig lite optimistisk...?

Har bara ett rfsu kvar nu och väntar nog med det till äl+15 för att kunna jämföra med tidigare graviditet.... 

• SeptemberB

Lägger till en till bild på RFSU (tagen efter 10 min, men inom de 30 min som du ska kolla testet.

• Rosen3
    SeptemberB skrev 2023-08-01 20:26:09 följande:

Lägger till en till bild på RFSU (tagen efter 10 min, men inom de 30 min som du ska kolla testet.

Ser ju väldigt bra ut, eller? Jag har lite dålig koll :) Men har ju ökat. Jag ska testa igen imorgon om mitt har ökat, är fett nervös. Rädd att det ska vara negativt. 
  • Carabellis kusp

Hej! 

Jag har inte varit på familjeliv sedan 2016 när jag senast fick barn. Nu är jag 35 år och har just blivit gravid med barn nr 3. Min sambo har inga barn, men är den mest fantastiska bonuspappan till mina stora flickor som är 10 och 7 år, så detta känns verkligen så roligt. Är också på en bra plats i livet nu med fint boende, drömjobb, föräldrar som bor nära och är pensionärer.

Det är så spännande att vara gravid igen, men också ganska läskigt med tanke på min ålder. Trots detta gick det så fort; slutade med p-piller vid påsk och har nu fått positivt test. Jag har inte riktigt förstått att jag är gravid; har tagit två test och köpt två till idag för att kunna testa lite till, hehe. Dyr hobby!

BF April 2024 

2/4 Sol093, 2a barnet

4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    11/4 Carabelliskusp 3e barnet

Svar på tråden BF april 2024