• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • SeptemberB
    Hejvärldenhej skrev 2023-07-31 12:44:43 följande:

Men det borde väl va lugnt September?  Om de testen är på 25? Antar att man brukar räkna med 14 dagars lutealfas som ?normalt? även fast det inte är så för de flesta? Men jag vet inte såklart, första gången för mig, men har bara tagit tidiga med 10, och idag med veckoindikator som går att ta innan bim, men säkrast från bim! Så ett streck på 25 är ändå ett streck tänker jag!!

Vid mitt MA och fullgångna graviditet testade jag betydligt starkare på äl+12 så ställer in mig på att det är kört! 
    Testar nästa gång om 2 dagar för att se om det blir negativt!
  • Hejvärldenhej

Jag håller alla mina tummar för dig SeptemberB❤️❤️❤️
    Och dig med Janbo!! Hoppas det bara stiger långsamt 🤞💛❤️❤️

• Lilja3389
    SeptemberB skrev 2023-07-31 13:01:11 följande:
    Vid mitt MA och fullgångna graviditet testade jag betydligt starkare på äl+12 så ställer in mig på att det är kört! 
    Testar nästa gång om 2 dagar för att se om det blir negativt!
    Håller tummarna att de stannar <3
  • Lilja3389

Fortfarande gravid, så de känns lovande. På resande fot, när vi kommer hem tänkte jag testa igen. För att se om testerna är starkare. håller de i sig ska vi boka vul privat, inte vågat boka ännu. Vid missdallet i maj/juni, boka jag tidigt. Men nu avvaktar vi lite. Vore så skönt att få veta hur det går.

men skönt att vara på resande fot för då hinner jag inte tänka så mycket på det. 

syntom ännu trötthet och minskad aptit på frukosten. illamåendet håller sig borta än så läng. men har kommit runt v7, både när jag vänta grabben, vid MA och vid missfall. Så kommer väl om 2-3 veckor..

• Janbo

Ingen tvekan här längre - missfall eller kemisk graviditet. Oerhört tråkigt men ja.. nya tag snart igen (hoppas jag) ❤️

• JenniferO
    Janbo skrev 2023-07-31 20:46:12 följande:

Ingen tvekan här längre - missfall eller kemisk graviditet. Oerhört tråkigt men ja.. nya tag snart igen (hoppas jag) ❤️

Vad tråkigt! Ta hand om dig och lycka till ♥️

• Sally101
    Janbo skrev 2023-07-31 20:46:12 följande:

Vad tråkigt att höra, hoppas verkligen på er tur snart Hjärta
  • Sally101
    Hejvärldenhej skrev 2023-07-31 09:09:54 följande:

Heej! Joinar :)))) så glad har inte vågar tro på det men idag skulle jag fått mens men så fick jag detta istället

Hej och välkommen, och GRATTIS Hjärta 
  • Sally101
    SeptemberB skrev 2023-07-31 09:25:14 följande:

Tänkte skriva in mig i listan igår men väntade tills jag testat idag och jag tror tyvärr inte denna graviditeten går vägen 😔

Hur har era test och er stegring  sett ut före BIM? 
    Det är tidigt än att säga eftersom jag bara är på 12 dagar efter ägglossning men rfsu-testen är otroligt svaga. Det översta är från äl+10. Sedan äl+11 , sedan äl+12. (De andra är apotekets egna)

Apotekets egna, äl+10

Apotekets egna äl+12

Känns så trist för på 4 graviditeter har jag haft 2 kemiska graviditeter (tror detta är en kemisk), ett MA och ett levande barn. 😔 Med min graviditet som var lyckad så var rfsu tokpositivt vid äl+14 så det känns redan kört...

Hej, välkommen till gruppen Hjärta Jag tog Baby Plans testa tidigt på äl+11 och det var så så svagt, har efter det haft svaga tester tom i lördags då rfsu visade positivt.

Jag har testat jättemycket och är rädd för missfall, men jag försöker tänka att det enbart tillför stress och oavsett vad som sker är det inget jag kan styra över Hjärta 

Bilden nedan är ifrån igår söndag äl+16 (morgonurin) och innan dess har det varit streck på både baby plan och rfsu, samt "gravid" på clearblue digital "vanlig" och med veckoindikator, men de strecken har inte gått att få med på bild utan att redigera, se bilden med två stickor, där är den nedre stickan baby plan testa tidigt äl+11, den övre på samma bild är rfsu, samma urin (morgonurin).

• Sally101
    Sol093 skrev 2023-07-31 11:56:48 följande:
    Hallå alla! Jag plussade idag med bf 2/4. Det är väldigt välkommet men kom ändå som en liten chock när jag insåg att mensen är försenad med flera dagar. Vi förväntade oss inte ett plus redan då första barnet tog några månader att få till. Jag lägger till mig på listan! 🙂 grattis till era graviditeter och en stor kram till er där det inte verkar gå vägen! ❤

2/4 Sol093, 2a barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet 
    Hej! Välkommen till gruppen!! Hjärta Stort grattis till plusset!
Svar på tråden BF april 2024